Volvo XC40 Electric: Pierwsze w pełni elektryczne Volvo

Volvo XC40 pojawi się w wersji z napędem elektrycznym. Premiera nowego modelu już 16 października 2019 roku. W sprzedaży auto znajdzie się po tegorocznym Sylwestrze.

Publikacja: 04.10.2019 10:50

Volvo XC40 Electric: Pierwsze w pełni elektryczne Volvo

Foto: moto.rp.pl

XC40 to pierwszy całkowicie elektryczny model Volvo i drugi spod znaku Volvo Group. Podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie (marzec 2019 r.) zadebiutował Polestar 2. SUV zbudowany jest na platformie CMA (Compact Modular Architecture), na której powstanie elektryczny Polestar 2. Oprócz tego platforma wykorzystana jest w chińskich modelach Lynk & Co 01, 02 i 03 oraz w Geely F11. Volvo należy od marca 2010 roku do chińskiej grupy Geely.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Aby zapewnić bezpieczeństwo pasażerów i zabezpieczyć akumulator w przypadku zderzenia, Volvo opracowało nową strukturę bezpieczeństwa dla elektrycznego modelu XC40. Baterie są chronione przez klatkę wykonaną z wytłaczanej aluminiowej ramy osadzonej pośrodku konstrukcji nadwozia. Tworzy to strefę zgniotu wokół akumulatora. Elektryczny układ napędowy został zintegrowany ze strukturą nadwozia, aby oddalić od kabiny pasażerskiej konsekwencje siły uderzenia podczas wypadku.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

XC40 jako model BEV (Battery Electric Vehicle) prawdopodobnie będzie miał zapożyczony układ napędowy od Polestara, który ma 300 kW mocy (408 KM) i 600 Nm momentu obrotowego. Jeśli moc się nie zmieni, przyspieszenie do setki powinno w XC40 zająć około pięciu sekund. Model będzie posiadał dwa silniki elektryczne (po jednym na oś). Polestar ma 500 kilometrów zasięgu mierzonego według procedury WLTP, więc szacunkowo elektrycznie Volvo XC40 z w pełni załadowanym akumulatorem powinno przejechać podobny dystans.

""

Foto: moto.rp.pl

W dziedzinie aktywnych systemów bezpieczeństwa elektryczne XC40 jako pierwszy model Volvo otrzyma system ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) – połączenie wielu kamer, radaru i czujników ultradźwiękowych, czyli zaawansowany system półautonomicznej jazdy.

ZOBACZ TAKŻE: Volvo XC90: Dwie nowe wersje hybrydowe

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

XC40 to pierwszy całkowicie elektryczny model Volvo i drugi spod znaku Volvo Group. Podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie (marzec 2019 r.) zadebiutował Polestar 2. SUV zbudowany jest na platformie CMA (Compact Modular Architecture), na której powstanie elektryczny Polestar 2. Oprócz tego platforma wykorzystana jest w chińskich modelach Lynk & Co 01, 02 i 03 oraz w Geely F11. Volvo należy od marca 2010 roku do chińskiej grupy Geely.

Aby zapewnić bezpieczeństwo pasażerów i zabezpieczyć akumulator w przypadku zderzenia, Volvo opracowało nową strukturę bezpieczeństwa dla elektrycznego modelu XC40. Baterie są chronione przez klatkę wykonaną z wytłaczanej aluminiowej ramy osadzonej pośrodku konstrukcji nadwozia. Tworzy to strefę zgniotu wokół akumulatora. Elektryczny układ napędowy został zintegrowany ze strukturą nadwozia, aby oddalić od kabiny pasażerskiej konsekwencje siły uderzenia podczas wypadku.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy