Ford Fiesta doczekała się swojej siódmej generacji. Wraz z nią w ofercie pojawiła się zupełnie nowa odmiana – Active. To trzeci model w programie nowej Fiesty. Podwyższone zawieszenie i osłony nadwozia mają jej nadać cech crossovera. Prześwit zwiększył się o 18 mm, o 10 mm względem tradycyjnej Fiesty zwiększono rozstaw kół. Zawieszenie ma bardziej poza asfaltową charakterystykę. Przednie amortyzatory mają hydrauliczne odbojniki, które przy maksymalnym ściśnięciu płynniej reagują na dobicia.
Ford Fiesta Active dostępna jest do wyczerpania zapasów w promocyjnej cenie.
Fiesta Active oferuje trzy tryby jazdy: Normal, Eco i Slippery. Ten ostatni dostosowuje ustawienia systemu ESC i kontroli trakcji w celu zwiększenia przyczepności i stabilności auta na śliskiej nawierzchni. Active dostępny jest z czterema silnikami benzynowymi (85 KM, 100 KM, 125 KM, 140 KM) i jednym dieslem (120 KM).
ZOBACZ TAKŻE: Ceny | Ford Focus Vignale: Kompakt za ponad 100 tys.
Na start przygotowano dwie wersje wyposażenia nowego modelu. „Active 1” i „Active 2”. Pierwszy wariant zawiera m.in. 17 calowe, aluminiowe felgi, tylny zderzak z dyfuzorem w specjalnej stylizacji oraz zestaw Ford SYNC 3 i przednie fotele z tapicerką materiałową Jean Diamond. W „Active 2” znajdziemy m.in. reflektory halogenowe, światła do jazdy dziennej LED, system nagłośnienia B&O Play, przednie fotele z tapicerką materiałową Jean Road oraz system rozpoznawania znaków drogowych Traffic Sign Recognition.