Już jako zamaskowany prototyp wyglądał ciekawie. A na pierwszych zdjęciach widać, że będzie to jedno z najbardziej interesujących samochodów w klasie. Niektóre stylistyczne elementy nawiązują do modeli 508 czy 3008. Peugeot wraca do formy.

""

Nowy Peugeot 208.

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

W środku nieco mniej zaskoczeń, ale równie miło. Deskę z ekranem zastępującym zegary, który znajduje się nad malutką, spłaszczoną na spodzie kierownicą Francuzi nazwali i-Cocpit. Znakomite rozwiązanie, które nie tylko dodaje oryginalności, ale dzięki małej kierownicy wprowadza sportowy styl.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Nowy Peugeot 208 urośnie. Długość wynosi około 4,05 m, a rozstaw osi powiększy się, pozostawiając pasażerom z tyłu więcej przestrzeni. Model 208 będzie dostępny tylko w wersji pięciodrzwiowej. Model trzydrzwiowy zostanie skreślony. Podobnie jak DS3 Crossback i nadchodzący Opel Corsa, a także planowana kolejna generacja Opla Mokka X, model 208 bazuje na platformie CMP (Common Modular Platform). Pozwala ona m.in. na zmniejszenie masy własnej samochodu o około 100 kilogramów. Peugeot ma bagażnik o pojemności 270 litrów (Renault Clio 230 litrów, Seat Ibiza 335 litrów). Co ważne ilość miejsca w bagażniku pozostaje taka sama niezależnie od wersji (spalinowa lub elektryczna).

""

moto.rp.pl

208 otrzyma benzynowy silnik trzycylindrowy, turbodoładowany o mocy 100, 130 i 150 KM. Będą też diesle o pojemności 1,5 litra (100 i 130 KM). Za 208 GTi jako topowy model napędzany będzie 1,6-litrowym, czterocylindrowego silnikiem z turbo, który osiągnie moc 220 KM. Podobnie jak w przyszłości DS3 Crossback, model 208 dostępny będzie również w wersji elektrycznej. Bezspalinowy model będzie miał silnik elektryczny o mocy 136 KM i baterie o pojemności 50 kWh. Jego zasięg wg. WLTP ma wynieść 340 kilometrów.

""

moto.rp.pl