Audi Q5 55 TFSI e quattro: Hybrydowy Plug-in z elektrycznym zasięgiem 40 km

Audi wprowadza do sprzedaży model Q5 w hybrydowej wersji plug-in. Wspomagany elektryczną baterią SUV może przejechać na prądzie do 40 km.

Publikacja: 23.05.2019 00:56

Audi Q5 55 TFSI e quattro: Hybrydowy Plug-in z elektrycznym zasięgiem 40 km

Foto: moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Audi Q5 55 TFSI e quattro napędzane jest dwulitrowym, czterocylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 252 KM i 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ta jednostka wspomagana jest silnikiem elektrycznym o mocy 105 kW (350 Nm). Połączona moc tych agregatów to 367 KM i 500 Nm momentu obrotowego, który jest dostępny od 1250 obr./min. Standardowo napędzane są koła przednie, w razie potrzeby automatycznie dołączana jest tylna oś. Bateria o pojemności 14,1 kWh zabudowana jest pod podłogą bagażnika.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 5,3 sekundy, prędkość maksymalna wynosi 239 km/h. Audi podaje średnie spalanie na poziomie od 2,1 do 2,4 l/100 km. Hybrydowe Q5 może pokonać na prądzie dystans do 40 km poruszając się maksymalnie do prędkości 135 km/h.

""

moto.rp.pl

Kierowca ma do wyboru trzy tryby pracy. Hybrydowy, w którym ładowanie akumulatora jest optymalnie rozłożone w celu zmniejszenia zużycia energii. Dostępny jest także tryb w pełni elektryczny i ładowania baterii. W trybie EV samochód będzie zasilany elektrycznie tylko wtedy, gdy kierowca nie będzie zbyt mocno dociskał pedału przyspieszenia. EV uruchamia się jako domyślny przy każdym starcie auta. Przy ładowarce o napięciu 400 V pełne ładowanie trwa dwie i pół godziny. W przypadku gniazdka domowego 220 V rozładowany akumulator można naładować w ciągu około sześciu godzin.

ZOBACZ TAKŻE: Elektryczna przyszłość Audi R8

Audi Q5 55 TFSI e quattro napędzane jest dwulitrowym, czterocylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 252 KM i 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ta jednostka wspomagana jest silnikiem elektrycznym o mocy 105 kW (350 Nm). Połączona moc tych agregatów to 367 KM i 500 Nm momentu obrotowego, który jest dostępny od 1250 obr./min. Standardowo napędzane są koła przednie, w razie potrzeby automatycznie dołączana jest tylna oś. Bateria o pojemności 14,1 kWh zabudowana jest pod podłogą bagażnika.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy