Zanim jeszcze ktokolwiek mógł go poznać, w pierwszy elektryczny samochód Volkswagena uwierzyło ponad 30 tysięcy osób, składając zamówienia na inauguracyjną wersję First Edition. Sprawdziliśmy, na pewno nie będą zawiedzeni.

""

ID.3 ma 150-konny silnik elektryczny. Najtańsza wersja auta, wyceniona na 130 tys. zł., ma akumulatory o pojemności 45 kWh, co wystarczy na przejechanie 330 km (wg procedury WLTP). / fot. Juliusz Szalek

moto.rp.pl

""

Mocniejsza odmiana ma akumulatory o pojemności 58 kWh (zasięg 420 km). Najdalej pojedzie ID.3 w wersji 77 kWh – aż 550 kilometrów na jednym ładowaniu. / fot. Juliusz Szalek

moto.rp.pl

""

Z czasem pojawi się także mocniejsza wersja ID.3 o mocy 204 KM. / fot. Juliusz Szalek

moto.rp.pl

""

ID.3 rozmiarami jest porównywalny z Volkswagenem Golfem. We wnętrzu jest jednak nieco więcej miejsca / fot. Juliusz Szalek

moto.rp.pl

""

Auto ma zupełnie inne proporcje. Ma krótszą maskę, bo nie ma umieszczonego z przodu silnika. Osie rozstawione są szeroko, przez co miejsca we wnętrzu jest dużo / fot. Juliusz Szalek

moto.rp.pl

""

Pozycja za kierownicą jest wygodna, poczucie przestrzeni potęguje niski tunel środkowy z głębokimi schowkami. / fot. Juliusz Szalek

moto.rp.pl

""

Dźwignia zmiany biegów powędrowała w nietypowe miejsce, tuż za kierownicę przy wyświetlaczu / fot. Juliusz Szalek

moto.rp.pl

""

Centralny wyświetlacz jest duży i czytelny, skierowany ku kierowcy. Dostęp do regulacji klimatyzacji został zdublowany osobnymi przyciskami / fot. Juliusz Szalek

moto.rp.pl

""

Na pokładzie ID.3 znaleźć można między innymi system sterowania głosowego, diodowe reflektory IQ.Light, wyświetlacz przezierny (HUD) wykorzystujący technologię rzeczywistości rozszerzonej, panoramiczne okno dachowe, wirtualny kokpit czy rozbudowany system multimedialny / fot. Juliusz Szalek

moto.rp.pl

""

Deska rozdzielcza jest przyjemna w dotyku, choć materiały wykończeniowe mogłyby być nieco lepszej jakości / fot. Juliusz Szalek

moto.rp.pl

""

Jak na auto elektryczne ID.3 ma bardzo duże koła. W samochodach, które możemy oglądać we Frankfurcie to 19 a nawet 20-calowe obręcze / fot. Juliusz Szalek

moto.rp.pl

""

Smartfon można ładować indukcyjnie lub przez złącze USB-C. Pomiędzy fotelami brakuje tradycyjnego dla VW podłokietnika. Zamiast niego są dwa mniejsze, niezależne, zintegrowane z fotelami kierowcy i pasażera / fot. Juliusz Szalek

moto.rp.pl

""

Auto do regularnej sprzedaży trafi w przyszłym roku. Także w przyszłym roku będziemy mogli sprawdzić jak ID.3 jeździ / fot. Juliusz Szalek

moto.rp.pl

""

fot. Juliusz Szalek

moto.rp.pl