W mniejszym silniku o pojemności 1,5 litra moc podniesie się zaledwie o 1 KM (132 KM). Za to w większej, 2,0 litrowej jednostce przybędzie 24 KM (184 KM). W mocniejsza wersja MX-5 przyspiesza o 0,8 sekundy szybciej do 100 km/h (6,5 s) i rozpędza się do 219 km/h (plus 5 km/h). Co ciekawe Mazda podaje dla obydwu silników takie samo średnie spalanie (6,3 l/100 km). W silnikach poprawiono obszar kształtu komory spalania, wtrysku i otworów wlotowych. To wystarczyło żeby bez dodatkowych filtrów i katalizatorów jednostki napędowe spełniły normę Euro 6d-TEMP.

""

Zmodernizowana Mazda MX-5 pojawi się w salonach sprzedaży jeszcze tego lata.

Foto: moto.rp.pl

Obok modyfikacji silników największą nowością w roadsterze Mazdy będzie nareszcie regulowana w dwóch, a nie jak do tej pory w jednej płaszczyźnie kolumna kierownicy. Można śmiało powiedzieć, że na to użytkownicy Mazdy czekali od samego początku, czyli niemal od trzydziestu lat (premiera miała miejsce w 1989 roku).  Poza tym MX-5 otrzyma kilka asystentów jazdy jak np. system rozpoznawania zmęczenia kierowcy, system rozpoznawania znaków drogowych czy kamerę cofania.

ZOBACZ TAKŻE: Mazda CX-3: Pierwsza modernizacja, cena (prawie) bez zmiany

Z pewnością wraz z wprowadzeniem nowego modelu nieco wzrosną jego ceny. Obecnie wersja 1,5 l kosztuje od 89 900 zł (model RF 100 900 zł), a cena modelu 2,0 l rozpoczyna się od 96 900 zł (model RF 107 900 zł).