Na krótko przed salonem samochodowym w Genewie Francuzi zaprezentowali nowoczesną interpretację sportowej wersji modelu 508. Limuzyna Peugeota otrzymała dodatkową nazwę – Sport Engineered, jest w kolorze Selenium Grey i Onyx Black (felgi) i na zdjęciach prezentuje się znakomicie. Bazą dla tej wersji był Peugeot 508 Hybrid. – Elektryfikacja stanowi wspaniałą okazję do opracowania nowych właściwości jezdnych. Czysta przyjemność za jedyne 49 gramów CO2 na kilometr! – wyjaśnia dyrektor generalny Peugeot Jean-Philippe Imparato.

""

Peugeot 508 Sport Engineered.

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Francuski model koncepcyjny łączy trzy silniki w ramach jednego nadwozia. Silnik benzynowy o mocy 200 KM (PureTech 200), silnik elektryczny o mocy 112 KM zabudowany z przodu i silnik elektryczny o mocy 203 KM z tyłu. Ogólna wydajność systemu to 406 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moc przenoszona jest na obie osie. Dane koncepcyjnego Peugeota imponują. Sprint od zera do 100 km/h powinien trwać około 4,3 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Przyspieszenie od 80 do 120 km/h trwa 2,5 sekundy, a z 80 do 180 km/h powinno zająć 9,3 sekundy.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby ten model pojawił się w produkcji seryjnej. Póki co Francuzi milczą na ten temat.

ZOBACZ TAKŻE: Jean-Philippe Imparato, prezes Peugeota: Złóż sobie swój samochód