Mazda CX-3: Pierwsza modernizacja, cena (prawie) bez zmiany

Zaprezentowana w 2015 roku Mazda CX-3 doczekała się swojej pierwszej modernizacji. Japończycy podali ceny modelu na rok 2018.

Publikacja: 22.05.2018 08:54

Mazda CX-3: Pierwsza modernizacja, cena (prawie) bez zmiany

Foto: moto.rp.pl

Zmiany w unowocześnionej Mazdzie nie są szeroko zakrojone. Nieco inny kształt atrapy chłodnicy, tylne lampy w technologi LED, nowe wzory aluminiowych felg oraz wyjątkowy lakier – czerwony Soul Red Crystal, który debiutuje w gamie modelowej Mazdy CX-3. Równie niewiele zmieniono wnętrze. Deska rozdzielcza została przeprojektowana i dodano elektryczny hamulec ręczny (do tej pory był tradycyjny).

""

Wnętrze nowej Mazdy CX-3 zmieniono tylko w niewielkim stopniu

Foto: moto.rp.pl

Z innych nowości warto wymienić silnik diesla SKYACTIV-D o pojemności 1,8 litra, który ma moc 116 KM i 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To nowa jednostka napędowa w ofercie. Do CX-3 trafi również dwulitrowa jednostka benzynowa SKYACTIV-G o mocy 121 KM, która odziedziczyła wiele technicznych nowinek z większego modelu CX-5. Obydwie jednostki napędowe spełniają normy Euro 6 d-temp.

Nowa Mazda CX-3 jest pierwszym modelem marki, w którym zastosowano system wspomagania hamowania Advanced Smart City Brake System z udoskonalonym wykrywaniem pieszych w nocy. Jest też aktywny tempomat radarowy z funkcją Stop & Go czy automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne.

""

Nowe światła LED pojawiły się w tylnych lampach

Foto: moto.rp.pl

CX-3 w salonach pojawi się w sierpniu 2018 roku. Póki co Mazda podała cenę modelu 2.0 SkyGo, za który zapłacić trzeba będzie co najmniej 68 900 zł.

Konkurencja

Audi Q3 – podobna długość nadwozia, nieco większy rozstaw osi i dużo większa cena. Podstawowy model z silnikiem 1,4 TFSI o mocy 125 KM trzeba zapłacić 120 800 zł.

Citroen C3 Aircross – typowy crossover, który jak najbardziej może być konkurencją dla Mazdy. Cena za model z silnikiem 110 KM rozpoczyna się od 64 900 zł, za mocniejszy 131 konny zapłacimy 69 550 zł.

Fiat 500X – Włosi wycenili podstawową wersję Pop z 110 konnym silnikiem na kwotę 59 900 zł.

Ford EcoSport – za porównywalny do Mazdy model Forda (125 KM, 1.0 EcoBoost) zapłacimy minimum 63 900 zł.

Honda HR-V – cena za model 1,5 i-VTEC, 130 KM rozpoczyna się od 82 490 zł.

Hyundai Kona – z silnikiem 1.0 T-GDI o mocy 120 KM trzeba Koreańczykom zapłacić co najmniej 69 990 zł.

Jeep Renegade – najbardziej terenowy wśród mały SUV-ów. Cena za 1,6 l, 110 KM od 69 900 zł.

Kia Stonic – najmniejszy crossover Kii w wersji wyposażenia M kosztuje nie mniej niż 60 990 zł.

MINI Countryman – nieco większy Mini to przedstawiciel segmentu premium. To odzwierciedla również cena. Najbliżej jest wersja z silnikiem o mocy 136 KM, która jest wyceniona na 115 000 zł.

Mitsubishi ASX – bez rabatów japoński crossover kosztuje 76 990 zł. Silnik benzynowy jest tylko jeden – o pojemności 1,6 l i mocy 117 KM.

Nissan Juke – Japończycy sprzedają model Juke nadal na wyprzedaży rocznika 2017. Cena za porównywalny do CX-3 model rozpoczyna się od 59 800 zł.

Opel Crossland X – kto zechce nowy model Opla musi liczyć się z wydatkiem co najmniej 68 800 zł (110 KM, 1,2 Turbo).

Peugeot 2008 – wersja z 110 konnym silnikiem rozpoczyna się od 69 900 zł.

Renault Captur – silnik 1,2 TCe, moc 118 KM. Cena od 68 000 zł.

Seat Arona – niemiecko/hiszpański crossover z silnikiem o mocy 115 KM (1,0 TSI) wyceniono na 69 600 zł.

Ssangyong Tivoli – 1,6 litra pojemności, 128 KM mocy, cena od 56 990 zł.

Suzuki Vitara – wersja Comfort została wyceniona na 61 900 zł.

Toyota C-HR – nieco większa od Mazdy, ale z silnikami o podobnej mocy. Model z turbodoładowanym silnikiem benzynowym kosztuje od 81 900 zł.

Volkswagen T-Roc – nowy crossover Volkswagena. Za model 1.0 TSI, 115 KM trzeba zapłacić 78 390 zł.

Zmiany w unowocześnionej Mazdzie nie są szeroko zakrojone. Nieco inny kształt atrapy chłodnicy, tylne lampy w technologi LED, nowe wzory aluminiowych felg oraz wyjątkowy lakier – czerwony Soul Red Crystal, który debiutuje w gamie modelowej Mazdy CX-3. Równie niewiele zmieniono wnętrze. Deska rozdzielcza została przeprojektowana i dodano elektryczny hamulec ręczny (do tej pory był tradycyjny).

Z innych nowości warto wymienić silnik diesla SKYACTIV-D o pojemności 1,8 litra, który ma moc 116 KM i 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To nowa jednostka napędowa w ofercie. Do CX-3 trafi również dwulitrowa jednostka benzynowa SKYACTIV-G o mocy 121 KM, która odziedziczyła wiele technicznych nowinek z większego modelu CX-5. Obydwie jednostki napędowe spełniają normy Euro 6 d-temp.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy