Dwunastu praktykantów z działu karoserii i mechaniki pojazdów, mechatroniki motoryzacyjnej i modelarzy technicznych zaprojektowało i zbudowało pickupa w ramach szkolenia w centrali BMW w Monachium. Unikatowy egzemplarz jest oparty jest na najnowszym modelu SUV-a X7.

""

moto.rp.pl

Pojedynczy egzemplarz, który nie ma szans na produkcję seryjną, został stworzony przez praktykantów BMW w ciągu zaledwie dziesięciu miesięcy. Przedłużone o dziesięć centymetrów BMW praktykanci dostali do swojego projektu za darmo. Był to jeden z wielu testowych, przedprodukcyjnych X7, który był przeznaczony do złomowania. Egzemplarze prototypowe nie mogą bowiem zostać sprzedane.

""

moto.rp.pl

Efekt końcowy wypadł całkiem nieźle. Tym bardziej jeśli wziąć pod uwagę, że dwunastu młodych pracowników BMW stworzyło całość na własną rękę. Jak podkreśliło BMW w komunikacie prasowym, adepci nie otrzymali żadnego wsparcia od innych działów firmy. Unikatowy pickup został nawet oficjalnie zarejestrowany.

""

moto.rp.pl

Jako baza posłużyło BMW X7 xDrive40i z silnikiem o mocy 340 KM. Wygospodarowano powierzchnię ładunkową o długości 1,4 metra. Klapa tylna jest zaprojektowana jako przedłużenie przestrzeni ładunkowej i może służyć na przykład do transportu motocykli. Stażyści użyli do budowy auta lekkich materiałów i tym samym udało im się zaoszczędzić 200 kilogramów masy własnej względem seryjnego X7.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl