Zgodnie z zapowiedzią koncernu wszystkie nowe modele Volvo wprowadzane na rynek od 2019 r. będą dostępne albo w wersji mild hybrid z silnikiem benzynowym, albo jako hybrydy plug-in, także z jednostkami  benzynowymi. Trzecią opcją ma być napęd czysto elektryczny. Przedstawiciele  Volvo Cars już w lipcu 2017 r. zadeklarowali, że celem jest pełna elektryfikacja wszystkich modeli. Strategia przyjęta dla nowego S60 to krok w tym kierunku.

""

Napęd hybrydowy T8 nowego Volvo XC60 / fot. Volvo

moto.rp.pl

– Nasza przyszłość to e-napędy, nie będziemy więcej pracować nad konstruowaniem kolejnych generacji silników wysokoprężnych – zapowiada Håkan Samuelsson, prezydent i dyrektor generalny Volvo Cars. – Będziemy stopniowo wycofywać modele dostępne tylko z silnikami spalinowymi, zastępując je, w drodze do pełnej elektryfikacji, samochodami z napędem hybrydowym.

CZYTAJ TAKŻE: Porsche Cayenne E-Hybrid: koniec z dieslem

W kwietniu Volvo Cars zradykalizowało dotychczasową strategię informując, iż zamierza do 2025 r. doprowadzić do 50-procentowego udziału samochodów czysto elektrycznych w globalnej sprzedaży. Oświadczenie to padło podczas salonu samochodowego w Pekinie. Nie ma w tej chwili lepszego miejsca na takie deklaracje, bo Chiny to dziś w skali światowej największy rynek dla aut elektrycznych.

""

Nowa fabryka Volvo w Karolinie Południowej / fot. Volvo

moto.rp.pl

Nowe S60 będzie początkowo dostępne z 4-cylindrowymi silnikami benzynowymi Drive-E, a także w dwóch wersjach benzynowych hybryd plug-in. Hybrydy typu mild dojdą do palety w przyszłym roku. Ten sportowy sedan bazuje na nowej platformie SPA (Scalable Product Architecture), która została już wykorzystana przy konstrukcji nowych modeli serii 90 i V60. „Brat” nowego S60, kombi V60, został po raz pierwszy pokazany na początku tego roku w Sztokholmie. Tam w ofercie znalazły się jeszcze dwa czterocylindrowe, dwulitrowe diesle: D3 o mocy 150 KM i D4 o mocy 190 KM.

CZYTAJ TAKŻE: Volvo: design i kultura w Warszawie

Produkcja nowego S60 rozpocznie się jesienią w uruchamianej fabryce Volvo Cars pod Charleston w Karolinie Południowej (USA). Ten model będzie powstawał wyłącznie tam i z USA ma trafiać na inne rynki.