BMW X5 zaprezentowano po raz pierwszy w 1999 roku (E53). W 2013 roku pojawiła się trzecia, oferowana obecnie generacja (F15). Po pięciu latach czas na nowy model. Duży SUV BMW nie zmieni zbytnio swojego wyglądu. Innowacje mają kryć się pod karoserią.
Nowe X5 zbudowane będzie na platformie oznaczonej symbolem 35up i opisanej jako Cluster Architecture (CLAR). To zupełnie nowa konstrukcja, która w przyszłości użyta zostanie do niemal wszystkich modeli. Od serii 3 do BMW X7. Platforma w dużej mierze zbudowana jest z aluminium i magnezu przez co mocno wpływa na redukcję masy własnej.
ZOBACZ TAKŻE: Test elektrycznego BMW i3S
Do napędu X5 użyte zostaną silniki cztero-, sześcio- i ośmiocylindrowe. Pojawią się następujące modele benzynowe: X5 xDrive 50i (462 KM), X5 xDrive 40i (340 KM), X4 sDrive 40i (340 KM z napędem na tylne koła), X5 XDrive 30i (252 KM). Oferta z silnikami diesla wygląda następująco: X5 M 50d (400 KM), X5 xDrive 25d (231 KM), X5 xDrive 30d (265 KM) i BMW X5 xDrive40d (320 KM). Poza tymi modelami oferowane będą jeszcze dwie wersje: Plug in X5 xDrive40e z elektrycznym silnikiem o zasięgu 100 km i wersja M z mocą ponad 600 KM.