Porsche Cayman GT4/Spyder: Tak buduje się samochody

Uffff… Mimo elektryfikacji i niektórych dziwnych decyzji z tym związanych Porsche nie zapomniało o swoich prawdziwych klientach. Nowy Cayman 718 w wersji GT4 napędzany będzie sześciocylindrowym bokserem i posiada manualną skrzynię biegów.

Publikacja: 18.06.2019 12:23

Porsche Cayman GT4/Spyder: Tak buduje się samochody

Foto: moto.rp.pl

""

Porsche Cayman GT4.

Foto: moto.rp.pl

Na początek niski ukłon dla szefostwa Porsche za wprowadzenie na rynek Caymana GT4. Jest sześciocylindrowy, wolnossący silnik, jest sześciobiegowa, manulna skrzynia biegów. Widzicie Panie i Panowie z BMW (a szczególnie ci z M GmbH) – da się! Można w dzisiejszych czasach zaproponować samochód zbudowany według starej, dobrej szkoły. Chętnych na niego na pewno nie zabraknie.

""

Porsche 718 Spyder.

Foto: moto.rp.pl

Zacznijmy od jednostki napędowej. To sześciocylindrowy bokser, który nosi w sobie elementy z różnych innych, często wyczynowych silników. Ma pojemność 4 litrów, 420 KM mocy przy 7600/min, 420 Nm momentu obrotowego osiąganego od 5000 do 6800 obr./min i maksymalnie kręci się do 8000 obr./min. Nowy 718 GT4 jest na Pętli Północnej Nurburgringu o około dziesięć sekund szybszy od poprzedniego modelu. Przyspiesza do setki w 4,4 sekundy i potrafi się rozpędzić do 304 km/h. Chyba nie było szybszego Caymana.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Obok modelu GT4 pojawi się również wersja Spyder. Będzie miała ten sam napęd i zawieszenie co GT4, a to elementy z najlepszym rodowodem. Przednia oś pochodzi z 991.2 GT3, która montowana jest również w wyczynowych Carrrerach Cup. Ponadto obydwa modele wyposażone są w opony Michelin Pilot Sport Cup 2. GT4 osiąga nawet o 50 procent większą siłę docisku niż standardowy model 981 Cayman. Tylny dyfuzor ma duży wpływ na ulepszoną aerodynamikę obu samochodów i odpowiedzialny za około 30 procent docisku w tylnej części nadwozia.

""

Foto: moto.rp.pl

GT4 to święty gral wśród wszystkich wersji Caymana. Auto, które w wielu sytuacjach może okazać się szybsze i lepsze od modelu 911.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Na początek niski ukłon dla szefostwa Porsche za wprowadzenie na rynek Caymana GT4. Jest sześciocylindrowy, wolnossący silnik, jest sześciobiegowa, manulna skrzynia biegów. Widzicie Panie i Panowie z BMW (a szczególnie ci z M GmbH) – da się! Można w dzisiejszych czasach zaproponować samochód zbudowany według starej, dobrej szkoły. Chętnych na niego na pewno nie zabraknie.

Zacznijmy od jednostki napędowej. To sześciocylindrowy bokser, który nosi w sobie elementy z różnych innych, często wyczynowych silników. Ma pojemność 4 litrów, 420 KM mocy przy 7600/min, 420 Nm momentu obrotowego osiąganego od 5000 do 6800 obr./min i maksymalnie kręci się do 8000 obr./min. Nowy 718 GT4 jest na Pętli Północnej Nurburgringu o około dziesięć sekund szybszy od poprzedniego modelu. Przyspiesza do setki w 4,4 sekundy i potrafi się rozpędzić do 304 km/h. Chyba nie było szybszego Caymana.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy