Era krążowników szos zniknęła w USA wraz ze wzrostem cen paliw na początku lat 80. Amerykański klient zaczął wybierać auta mniejsze i bardziej oszczędne. Między innymi efektem tej ewolucji i nowej mody było pojawienie się na rynku pierwszej generacji Toyoty Camry. Pierwsze modele Camry trafiły do klientów w 1982 roku. Dostępna w wersji liftback oraz sedan Toyota oferowana była z 1,8-litrowym silnikiem o mocy 100 KM oraz 2,0-litrowym motorem twin-cam w dwóch wariantach – 136 KM oraz 163 KM. W ciągu trzech lat od premiery na drogach USA pojawiło się aż 250 tysięcy tych aut.

""

Pierwsza generacja Toyoty Camry.

moto.rp.pl

W latach 1983–1996 na rynku zadebiutowały kolejne dwie generacje Toyoty Camry, ale to dopiero w roku 1997 nastąpił przełom. Czwartą generację wybrało w USA 397 157 klientów, co pozwoliło nadać modelowi tytuł najlepiej sprzedającego się auta w kraju. Ta generacja Camry zmieniła w USA spojrzenie na Toyotę jako producenta samochodów. W standardzie Toyota Camry oferowana była z takimi udogodnieniami jak automatyczna klimatyzacja, ABS czy welurowa tapicerka i to wszystko za konkurencyjną cenę.

""

Druga generacja Toyoty Camry.

moto.rp.pl

W latach 1997–2000 Toyota Camry pozostawała najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym w Stanach Zjednoczonych. Pod koniec 2001 roku producent wprowadził piątą generację modelu. Efektem był fakt, że Camry nie obroniła swojej pozycji lidera. W 2001 roku to Honda Accord została najlepiej sprzedającym się samochodem w USA. Rok później (2002) jest ważną datą dla tego modelu. To wtedy rozpoczął się 16-letni – i trwający do dziś – okres dominacji Toyoty Camry w rankingu najlepiej sprzedających się samochodów osobowych w Stanach Zjednoczonych.

""

Trzecia generacja Camry była popularna również w Polsce.

moto.rp.pl

""

Piąta generacja Toyoty Camry.

moto.rp.pl

""

Szósta generacja Toyoty Camry.

moto.rp.pl

Aktualna, ósma generacja Camry jest globalnym modelem. Auto zadebiutowało w 2017 roku na amerykańskim rynku, natomiast do Europy, w tym do Polski trafiło na początku 2019 roku. Nowy model został zbudowany na nowej modułowej platformie TNGA. W Europie nowa Camry jest dostępna z napędem hybrydowym czwartej generacji o mocy 218 KM, który rozpędza tego sedana o długości 4,9 metra do 100 km/h w 8,3 sekundy. Mimo dynamicznego przyspieszenia i dużych gabarytów auto jest wciąż oszczędne i komfortowe. Dzięki napędowi hybrydowemu średnie spalanie wynosi od 5,3 l/100 km według WLTP. W Stanach Zjednoczonych Camry obok wersji hybrydowej dostępna jest też z 4-cylindrową jednostką o pojemności 2,5 litra oraz z 3,5-litrowym silnikiem w układzie V6.

ZOBACZ TAKŻE: Toyota zainwestuje kolejne miliardy w Polsce

""

Siódma generacja Toyoty Camry.

moto.rp.pl

Nową Toyotę Camry można kupić w polskich salonach już od 141 900 złotych, a za wersję Exclusive z pakietem VIP zapłacimy 179 900 złotych, otrzymując takie udogodnienia jak trzystrefowa klimatyzacja automatyczna z nawiewami w drugim rzędzie siedzeń z technologią oczyszczania i nawilżania powietrza Nanoe, rolety bocznych szyb tylnych, elektrycznie sterowana roleta tylnej szyby, wyświetlacz projekcyjny HUD na przedniej szybie, elektryczna regulacja pochylenia oparcia tylnych foteli, podłokietnik tylny z możliwością sterowania radiem, pochyleniem tylnych foteli oraz regulacji temperatury klimatyzacji. Dodatkowo w tej cenie dostaniemy 9-głośnikowy system audio z subwooferem od uznanej firmy JBL.

""

Aktualna, ósma generacja Toyoty Camry.

moto.rp.pl