Premiery 2019 | Audi: To będzie bardzo pracowity rok

To będzie ważny i bardzo pracowity rok dla Audi. Dużo ważnych nowości i jeszcze więcej modernizacji aktualnych modeli.

Publikacja: 28.01.2019 06:59

Premiery 2019 | Audi: To będzie bardzo pracowity rok

Foto: moto.rp.pl

Audi A1
Na początku roku w salonach pojawi się, po ośmiu latach, druga generacja Audi A1. Nowy model zbudowany jest na platformie MQB A0 i technicznie będzie spokrewniony z takimi modelami jak VW Polo czy Seat Ibiza. A1 był najstarszym modelem w gamie Audi oferowanym od 2010 roku, który do tej pory sprzedano w 830 000 egzemplarzy. Nowe A1 zmienia wizerunek. Będzie bardziej zadziorne, odważnie wystylizowane, a karoseria szersza, niższa i z większym rozstawem osi (plus 9 cm). Z oferty zniknie wersja trzydrzwiowa. Topowa wersja silnikowa – 40 TFSI – będzie miała póki co 200 KM mocy. To ten sam silnik, który trafi pod maskę nowego Golfa i zmodernizowanej Skody Superb. Na polskim rynku ceny A1 rozpoczynają się od 91 000 zł (30 TFSI, 1.0 l, 116 KM).

""

Nowe Audi A1 lada moment pojawi się w salonach.

Foto: moto.rp.pl

Audi Q3
W salonach pojawi się również nowe Audi Q3.
Nowy model to również druga generacja. Pierwsza pojawiła się w 2011 roku i od tego czasu sprzedano 1,1 mln egzemplarzy tego SUV-a. Kompaktowy SUV zbudowany jest na platformie MQB, na której powstaje również VW Tiguan i Skoda Kodiaq. Nowe Q3 różni się od poprzednika większym rozstawem osi i krótszymi zwisami karoserii. Silniki od 150 do 230 KM. Cena od 139 300 zł (35 TFSI, 1,5 l 150 KM).

""

Nowe Audi Q3 już w salonach. Cena od od 139 300 zł .

Foto: moto.rp.pl

Audi R8
Najmocniejszą nowością Audi w tym roku będzie bezsprzecznie zmodernizowane R8. Produkowany w fabryce w Neckarsulm sportowy model przeszedł niewielki, zewnętrzny facelifting, zyskał także na mocy. Centralnie umieszczony silnik to nadal wolnossący V10 o pojemności 5,2 litra, który teraz generuje 620 KM. Premiera w pierwszym kwartale 2018. R8 dostępny będzie w wersji coupe i Spyder.

""

Nowe R8 napędzane jest wolnossącym silnikiem V10 o pojemności 5,2 litra, i mocy 620 KM.

Foto: moto.rp.pl

Audi SQ2
Również w pierwszym kwartale w salonach powinna się pojawić mocniejsza odmiana crossovera Q2. Model otrzyma oznaczenia SQ2 i napędzany będzie 2-litrowym, czterocylindrowym silnikiem o mocy 300 KM, który służy m.in. w Cuprze Atece. Prędkość maksymalna usportowionej wersji ograniczona będzie do 250 km/h, a przyspieszenia od 0 do 100 km/h zajmie 4,8 s. Do tej pory najmocniejszy silnik Q2 miał 150 KM mocy.

""

Audi SQ2 – 2 litry pojemności, 4 cylindry, 300 KM mocy.

Foto: moto.rp.pl

Audi e-tron
Chyba najważniejsza rynkowa premiera Audi w 2019 roku. Elektryczne Audi e-tron pojawi się na rynku już na początku roku.
Model technicznie bazuje na Audi Q5. Według normy WLTP jego zasięg wynosi 400 km. Polska cena póki co nie jest znana. Można jedynie zapisać się do programu rezerwacji, wpłacając 5000 zł. Na rynku niemieckim e-tron kosztuje 80 000 euro (około 345 000 zł).

""

Elektryczny e-tron ma mieć na jednym ładowaniu 400 km zasięgu.

Foto: moto.rp.pl

Audi A6 Allroad
Na początku drugiego kwartału powinien pojawić się konkurent Mercedesa E All-Terrain, czyli Audi A6 Allroad.
Koncepcja modelu nie zmieni się. Nadal będzie to wyżej zawieszone kombi z dodatkowymi osłonami na zderzakach i nadkolach. Technicznie Allroad odpowiadać będzie Audi A6.

""

Póki co jeszcze tylko rysunek, ale tak powinno wyglądać nowe Audi A6 Allroad.

Foto: moto.rp.pl

Audi SQ8
Kolejny model rodziny SQ tym razem nowe SQ8 powinno pojawić się późną wiosną. Model otrzyma jednostkę napędową z Audi SQ7. Będzie to V8 TDI o mocy 435 KM. Na rynek amerykański i chiński przygotowana zostanie wersja z hybrydowym V6 plug-in. Premiera w drugim kwartale 2019 roku.

""

W Europie Audi SQ8 napędzane będzie silnikiem V8 TDI o mocy 435 KM.

Foto: moto.rp.pl

Audi TT RS
Po modernizacji modelu TT pojawi się również mocniejsza odmiana RS. TT oferowane jest na polskim rynku wyłącznie jako coupe.
W odmianie RS do napędu posłuży silnik 5-cylindrowy o mocy nieco większej niż obecne 400 KM. Póki co jeszcze aktualny model przed zmianami kosztuje co najmniej 321 600 zł. Premiera w okolicach maja 2019.

""

Jeszcze w fazie prototypowej – nowe Audi TT RS.

Foto: moto.rp.pl

Audi S4/S5/S6/S7/RS6/RS7
Wczesnym latem, jeden za drugim powinien pojawiać się nowe, usportowione modele z oznaczeniem S – S4, S5, S6, S7. Zwieńczeniem będą wersje RS –
jako nowe RS6 i RS7. Pod maską modeli RS znajdzie się nowy silnik biturbo V8 o mocy 650 KM. W przyszłości będzie to również jednostka napędowa, która znajdzie się w Lamborghini Urus. Po raz pierwszy w wersjach RS pojawią się dwie opcje silnikowe. Poza V8 wybrać będzie można wersję hybrydową o mocy 700 KM.

""

Prototyp Audi RS7.

Foto: moto.rp.pl

Audi A4
Po jednym małym faceliftingu w 2018 roku Audi przygotowuje dla A4 drugi, nieco bardziej obszerny. Premiera tego modelu nastąpi prawdopodobnie podczas targów samochodowych we Frankfurcie
(12-22 września 2019). Audi A4 otrzyma stylizację, która będzie zbliżona do najnowszych modeli A6/A8. Również wnętrze upodobni się do aktualnego A6. Pod maskę trafi nowa generacji 4-cylindrowych turbodiesli (od 136 do 204 KM).

""

Na jesień 2019 przewidziana jest kolejna modernizacja modelu A4.

Foto: moto.rp.pl

Audi Q7
Również duży SUV Q7 doczeka się w tym roku modernizacji. Wszystko po to, żeby Audi mogło konkurować z najnowszym Mercedesem GLE i BMW X5. Model doczeka się aktualizacji pokładowych systemów, we wnętrzu pojawi się duży ekran i stylistyka jak w Q8. Również z wyglądu Q7 upodobni się do Q8. SUV otrzyma 48 V instalację elektryczną. Miękkie hybrydy mają zapewnić mniejsze zużycie paliwa i ograniczenie emisji spalin. Z czasem pojawi się elektryczny Q7 E-tron, ale przed nim na pewno w sprzedaży będzie, ciesząca się dużym popytem, wersja SQ7.

""

Odmłodzone Audi Q7 powinno pojawić się na rynku jesienią 2019 roku.

Foto: moto.rp.pl

Audi Q4
Kolejny SUV Coupe w portolio Audi. Model powstanie na bazie Audi Q3. Otrzyma wszystkie innowacje i techniczne nowości, które aktualnie oferuje marka z Ingolstadt. Jest duża szansa na to, że Q4 oferowane będzie w wersji hybrid plug-in. Topowa wersja Q4 RS powinna otrzymać silnik o mocy nieco powyżej 400 KM. Q4 ma być produkowane w węgierskich zakładach Audi w Gyor. Premiera późną jesienią.

""

Audi Q4 to SUV Coupe, czyli bardziej sportowo wyglądająca odmiana Q3.

Foto: moto.rp.pl

Audi A3
Początkowo zakładano, że nowa generacja modelu A3 ujrzy światło dzienne w 2018 roku. Premierę przesunięto jednak na koniec 2019 roku, a w sprzedaży nowy kompakt pojawi się w 2020 roku. Nie wiadomo jeszcze, czy nowe A3 oferowane będzie w wersji 3-drzwiowej. Koniem pociągowym pozostanie chętnie wybierany przez klientów Sportback, ale w Chinach i Stanach Zjednoczonych dużym zainteresowaniem cieszy się także klasyczna wersja limousine. Nowe Audi A3 (o wewnętrznym oznaczeniu „AU380”) ma być dla koncernu samochodem jeszcze ważniejszym niż obecny model. Na pewno Audi zaoferuje wersje hybrydowe, a z czasem również wersje S3 i RS3.

""

Premiera nowego A3 przewidziana jest na koniec 2019 roku.

Foto: moto.rp.pl

Audi e-tron Sportback
Audi będzie mocno pracować nad rozwojem swojej oferty samochodów napędzanych elektrycznie. Pod koniec 2019 roku powinna zostać zaprezentowana seryjna wersja modelu e-tron Sportback, czyli nieco bardziej sportowej odmiany elektrycznego SUV-a Technicznie samochody nie powinny się niczym od siebie różnić. Elektryczne Audi powinno mieć silnik o mocy 435 KM, napęd na cztery koła i zasięg około 500 km.

""

Tak wygląda koncepcyjny model e-trona Sportback.

Foto: moto.rp.pl

Audi A1
Na początku roku w salonach pojawi się, po ośmiu latach, druga generacja Audi A1. Nowy model zbudowany jest na platformie MQB A0 i technicznie będzie spokrewniony z takimi modelami jak VW Polo czy Seat Ibiza. A1 był najstarszym modelem w gamie Audi oferowanym od 2010 roku, który do tej pory sprzedano w 830 000 egzemplarzy. Nowe A1 zmienia wizerunek. Będzie bardziej zadziorne, odważnie wystylizowane, a karoseria szersza, niższa i z większym rozstawem osi (plus 9 cm). Z oferty zniknie wersja trzydrzwiowa. Topowa wersja silnikowa – 40 TFSI – będzie miała póki co 200 KM mocy. To ten sam silnik, który trafi pod maskę nowego Golfa i zmodernizowanej Skody Superb. Na polskim rynku ceny A1 rozpoczynają się od 91 000 zł (30 TFSI, 1.0 l, 116 KM).

Pozostało 90% artykułu
Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy