Historia Suzuki sięga 1909 roku, kiedy Michio Suzuki otworzył pierwszą wytwórnię urządzeń tkackich, aby kilka lat później, 15 marca 1920 roku założyć w Hamamatsu spółkę Suzuki Loom Manufacturing Company. Krosna oferowane przez Japończyka zdobyły uznanie z przemyśle tekstylnym. Nadszedł kryzys i Suzuki postanowił dostosować się do realiów szukają szczęścia w motoryzacji. W czerwcu 1952 roku zadebiutował motorower o nazwie „Power Free” z silnikiem dwusuwowym o pojemności 36 cm3.
Dwa lata później zmieniona została nazwy firmy na Suzuki Motor Co. Ltd i na dobre rozpoczęła się przygoda z samochodami. W październiku 1955 roku zadebiutowało pierwsze masowo produkowane japońskie auto – Suzulight. To pierwsze Suzuki z napędem na przód i pierwsze z dwucylindrowym dwusuwem.
Inną ważną datą w 100-letniej historii japońskiej marki jest kwiecień 1965 roku. Właśnie wtedy pojawia się nowa gałąź Suzuki, które wkroczyło na rynek silników zaburtowych. W Europie Suzuki pojawiło się w 1968 roku. Dwa usportowione modele Fronte 360SS z umieszczonym z tyłu dwusuwowym silnikiem wysłano do Włoch. Auta stanęły przed próbą jazdy z maksymalną prędkością po Autostradzie Słońca pomiędzy Mediolanem a Neapolem. Auta zdały egzamin – trasę 750 km pokonały ze średnią prędkością 122 km/h.
Suzuki Fronte 360SS.