Nowe S60: Volvo wycina diesle

Premiera dopiero późną wiosną, ale już wiadomo, że nowe Volvo S60 będzie pierwszym samochodem tej marki, który nie będzie miał pod maską silnika diesla. Nawet za dużą dopłatą.

Publikacja: 21.05.2018 00:16

Nowe S60: Volvo wycina diesle

Foto: fot. Volvo

Zgodnie z zapowiedzią koncernu wszystkie nowe modele Volvo wprowadzane na rynek od 2019 r. będą dostępne albo w wersji mild hybrid z silnikiem benzynowym, albo jako hybrydy plug-in, także z jednostkami  benzynowymi. Trzecią opcją ma być napęd czysto elektryczny. Przedstawiciele  Volvo Cars już w lipcu 2017 r. zadeklarowali, że celem jest pełna elektryfikacja wszystkich modeli. Strategia przyjęta dla nowego S60 to krok w tym kierunku.

""

Napęd hybrydowy T8 nowego Volvo XC60 / fot. Volvo

Foto: moto.rp.pl

– Nasza przyszłość to e-napędy, nie będziemy więcej pracować nad konstruowaniem kolejnych generacji silników wysokoprężnych – zapowiada Håkan Samuelsson, prezydent i dyrektor generalny Volvo Cars. – Będziemy stopniowo wycofywać modele dostępne tylko z silnikami spalinowymi, zastępując je, w drodze do pełnej elektryfikacji, samochodami z napędem hybrydowym.

CZYTAJ TAKŻE: Porsche Cayenne E-Hybrid: koniec z dieslem

W kwietniu Volvo Cars zradykalizowało dotychczasową strategię informując, iż zamierza do 2025 r. doprowadzić do 50-procentowego udziału samochodów czysto elektrycznych w globalnej sprzedaży. Oświadczenie to padło podczas salonu samochodowego w Pekinie. Nie ma w tej chwili lepszego miejsca na takie deklaracje, bo Chiny to dziś w skali światowej największy rynek dla aut elektrycznych.

""

Nowa fabryka Volvo w Karolinie Południowej / fot. Volvo

Foto: moto.rp.pl

Nowe S60 będzie początkowo dostępne z 4-cylindrowymi silnikami benzynowymi Drive-E, a także w dwóch wersjach benzynowych hybryd plug-in. Hybrydy typu mild dojdą do palety w przyszłym roku. Ten sportowy sedan bazuje na nowej platformie SPA (Scalable Product Architecture), która została już wykorzystana przy konstrukcji nowych modeli serii 90 i V60. „Brat” nowego S60, kombi V60, został po raz pierwszy pokazany na początku tego roku w Sztokholmie. Tam w ofercie znalazły się jeszcze dwa czterocylindrowe, dwulitrowe diesle: D3 o mocy 150 KM i D4 o mocy 190 KM.

CZYTAJ TAKŻE: Volvo: design i kultura w Warszawie

Produkcja nowego S60 rozpocznie się jesienią w uruchamianej fabryce Volvo Cars pod Charleston w Karolinie Południowej (USA). Ten model będzie powstawał wyłącznie tam i z USA ma trafiać na inne rynki.

Zgodnie z zapowiedzią koncernu wszystkie nowe modele Volvo wprowadzane na rynek od 2019 r. będą dostępne albo w wersji mild hybrid z silnikiem benzynowym, albo jako hybrydy plug-in, także z jednostkami  benzynowymi. Trzecią opcją ma być napęd czysto elektryczny. Przedstawiciele  Volvo Cars już w lipcu 2017 r. zadeklarowali, że celem jest pełna elektryfikacja wszystkich modeli. Strategia przyjęta dla nowego S60 to krok w tym kierunku.

– Nasza przyszłość to e-napędy, nie będziemy więcej pracować nad konstruowaniem kolejnych generacji silników wysokoprężnych – zapowiada Håkan Samuelsson, prezydent i dyrektor generalny Volvo Cars. – Będziemy stopniowo wycofywać modele dostępne tylko z silnikami spalinowymi, zastępując je, w drodze do pełnej elektryfikacji, samochodami z napędem hybrydowym.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy