Cupra Tavascan: Elektryczna przyszłość

Nowym trendem mają być SUV-y coupe z napędem elektrycznym. Cupra w nowym modelu koncepcyjnym łączy te wszystkie elementy.

Publikacja: 03.09.2019 09:21

Cupra Tavascan: Elektryczna przyszłość

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Studyjny model o nazwie Tavascan wprowadza nas w przyszłość marki Cupra. Premiera pięciodrzwiowego, elektrycznego SUV-a będzie miała miejsce na salonie samochodowym IAA we Frankfurcie (od 12 do 22 września). Technicznie samochód koncepcyjny oparty jest na platformie MEB grupy Volkswagena, która wykorzystana będzie również w elektrycznym Volkswagenie ID.3. Cupra jest zasilana przez dwa silniki elektryczne o mocy 225 kW (306 KM). Pozwala to na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy. Niezbędna energia pochodzi z akumulatora o pojemności 77 kWh, który powinien pozwolić na zasięg 450 kilometrów.

""

Foto: moto.rp.pl

Wdrożenie modelu Tavascan do produkcji seryjnej jest jak najbardziej możliwe. Rynek elektrycznych SUV-ów rośnie, a technologia zastosowana w projekcie jest na wyciągnięcie ręki w grupie Volkswagena. Tak czy inaczej Cupra ze swoim projektem będzie musiała poczekać. Pierwszeństwo ma Seat z nowymi elektrycznymi modelami. Na początku roku pojawi się miejski Mii Electric, a nieco później hiszpański odpowiednik VW ID-3 o nazwie El Born, który powinien pojawić się na rynku w roku 2020.

ZOBACZ TAKŻE: Cupra wyłącznym partnerem motoryzacyjnym FC Barcelona

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Studyjny model o nazwie Tavascan wprowadza nas w przyszłość marki Cupra. Premiera pięciodrzwiowego, elektrycznego SUV-a będzie miała miejsce na salonie samochodowym IAA we Frankfurcie (od 12 do 22 września). Technicznie samochód koncepcyjny oparty jest na platformie MEB grupy Volkswagena, która wykorzystana będzie również w elektrycznym Volkswagenie ID.3. Cupra jest zasilana przez dwa silniki elektryczne o mocy 225 kW (306 KM). Pozwala to na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy. Niezbędna energia pochodzi z akumulatora o pojemności 77 kWh, który powinien pozwolić na zasięg 450 kilometrów.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy