Aston Martin Rapide E: Pierwszy, limitowany, elektryczny

Aston Martin zaprezentował Rapide E, pierwszy całkowicie elektryczny model marki. Prezentacja odbyła się w Chinach na targach Shanghai Auto Show. Wyprodukowanych zostanie tylko 155 egzemplarzy.

Publikacja: 18.04.2019 11:44

Aston Martin Rapide E: Pierwszy, limitowany, elektryczny

Foto: moto.rp.pl

""

Aston Martin Rapide e.

Foto: moto.rp.pl

Ilość egzemplarzy elektrycznego Astona Martina Rapide nie jest przypadkowa. Wskazuje również na maksymalną prędkość elektrycznego samochodu – 155 mil na godzinę – co odpowiada 248 km/h. Zasilanie zapewnia chłodzony cieczą akumulator litowo-jonowy o napięciu 800 V i mocy 65 kWh, który zasilają dwa silniki elektryczne montowane z tyłu o łącznej mocy 610 KM i momencie obrotowym 900 Nm. Sprint od zera do 60 mph (96 km/h) zajmuje mniej niż cztery sekundy. Rozpędzanie się od 50 do 70 mil na godzinę (z 80 do 112 km/h) trwa 1,5 sekundy. Bateria powinna wystarczyć na szybkie okrążenie Pętli Północnej Nurburgringu (26 km). Zasięg podczas normalnej jazdy ma wynieść co najmniej 320 kilometrów.

""

Foto: moto.rp.pl

Bateria mieści się tam gdzie wcześniej zabudowany był silnik V12 o pojemności 6,0 litrów. To akumulator litowo-jonowy w obudowie z karbonowo – kewlarowej. 800 voltową baterię można w ciągu godziny podładować na stacji ładującej o mocy 400 V/50 kW do zasięgu prawie 300 km. Natomiast w szybkiej stacji ładującej o napięciu 800 V/100 kW w czasie krótszym niż jedna godzina do 100 procent. W instalacji domowej Rapide E naładuje się w trzy godziny. Partner całego systemu napędowego jest Williams Advanced Engineering.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

We wnętrzu w pełni cyfrowy kokpit zastąpił analogowe instrumenty. Na 10-calowym wyświetlaczu pokazuje wszystkie istotne dane z jazdy i informacje o stanie baterii, wydajności i zużyciu. Za pomocą aplikacji kierowca może również wyświetlać te dane na swoim smartfonie. Oprócz możliwości planowania trasy, aplikacja pokazuje również, między innymi, aktualną lokalizację samochodu.

""

Aston Martin Rapide E.

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Rapide E odróżnia się tylko w niewielkim stopniu od benzynowych Rapidów. Zakryta kratka grila, tak samo jak inne wloty powietrza. Niebieskie podłużne paski na całej długości karoserii i lekko połyskujące niebieskie elementy jak progi, spoiler z przodu czy dyfuzor. Ceny Aston Martin jeszcze nie podał. Prawdopodobnie będzie wynosić około 275 000 euro.

ZOBACZ TAKŻE: Aston Martin Valkyrie: Najbardziej ekstremalny supersamochód, jaki powstanie

Ilość egzemplarzy elektrycznego Astona Martina Rapide nie jest przypadkowa. Wskazuje również na maksymalną prędkość elektrycznego samochodu – 155 mil na godzinę – co odpowiada 248 km/h. Zasilanie zapewnia chłodzony cieczą akumulator litowo-jonowy o napięciu 800 V i mocy 65 kWh, który zasilają dwa silniki elektryczne montowane z tyłu o łącznej mocy 610 KM i momencie obrotowym 900 Nm. Sprint od zera do 60 mph (96 km/h) zajmuje mniej niż cztery sekundy. Rozpędzanie się od 50 do 70 mil na godzinę (z 80 do 112 km/h) trwa 1,5 sekundy. Bateria powinna wystarczyć na szybkie okrążenie Pętli Północnej Nurburgringu (26 km). Zasięg podczas normalnej jazdy ma wynieść co najmniej 320 kilometrów.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy