Dwunasta generacja japońskiego kompaktu oferowana będzie na całym świecie z nazwą Corolla w trzech rodzajach nadwozi – 5-drzwiowy kompakt, limuzyna i kombi jako Touring Sports. W 2006 roku na niektórych rynkach, w tym w Polsce znaną nazwę Corolla zastąpiono Aurisem. Ta nazwa umiera razem z wprowadzeniem na rynek nowej generacji Corolli.
Nowa Toyota Corolla wygląda naprawdę dobrze. Pierwszy prototyp modelu zaprezentowano na tegorocznym salonie w Genewie.
Nowy model zadebiutuje na salonie w Paryżu (4 października) z nadwoziem 5-drzwiowym i kombi. Corolla wykorzystuje platformę TNGA (Toyota New Global Architecture) używaną przy produkcji Priusa i modelu C-HR. Nowy kompakt jest o cztery centymetry dłuższy (4,37 m), trzy centymetry szerszy i cztery niższy od oferowanego od 2013 roku Aurisa. Punkt ciężkości został obniżony o dwa centymetry, a karoseria zyskała na sztywności co ma znacznie wpłynąć na precyzję prowadzenia auta.
ZOBACZ TAKŻE: Toyota Camry: Powrót do Europy i Polski
Bardzo zmieni się oferta silnikowa. Zamiast pięciu silników benzynowych i jednego wariantu hybrydowego Corolla dostępna będzie z jedną jednostką benzynową i dwoma silnikami hybrydowymi. Wersja benzynowa będzie miała 1,2 litra pojemności i turbodoładowanie. Mocy póki co Toyota nie podała, ale aktualnie ten silnik ma 116 KM. Hybrydowe wersje będą miały pojemność 1,8 litra i 2,0 l. Moc odpowiednio – 122 KM i 180 KM.