Porsche szykuje sportowy wariant Cayenne

W ramach testów Walter Röhrl testuje możliwości nowego, zakamuflowanego prototypu mocarnego wariantu Porsche Cayenne. Na pętli toru Hockenheimring dwukrotny rajdowy mistrz świata i ambasador marki sprawdza dynamikę jazdy nowego Cayenne.

Publikacja: 23.05.2021 09:10

Porsche szykuje sportowy wariant Cayenne

Foto: moto.rp.pl

Hockenheim/Niemcy | Po pierwszych jazdach Röhrl jest pewien, że nowy model to „wielki krok naprzód w porównaniu z tym wszystkim, co dotąd znaliśmy. Ten samochód na nowo definiuje znaczenie terminu SUV”. Dokładnie nie wiadomo co szykuje Porsche. Jednak Cayenne jest znane już od początku jako bardzo dynamiczny SUV. W pierwszych latach produkcji, w 2006 roku zadebiutował Cayenne Turbo S o imponującej wówczas mocy 521 KM. „Samochody terenowe, którymi można jeździć niczym autem sportowym – w tamtych czasach to była prawdziwa sensacja” – tak Walter Röhrl wspomina pierwszą generację Porsche Cayenne o wewnętrznym oznaczeniu E1.

CZYTAJ TAKŻE: Porsche 911 GT3: Tak buduje się sportowe samochody

""

Walter Röhrl to były kierowca rajdowy, a aktualnie ambasador marki Porsche. Przez lata był również kierowcą testowym niemieckiej marki. Przez wielu ekspertów uznawany za najlepszego kierowcę rajdowego wszech czasów.

Foto: moto.rp.pl

Nowy wariant modelu, aktualnie poddawanym jest ostatecznym testom. Samochód bazuje na obecnym Cayenne Turbo Coupe i ma zapewnić najwyższy poziom dynamiki wzdłużnej i poprzecznej. Wszystkie układy zawieszenia oraz systemy sterowania skonfigurowano pod kątem sportowych osiągów. Póki co wizualne wyróżniki nowego Cayenne w dużej mierze pozostały ukryte pod czarnym kamuflażem. Aktualnie najmocniejsza wersja Cayenne Coupe ma 680 KM mocy – to hybryda plug-in z 4 litrowym silnikiem. Walter Röhrl po testach był pod wielkim wrażeniem: „Samochód pozostaje niewiarygodnie stabilny nawet w szybkich zakrętach, a jego reakcje na skręt są niezwykle precyzyjne. Bardziej niż kiedykolwiek masz wrażenie, że siedzisz nie w dużym SUV-ie, ale w kompaktowym aucie sportowym”.

CZYTAJ TAKŻE: Porsche Taycan Cross Turismo: Pomysł na nowy segment

Hockenheim/Niemcy | Po pierwszych jazdach Röhrl jest pewien, że nowy model to „wielki krok naprzód w porównaniu z tym wszystkim, co dotąd znaliśmy. Ten samochód na nowo definiuje znaczenie terminu SUV”. Dokładnie nie wiadomo co szykuje Porsche. Jednak Cayenne jest znane już od początku jako bardzo dynamiczny SUV. W pierwszych latach produkcji, w 2006 roku zadebiutował Cayenne Turbo S o imponującej wówczas mocy 521 KM. „Samochody terenowe, którymi można jeździć niczym autem sportowym – w tamtych czasach to była prawdziwa sensacja” – tak Walter Röhrl wspomina pierwszą generację Porsche Cayenne o wewnętrznym oznaczeniu E1.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy