BMW serii 8: Ósemka powróciła

W listopadzie pojawi się w salonach. Zastąpi dwudrzwiowe coupe serii 6. Będzie również w odmianie M i kabrio. Oto nowe BMW 8 Coupe.

Publikacja: 17.06.2018 07:41

BMW serii 8: Ósemka powróciła

Foto: moto.rp.pl

Częścią „Strategy Number One Next“ jest ofensywa BMW w klasie luksusowej. Tu Bawarczycy trochę odstają z ofertą względem konkurencji. Mercedes sprzedaje klasę S w trzech odmianach (limuzyna, coupe, kabriolet) plus Maybach. BMW ma serię 7 wyłącznie w nadwoziu limuzyny. Teraz dojdą dwa nowe modele: Coupe i duży, luksusowy SUV X7.

""

Nowe BMW serii 8 pojawi się w sprzedaży pod koniec 2018 roku.

Foto: moto.rp.pl

Seria 8 ma być czymś zupełnie nowym w tej klasie. Sportowym, dynamicznym coupe. Bardziej konkurentem Astona Martina DB11 czy Porsche 911 niż S klasy Coupe. „Ósemka” jest pięć centymetrów krótsza od BMW serii 6 i aż jedenaście od DB11 (ma 4,85 metra długości).

ZOBACZ TAKŻE: Test elektrycznego BMW i3S

Wersja 850i napędzana jest znanym z innych modeli BMW 4,4 litrowym V8, który został specjalnie dopasowany do coupe. Przerobiona została skrzynia korbowa, turbodoładowanie, wtrysk paliwa, system chłodzenia, zapłon, elektronika. Pozwoliło to na osiągnięcie dodatkowych 68 KM mocy. W sumie mamy do dyspozycji 550 KM i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego pomiędzy 1800 a 4600 obr./min. W połączeniu z napędem na cztery koła zaczerpniętego z modelu M5 przyspieszenie do setki potrwa 3,7 sekundy.

""

BMW serii 8 to klasyczne GT.

Foto: moto.rp.pl

W ofercie pojawi się również wersja 840d. Tak diesel, którego w ofercie nie ma konkurencja i silnik, który z aktualną nagonką na diesla niekoniecznie można oczekiwać w tym modelu. 3,0 litrowy, 6-cylindrowy motor o mocy 320 KM (0-100 km/h w 4,9 s) jest wyposażony w katalizator SRC i spełnia normę Euro 6d Temp.

ZOBACZ TAKŻE: Nowe BMW X5: Poprzeczka wysoko zawieszona

W późniejszym czasie dołączą jeszcze wersje M8 (jesień 2019) o mocy ponad 600 KM i 840i z 6-cylindrowym, turbodoładowanym silnikiem o mocy 340 KM. Wszystkie wersje są połączone z 8-biegową, automatyczna skrzynią. Modelu z ręczną przekładnią nie będzie.

""

Na początek pojawią się dwie wersje: 850i oraz 840d. Obydwie z napędem Xdrive.

Foto: moto.rp.pl

Coupe w listopadzie 2018 powinno trafić do salonów. O jego cenie można póki co tylko spekulować. BMW 850i powinien być nieco droższy od Porsche 911 4S, czyli kosztować około 680 000 zł, ale to póki co tylko przypuszczenia. Na oficjalną cenę musimy jeszcze poczekać.

Ostatnia seria 8 (E 31) produkowana była w latach 1989 – 1999. Coupe było przez cały okres trwania produkcji najdroższym modelem w ofercie BMW. Przez 10 lat wyprodukowano około 10 600 egzemplarzy. Planowane wersje M8 i kabriolet powstały jako prototypy, ale nigdy nie trafiły do produkcji seryjnej.

""

BMW serii 8 (E 31) produkowane było w latach 1989 – 1999.

Foto: moto.rp.pl

Częścią „Strategy Number One Next“ jest ofensywa BMW w klasie luksusowej. Tu Bawarczycy trochę odstają z ofertą względem konkurencji. Mercedes sprzedaje klasę S w trzech odmianach (limuzyna, coupe, kabriolet) plus Maybach. BMW ma serię 7 wyłącznie w nadwoziu limuzyny. Teraz dojdą dwa nowe modele: Coupe i duży, luksusowy SUV X7.

Seria 8 ma być czymś zupełnie nowym w tej klasie. Sportowym, dynamicznym coupe. Bardziej konkurentem Astona Martina DB11 czy Porsche 911 niż S klasy Coupe. „Ósemka” jest pięć centymetrów krótsza od BMW serii 6 i aż jedenaście od DB11 (ma 4,85 metra długości).

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy