Częściowo wyjaśnia to Scott Keogh, dyrektor generalny Volkswagen Group of America: – To kolejny wspaniały moment dla Atlasa – stwierdził. – Ten samochód został zaprojektowany i zbudowany specjalnie z myślą o amerykańskich rodzinach, a zarówno kupujący, jak i krytycy informują nas, że nasz siedmioosobowy SUV trafił w ich gusta i potrzeby.

""

fot. Volkswagen

moto.rp.pl

– Pomimo debiutów kolejnych SUV-ów oferujących trzy rzędy siedzeń, żaden z nich nie jest w stanie zagrozić Atlasowi pod względem przestronności, praktycznego luksusu, przyjaznych dla użytkownika technologii służących zarówno bezpieczeństwu jak i wygodzie kierowcy, a także zachowania na drodze – uzasadnia nagrodę John Davis, twórca i gospodarz MotorWeek, programu motoryzacyjnego, który jest emitowany przez Maryland Public Television już od 37 lat.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen Passat 2020: Decyzje księgowego

""

moto.rp.pl

Wybierając laureatów nagrody Drivers’ Choice redakcja MotorWeek co roku ponad 150 samochodów osobowych, ciężarówek i SUV-ów. Nagrody są przyznawane w 15 kategoriach. Wśród nagrodzonych w tym roku są zarówno maszyny znane w Europie (tytuł Auta Roku otrzymał Jaguar I-Pace), jak i takie, których na naszym rynku oficjalnie nie zobaczymy, jak Kia Forte, Genesis G70, Dodge Challenger SRT Hellcat Redeye, Honda Clarity, RAM 1500 (choć akurat RAM nieśmiało przymierza się do zaistnienia w Europie) czy właśnie Volkswagen Atlas.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen Touareg: Szyby niebieskie od telewizorów

To największy SUV w ofercie marki, dostępny na rynku amerykańskim, chińskim i rosyjskim (ma 5037 mm długości, Touareg, który i tak urósł ostatnio, mierzy 4878 mm) i pierwszy, w którym seryjnie montowano trzeci rząd siedzeń (opcjonalnie jest on dostępny także w Tiguanie Allspace, który miał oficjalną premierę w tym samym czasie i miejscu, co Atlas). A wszystko zaczęło się jeszcze w 2013 r. od koncepcyjnego samochodu o nazwie CrossBlue, który był nieco mniejszy od przyszłej wersji produkcyjnej (4987 mm) i oferował sześć miejsc. Oficjalnie Atlasa zaprezentowano w 2016 r. targach motoryzacyjnych w Los Angeles w 2016 roku. Auto zbudowane zostało na modułowej płycie MQB, na której powstaje dziś kilkadziesiąt modeli spod znaku VW, Skody, Audi i Seata. SUV jest produkowany w fabryce w Chattanooga w stanie Tennessee oraz w Ningbo w Chinach. W 2018 r. koncern VAG zdecydował o wprowadzeniu Atlasa także na rynek rosyjski. W Azji i Rosji model występuje pod nazwą Teramont.

""

fot. Volkswagen

moto.rp.pl

Największy SUV Volkswagena jest dostępny z dwóch wersjach – podstawową jednostką jest dwulitrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy FSI o mocy 238 KM, drugą opcją jest 3,6 V6 o mocy 276 KM. W mocniejszej wersji możliwy jest napęd na 4 koła (4Motion), w dwulitrówce napęd przenoszony jest wyłącznie na przednie koła. Amerykański cennik tego modelu zaczyna się od kwoty 30 895 dol. (2,0 FSI FWD), najwyższa wersja wyposażeniowa 3,6 V6 AWD SEL Premium została wyceniona na 48 395 dol.