Sukces sprzedaży Skody Octavii jest niezaprzeczalny. To model, który jest filarem czeskiej marki. Można przypuszczać, że to się nie zmienić także w przypadku następnej generacji. Co ważne, Octavia podobnie jak nowa, ósma generacja Volkswagena Golfa, zbudowana będzie na najnowszej platformie MQB. Wymiary auta pozostaną praktycznie identyczne, choć nieznacznie zwiększy się rozstaw osi, co będzie miało pozytywny wpływ na wymiary wnętrza. Można się spodziewać, że z tyłu będzie jeszcze więcej miejsca.
Pewne jest, że znikną podwójne dzielone klosze przednich świateł. Pojawi się także szersza osłona chłodnicy. Do środka zawitają digitalowe zegary i wielofunkcyjny ekran o przekątnej do dziesięciu cali. Pod ekranem znajdzie się mały pasek przycisków dla najważniejszych funkcji operacyjnych.
Jednostki napędowe i skrzynie biegów Octavia będzie dzielić z Golfem 8. Silniki wysokoprężne i benzynowe będą mieć moc od 110 do 250 KM. Do wyboru będzie napęd przedni lub na cztery koła, sześciobiegowa manualna skrzynia biegów lub siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa automatyczna. Pojawi się również miękka hybryda z 48-woltowym układem elektrycznym i bardziej zaawansowana ekologicznie hybryda typu plug-in. Ten model technicznie w dużej mierze będzie identyczny z zaprezentowaną już Skodą Superb. Auto napędzane będzie 1,5 litrowym, czterocylindrowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem o mocy 150 KM i wsółpracującym z nim silnikiem elektrycznym o mocy 75 kW.