Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Porsche skończyło swoją przygodę z silnikami diesla. Zamiast nich firma z Zuffenhausen oferuje modele hybrydowe.

W konfiguratorze Porsche nie znajdziesz już ani jednego modelu z silnikiem diesla. Decyzja zapadła w lutym 2018 roku. Diesle zapożyczone od Audi zostały skreślone z oferty. Paleta modelowa Cayenne zubożała do trzech benzynowych wersji. Teraz dojdzie czwarta – hybrydowa. To ten model ma zastąpić w programie jednostkę wysokoprężną.

ZOBACZ TAKŻE: BMW iX3: Jeden z dwunastu

Napęd jest dobrze sprawdzony i pochodzi z Panamery. Skoro 462 konny silnik sprawdził się w limuzynie to pasować też będzie w rodzinnym SUV. Pod maską Cayenne E-Hybrid znajdzie się trzylitrowa, benzynowa jednostka V6 o mocy 340 KM plus silnik elektryczny o mocy 136 KM. Daje to łączną moc układu hybrydowego 462 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Porsche Cayenne E-Hybrid / fot. Porsche

Taka moc pozwoli na przyspieszenie do 100 km/h w czasie pięciu sekund i prędkość maksymalną 253 km/h. Jeśli włączymy tylko silnik elektryczny pojedziemy maksymalnie 135 km/h. Zasięg na baterii wg danych producenta wynosi 44 km. Z tym, że to raczej zasięg w ruchu miejskim, a nie z przy jeździe z maksymalną prędkością. Cayenne E-Hybrid to hybryda plug-in czyli taka, której baterie możemy również sami naładować. Naładowanie ze zwykłego gniazdka zajmuje około 6 godzin. Szybkie ładowanie od 2,5 do 3 godzin.

Polskich cen, póki co nie znamy. Na niemieckim rynku za Cayenne E-Hybrid zapłacić trzeba co najmniej 89 822 euro. W salonach nowy model powinien pojawić się na przełomie maja i czerwca. Porsche jako pierwsza firma wycofała całkowicie silniki diesla ze swojej oferty. Zobaczymy kto będzie następny?

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

CES Las Vegas: Targi prawie motoryzacyjne

Największe światowe targi technologii użytkowej (CES) w Las Vegas jeszcze kilka lat temu pokazywały ...

Citroen ma nowego szefa

Vincent Cobee został nowym prezesem marki Citroen i zastąpił na tym stanowisko Lindę Jackson, ...

Zdjęcie tygodnia: Nowy rekord świata 0-400-0 km/h należy do Szwedów

Koenigsegg ustanowił nowy rekord świata w przyspieszeniu 0-400-0 km/h. Szwedzi pobili samych siebie. Liczbą ...

Prezes Renaulta ponownie aresztowany

Carlos Ghosn, były już prezes Nissana i (nadal) szef francuskiego Renaulta miał w piątek ...

Nowe Suzuki Jimny na rynku wtórnym droższe niż w salonie

Suzuki Jimny czwartej generacji to fenomen, który chyba przerósł oczekiwania producenta. Popyt na mikroterenówkę ...

Box dachowy, z którym można rozpędzić się do 200 km/h

Porsche zaprezentowało box dachowy o pojemności 480 litrów, który przystosowany jest do prędkości 200 ...