Porsche Cayenne E-Hybrid: koniec z dieslem

Porsche skończyło swoją przygodę z silnikami diesla. Zamiast nich firma z Zuffenhausen oferuje modele hybrydowe.

Publikacja: 08.05.2018 00:01

Porsche Cayenne E-Hybrid: koniec z dieslem

Foto: Porsche Cayenne E-Hybrid

W konfiguratorze Porsche nie znajdziesz już ani jednego modelu z silnikiem diesla. Decyzja zapadła w lutym 2018 roku. Diesle zapożyczone od Audi zostały skreślone z oferty. Paleta modelowa Cayenne zubożała do trzech benzynowych wersji. Teraz dojdzie czwarta – hybrydowa. To ten model ma zastąpić w programie jednostkę wysokoprężną.

ZOBACZ TAKŻE: BMW iX3: Jeden z dwunastu

Napęd jest dobrze sprawdzony i pochodzi z Panamery. Skoro 462 konny silnik sprawdził się w limuzynie to pasować też będzie w rodzinnym SUV. Pod maską Cayenne E-Hybrid znajdzie się trzylitrowa, benzynowa jednostka V6 o mocy 340 KM plus silnik elektryczny o mocy 136 KM. Daje to łączną moc układu hybrydowego 462 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

""

Porsche Cayenne E-Hybrid / fot. Porsche

Foto: moto.rp.pl

Taka moc pozwoli na przyspieszenie do 100 km/h w czasie pięciu sekund i prędkość maksymalną 253 km/h. Jeśli włączymy tylko silnik elektryczny pojedziemy maksymalnie 135 km/h. Zasięg na baterii wg danych producenta wynosi 44 km. Z tym, że to raczej zasięg w ruchu miejskim, a nie z przy jeździe z maksymalną prędkością. Cayenne E-Hybrid to hybryda plug-in czyli taka, której baterie możemy również sami naładować. Naładowanie ze zwykłego gniazdka zajmuje około 6 godzin. Szybkie ładowanie od 2,5 do 3 godzin.

Polskich cen, póki co nie znamy. Na niemieckim rynku za Cayenne E-Hybrid zapłacić trzeba co najmniej 89 822 euro. W salonach nowy model powinien pojawić się na przełomie maja i czerwca. Porsche jako pierwsza firma wycofała całkowicie silniki diesla ze swojej oferty. Zobaczymy kto będzie następny?

W konfiguratorze Porsche nie znajdziesz już ani jednego modelu z silnikiem diesla. Decyzja zapadła w lutym 2018 roku. Diesle zapożyczone od Audi zostały skreślone z oferty. Paleta modelowa Cayenne zubożała do trzech benzynowych wersji. Teraz dojdzie czwarta – hybrydowa. To ten model ma zastąpić w programie jednostkę wysokoprężną.

ZOBACZ TAKŻE: BMW iX3: Jeden z dwunastu

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy