Reklama

Genewa 2019 | Peugeot 208: Stylowo i nowocześnie. Będzie GTi i wersja elektryczna

Nowa generacja Peugeota 208 oparta jest na platformie Common Modular Platform (CMP) i będzie dostępna również w wersji elektrycznej.

Publikacja: 26.02.2019 07:16

Genewa 2019 | Peugeot 208: Stylowo i nowocześnie. Będzie GTi i wersja elektryczna

Foto: moto.rp.pl

Już jako zamaskowany prototyp wyglądał ciekawie. A na pierwszych zdjęciach widać, że będzie to jedno z najbardziej interesujących samochodów w klasie. Niektóre stylistyczne elementy nawiązują do modeli 508 czy 3008. Peugeot wraca do formy.

""

Nowy Peugeot 208.

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

W środku nieco mniej zaskoczeń, ale równie miło. Deskę z ekranem zastępującym zegary, który znajduje się nad malutką, spłaszczoną na spodzie kierownicą Francuzi nazwali i-Cocpit. Znakomite rozwiązanie, które nie tylko dodaje oryginalności, ale dzięki małej kierownicy wprowadza sportowy styl.

""

Foto: moto.rp.pl

Reklama
Reklama
""

Foto: moto.rp.pl

Nowy Peugeot 208 urośnie. Długość wynosi około 4,05 m, a rozstaw osi powiększy się, pozostawiając pasażerom z tyłu więcej przestrzeni. Model 208 będzie dostępny tylko w wersji pięciodrzwiowej. Model trzydrzwiowy zostanie skreślony. Podobnie jak DS3 Crossback i nadchodzący Opel Corsa, a także planowana kolejna generacja Opla Mokka X, model 208 bazuje na platformie CMP (Common Modular Platform). Pozwala ona m.in. na zmniejszenie masy własnej samochodu o około 100 kilogramów. Peugeot ma bagażnik o pojemności 270 litrów (Renault Clio 230 litrów, Seat Ibiza 335 litrów). Co ważne ilość miejsca w bagażniku pozostaje taka sama niezależnie od wersji (spalinowa lub elektryczna).

""

Foto: moto.rp.pl

208 otrzyma benzynowy silnik trzycylindrowy, turbodoładowany o mocy 100, 130 i 150 KM. Będą też diesle o pojemności 1,5 litra (100 i 130 KM). Za 208 GTi jako topowy model napędzany będzie 1,6-litrowym, czterocylindrowego silnikiem z turbo, który osiągnie moc 220 KM. Podobnie jak w przyszłości DS3 Crossback, model 208 dostępny będzie również w wersji elektrycznej. Bezspalinowy model będzie miał silnik elektryczny o mocy 136 KM i baterie o pojemności 50 kWh. Jego zasięg wg. WLTP ma wynieść 340 kilometrów.

""

Foto: moto.rp.pl

Już jako zamaskowany prototyp wyglądał ciekawie. A na pierwszych zdjęciach widać, że będzie to jedno z najbardziej interesujących samochodów w klasie. Niektóre stylistyczne elementy nawiązują do modeli 508 czy 3008. Peugeot wraca do formy.

W środku nieco mniej zaskoczeń, ale równie miło. Deskę z ekranem zastępującym zegary, który znajduje się nad malutką, spłaszczoną na spodzie kierownicą Francuzi nazwali i-Cocpit. Znakomite rozwiązanie, które nie tylko dodaje oryginalności, ale dzięki małej kierownicy wprowadza sportowy styl.

Reklama
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Parking
McLaren razy dwa. Czyli co wybrać, gdyby…
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama