Specjalna wersja Mustanga trafiła do polskich salonów Forda. Mach 1 to ostrzejsza, mocniejsza i bardziej agresywna wersja amerykańskiego coupe. Takiego modelu Mustanga na polskim rynku jeszcze nie było.

Mustang od samego początku wprowadzenie do oferty jest hitem sprzedażowym. Nikt z szefostwa Forda nie przypuszczał, że to coupe znajdzie w Polsce tylu chętnych. Rok w rok sprzedaje się nad Wisłą około 500 egzemplarzy tego modelu. Jeszcze nigdy model z USA nie znalazł wśród klientów takiego uznania. Po modelu Bulitt pojawia się w ofercie kolejna specjalna odmiana Mustanga – Mach 1. Model z legendarną nazwą jest uplasowany pomiędzy klasyczną odmianą GT, a topowym Shelby GT, która nigdy oficjalnie nie była oferowana w Europie. Ford reklamuje wersję Mach 1, jako najlepiej prowadzącego się Mustanga, który kiedykolwiek zawitał do Europie.

CZYTAJ TAKŻE: Bronco to nowa marka Forda dla aut terenowych

Ford Mustang Mach1.

Auto zostało zmodernizowane i otrzymało podzespoły od odmiany GT350. Wśród nich można wymienić np. 6-biegową przekładnię manualną Tremec 3160 z układem rev-matching, chłodnicę oleju czy kolektor dolotowy. Poza tym zmodernizowano aktywny układ wydechowy (teraz ma końcówki o średnicy 4,5-cala), układ kierowniczy, zawieszenie (m.in. inne sprężyny, charakterystykę zawieszenia MagneRide). Przeprojektowano zderzaki i poprawiono aerodynamikę (docisk większy o 22 proc. w stosunku do Mustanga GT).

Wprowadzono zmiany również w 5-litrowym silniku benzynowym. Ma on teraz o 10 KM więcej (460-koni mechanicznych oraz 420 Nm), czyli tyle samo co Mustang Bullitt. Ford jednak poskąpił Europie, ponieważ wariant na rynek amerykański dysponuje mocą 487 KM.

Mustang Mach 1 jest dostępny zarówno ze skrzynią manualną o 6-przełożeniach, jak też z 10-biegowym automatem. Kosztują one odpowiednio: od 281 410 zł oraz od 291 410 zł. To odpowiednio 57 600 zł (automa plus 10 tys.) więcej niż za klasyczny model GT i 24 500 zł drożej od wersji Bulitt.

W standardowym wyposażeniu znajdują się m.in.: 19-calowe alufelgi, oświetlenie LED, aktywny układ wydechowy, system multimedialny SYNC 3 z nawigacją satelitarną, kamerę cofania, podgrzewaną kierowcę i fotele czy dwustrefową klimatyzację. Auto można doposażyć w ciekawe dodatki. Wśród nich np. pakiet Handling Package zawierający duży tylny spojler czy zmieniony splitter z przodu. Ford zaoferował również możliwość obklejenia Mustanga dedykowanymi grafikami (na masce i progach bocznych), nawiązującymi do pierwszego Mach 1 z 1969 roku.

Ceny konkurencji modeli coupe o mocy 450 KM:
• Audi RS5 – 2.9 TFSI V6 450 KM (2021 RS5 quattro) – od 415 300 zł
• BMW M2 CS – 3.0 litra R6 450 KM – od 441 000 zł
• Jaguar F-Type – 5.0 S/C V8 450 KM (2021 R-Dynamic) – od 519 900 zł
• Lexus RC-F – 5.0 V8 464 KM (2021 RC F Carbon) – od 487 000 zł
• Maserati GranTurismo – 4.7-litra V8 460 KM (Sport) – od 659 635 zł
• Porsche 911 (992) – 3.0 litra 450 KM (2021 Carrera S) – od 672 000 zł

CZYTAJ TAKŻE: Zdjęcia Mustanga Mach E. Tak wygląda elektryczny SUV Forda

Ford wprowadzając Mustanga do europejskiej oferty dał klientom najtańsze auto z silnikiem V8 na rynku. Teraz oferta wzbogacona o odmianę Mach 1 dodatkowo napędzi sprzedaż. Nowa wersja już na pierwszych zdjęciach wydaje się być bardzo atrakcyjną odmianą Mustanga.

Mogą Ci się również spodobać

Porsche Panamera ma 10 lat: specjalna, urodzinowa edycja

W 2009 roku pojawiła się limuzyna Porsche, model Panamera. Siedem lat później w 2016 ...

Raport Transport & Environment: Trujące diesle masowo jadą nad Wisłę

Zachodnioeuropejskie miasta wypychają ze swoich ulic najbardziej trujące samochody. Kupują je kierowcy z Polski. ...

Rynek się umacnia, lider jednak słabnie

Mazda, Fiat i Toyota okazały się liderami listopadowych wzrostów sprzedaży na polskim rynku samochodów ...

Kraków wprowadza szerszą strefę Tempo 30

Kraków znany jest ze złej jakości powietrza, zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym. Poza piecami przyczynia ...

Meksykańska jazda

Jukatan to najczęściej wybierany przez Polaków rejon Meksyku. Trudno się dziwić – wspaniały klimat, ...

Honda zrezygnuje od 2021 roku w Europie z silników diesla

Honda to kolejna marka, która wycofuje ze swojej oferty silniki diesla. Ostatnie modele z ...