Volkswagen ID.3: Najgorętszy debiut roku

Wreszcie mogliśmy się poznać: podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie Volkswagen zdjął wreszcie maskowanie i pokazał ID.3 w pełnej krasie. Pierwszy elektryczny samochód VW może spełnić taką samą rolę, co niegdyś garbus, tyle że w obszarze elektromobilności. Nadać jej wymiar masowy.

Publikacja: 10.09.2019 13:59

Volkswagen ID.3: Najgorętszy debiut roku

Foto: fot. Juliusz Szalek

Zanim jeszcze ktokolwiek mógł go poznać, w pierwszy elektryczny samochód Volkswagena uwierzyło ponad 30 tysięcy osób, składając zamówienia na inauguracyjną wersję First Edition. Sprawdziliśmy, na pewno nie będą zawiedzeni.

""

ID.3 ma 150-konny silnik elektryczny. Najtańsza wersja auta, wyceniona na 130 tys. zł., ma akumulatory o pojemności 45 kWh, co wystarczy na przejechanie 330 km (wg procedury WLTP). / fot. Juliusz Szalek

Foto: moto.rp.pl

""

Mocniejsza odmiana ma akumulatory o pojemności 58 kWh (zasięg 420 km). Najdalej pojedzie ID.3 w wersji 77 kWh – aż 550 kilometrów na jednym ładowaniu. / fot. Juliusz Szalek

Foto: moto.rp.pl

""

Z czasem pojawi się także mocniejsza wersja ID.3 o mocy 204 KM. / fot. Juliusz Szalek

Foto: moto.rp.pl

""

ID.3 rozmiarami jest porównywalny z Volkswagenem Golfem. We wnętrzu jest jednak nieco więcej miejsca / fot. Juliusz Szalek

Foto: moto.rp.pl

""

Auto ma zupełnie inne proporcje. Ma krótszą maskę, bo nie ma umieszczonego z przodu silnika. Osie rozstawione są szeroko, przez co miejsca we wnętrzu jest dużo / fot. Juliusz Szalek

Foto: moto.rp.pl

""

Pozycja za kierownicą jest wygodna, poczucie przestrzeni potęguje niski tunel środkowy z głębokimi schowkami. / fot. Juliusz Szalek

Foto: moto.rp.pl

""

Dźwignia zmiany biegów powędrowała w nietypowe miejsce, tuż za kierownicę przy wyświetlaczu / fot. Juliusz Szalek

Foto: moto.rp.pl

""

Centralny wyświetlacz jest duży i czytelny, skierowany ku kierowcy. Dostęp do regulacji klimatyzacji został zdublowany osobnymi przyciskami / fot. Juliusz Szalek

Foto: moto.rp.pl

""

Na pokładzie ID.3 znaleźć można między innymi system sterowania głosowego, diodowe reflektory IQ.Light, wyświetlacz przezierny (HUD) wykorzystujący technologię rzeczywistości rozszerzonej, panoramiczne okno dachowe, wirtualny kokpit czy rozbudowany system multimedialny / fot. Juliusz Szalek

Foto: moto.rp.pl

""

Deska rozdzielcza jest przyjemna w dotyku, choć materiały wykończeniowe mogłyby być nieco lepszej jakości / fot. Juliusz Szalek

Foto: moto.rp.pl

""

Jak na auto elektryczne ID.3 ma bardzo duże koła. W samochodach, które możemy oglądać we Frankfurcie to 19 a nawet 20-calowe obręcze / fot. Juliusz Szalek

Foto: moto.rp.pl

""

Smartfon można ładować indukcyjnie lub przez złącze USB-C. Pomiędzy fotelami brakuje tradycyjnego dla VW podłokietnika. Zamiast niego są dwa mniejsze, niezależne, zintegrowane z fotelami kierowcy i pasażera / fot. Juliusz Szalek

Foto: moto.rp.pl

""

Auto do regularnej sprzedaży trafi w przyszłym roku. Także w przyszłym roku będziemy mogli sprawdzić jak ID.3 jeździ / fot. Juliusz Szalek

Foto: moto.rp.pl

""

fot. Juliusz Szalek

Foto: moto.rp.pl

Zanim jeszcze ktokolwiek mógł go poznać, w pierwszy elektryczny samochód Volkswagena uwierzyło ponad 30 tysięcy osób, składając zamówienia na inauguracyjną wersję First Edition. Sprawdziliśmy, na pewno nie będą zawiedzeni.

Pozostało 91% artykułu
Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy