Citroen C5 Aircross: Z Chin do Europy

Citroen nowym modelem C5 Aircross chce stawić czoła VW Tiguanowi czy Nissanowi Qashqai. Kompaktowy SUV pojawi się w sprzedaży pod koniec 2018 roku. Bez napędu na cztery koła, za to z wielofunkcyjnym wnętrzem i komfortowym zawieszeniem.

Publikacja: 29.05.2018 06:30

Citroen C5 Aircross: Z Chin do Europy

Foto: William CROZES@AUTOMOBILES CITROËN

C5 Aircross nie jest zupełnie nowym modelem. Zaprezentowany został w kwietniu 2017 roku w Szanghaju i znalazł już w Chinach 40 000 nabywców. Produkowany jest w francuskiej fabryce w Rennes. Zbudowano go na bazie platformy EMP2 to oznacza, że jest blisko spokrewniony z Peugeotem 3008 i Oplem Grandlandem X. Francuzi chcą się wyróżniać m.in. dużym komfortem jazdy. Nowatorskie zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi ma nie tylko wygodnie przewieźć pasażerów, ale i zastąpić hydropneumatyczny system wcześniejszych Citroenów.

""

Citroen C5 Aircross pojawi się w sprzedaży pod koniec 2018 roku.

moto.rp.pl

Swoimi wymiarami (długość-4,50 m, szerokość-1,83 m, wysokość-1,67 m) auto niemal idealnie wpisuje się w wielkość nadwozia Volkswagena Tiguana. Bagażnik oferuje 580 litrów pojemności. Po rozłożeniu tylnej kanapy przestrzeń bagażowa wzrasta do 1630 litrów (Tiguan 400/1655 l).

Mocny nacisk Francuzi stawiają na możliwość indywidualizacji nadwozia. Do wyboru stoi aż 30 kombinacji kolorów karoserii i dachu. Klienci wybierać będą mogli pomiędzy trzema rozmiarami kół – 17 cali (seria) i 18 lub 19 cali (w opcji).

Kompaktowy SUV pojawi się na rynku pod koniec 2018 roku. Początkowo z dwoma silnikami benzynowymi i jednym dieslem. W 2019 roku do sprzedaży wprowadzony zostanie Plug-in Hybrid z elektrycznym zasięgiem 60 km. Będzie to pierwszy Plug-in Hybrid Citroena. Do napędu posłuży kombinacja 200 konnego silnika benzynowego i dwóch silników elektrycznych zamontowanych przy przedniej i tylnej osi. Moc całkowita to 300 KM.

ZOBACZ TAKŻE: Skutki przejęcia Opla przez PSA

C5 Aircross nie jest zupełnie nowym modelem. Zaprezentowany został w kwietniu 2017 roku w Szanghaju i znalazł już w Chinach 40 000 nabywców. Produkowany jest w francuskiej fabryce w Rennes. Zbudowano go na bazie platformy EMP2 to oznacza, że jest blisko spokrewniony z Peugeotem 3008 i Oplem Grandlandem X. Francuzi chcą się wyróżniać m.in. dużym komfortem jazdy. Nowatorskie zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi ma nie tylko wygodnie przewieźć pasażerów, ale i zastąpić hydropneumatyczny system wcześniejszych Citroenów.

Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności
Parking
McLaren razy dwa. Czyli co wybrać, gdyby…