Prezentacja Gladiatora w przeddzień rozpoczęcia Camp Jeep 2019 / fot. moto.rp.pl/Wojciech Romański
A gdyby tak nowy model pokazać nie na targach, gdzie zginie w tłumie innych premierowych samochodów, ale w miejscu, gdzie na pewno spotka się z ogromnym zainteresowaniem? Producenci coraz częściej idą tym tropem, prezentując swoje „nowe dzieci” np. na spotkaniach fanów marki. W ubiegłym roku podczas Zlotu GTI w Reifnitz nad Wörthersee w Karyntii Volkswagen zaskoczył fanów tych trzech literek, prezentując po raz pierwszy Golfa GTI TCR Concept. Serca zadrżały, a dziś model jest już dostępny w salonach. Uczestnicy Camp Jeep 2019 w San Martino di Castrozza we włoskich Dolomitach jako pierwsi będą mogli „dotknąć” Gladiatora, pickupa zbudowanego na bazie Wranglera Unlimited, ale w stosunku do tej bazy wydłużonego aż o 78 cm, do 548,7 cm. Z bólem stwierdzam, że do garażu mi nie wejdzie. Wiem to na pewno, bo mogliśmy go zobaczyć podczas przygotowań do zlotu, na który miało zjechać ok. 900 Jepów z różnych stron Europy i świata.
Powrót do przeszłości
Pierwszy pickup Jeepa pochodzi z 1947 roku, kiedy to Willys Overland wprowadził na rynek jednotonowego półciężarówkę z napędem na cztery koła, bazującą na CJ-2A, a następnie kilka innych modeli, w tym FC-150/170 (1957-1965), Jeepa Gladiatora/J Series (1963-1987), Jeepa CJ-8 Scrambler (1981-1985) i Jeepa Comanche (1986-1992). Dzisiaj, po 27 latach, marka Jeep powraca do segmentu pickupów, przywracając jednocześnie do życia nazwę Gladiator.
fot. moto.rp.pl/Wojciech Romański
Ponieważ jego bazą jest obecna generacja Wranglera, w oczy rzuca się siedmioszczelinowy grill, różniący się jednak większymi odstępami, dzięki którym do komory silnika trafia więcej powietrza. Górna część kratki w kształcie trapezu jest delikatnie cofnięta, aby poprawić aerodynamikę. Jednak kluczowe jest to, co zaczyna się za drugą parą drzwi, czyli skrzynia ładunkowa o długości 152 cm. Została wyposażona w niezależne oświetlenie, opcjonalne zewnętrzne źródło zasilania (230V) i solidne, wbudowane mocowania z systemem zarządzania ładunkiem Trail Rail.