C5 Aircross nie jest zupełnie nowym modelem. Zaprezentowany został w kwietniu 2017 roku w Szanghaju i znalazł już w Chinach 40 000 nabywców. Produkowany jest w francuskiej fabryce w Rennes. Zbudowano go na bazie platformy EMP2 to oznacza, że jest blisko spokrewniony z Peugeotem 3008 i Oplem Grandlandem X. Francuzi chcą się wyróżniać m.in. dużym komfortem jazdy. Nowatorskie zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi ma nie tylko wygodnie przewieźć pasażerów, ale i zastąpić hydropneumatyczny system wcześniejszych Citroenów.
Citroen C5 Aircross pojawi się w sprzedaży pod koniec 2018 roku.
Swoimi wymiarami (długość-4,50 m, szerokość-1,83 m, wysokość-1,67 m) auto niemal idealnie wpisuje się w wielkość nadwozia Volkswagena Tiguana. Bagażnik oferuje 580 litrów pojemności. Po rozłożeniu tylnej kanapy przestrzeń bagażowa wzrasta do 1630 litrów (Tiguan 400/1655 l).
Mocny nacisk Francuzi stawiają na możliwość indywidualizacji nadwozia. Do wyboru stoi aż 30 kombinacji kolorów karoserii i dachu. Klienci wybierać będą mogli pomiędzy trzema rozmiarami kół – 17 cali (seria) i 18 lub 19 cali (w opcji).