Mercedes-AMG GT 63 S pobił własny rekord

Doszło do tego, że Mercedes bije swoje własne rekordy. Tym razem AMG GT 63 S „wykręcił” jeszcze lepszy czas na legendarnej północnej pętli toru Nürburgring i ustanowił nowy rekord przejazdu.

Publikacja: 20.11.2020 09:45

Mercedes-AMG GT 63 S pobił własny rekord

Foto: moto.rp.pl

Czterodrzwiowe coupé z Affalterbach jest na pierwszym miejscu oficjalnej listy najlepszych samochodów w kategorii „klasa luksusowa”. Tym samym ustanowiono o 2,3 sekundy lepszy czas przejazdu pobijając swój własny rekord okrążenia ustanowiony jesienią 2018 r. Oficjalnie zmierzone i poświadczone notarialnie wartości to: 7:23,009 min dla pętli o długości 20,6 km (bez pomiaru prostej w sekcji T13) oraz 7:27,800 min dla kompletnego toru o długości 20,832 km (z pomiarem prostej w sekcji T13). Dokładnie ten drugi wariant i czas okrążenia są oficjalnie wymienione na stronie internetowej Nürburgring GmbH. W ten sposób Mercedes-AMG już po trzech miesiącach w imponującym stylu odzyskał panowanie w swojej klasie.

CZYTAJ TAKŻE: Mercedes AMG GLE 63 / GLS 63: Zmasowany atak SUV-ów AMG

""

moto.rp.pl

Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+, z silnikiem o mocy 470 kW (639 KM) uzyskał rekordowy czas przejazdu w całkowicie standardowej specyfikacji. Auto fabrycznie jest wyjątkowo dobrze przystosowany do takich wyczynów: jego wyposażenie obejmuje układy istotne z punktu widzenia dynamiki jazdy, takie jak w pełni zmienny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+, aktywną skrętną tylną oś, elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy tylnej osi o ograniczonym poślizgu oraz program zwinności AMG DYNAMICS. Zamontowane podczas rekordowego przejazdu opony Michelin Pilot Sport Cup2 – na życzenie może je zamówić każdy klient – zapewniły finalną porcję przyczepności pod kątem uzyskania optymalnej trakcji i wyśmienitego przyspieszenia na wyjeździe z każdego z 73 zakrętów „Zielonego Piekła”. Pakiet aerodynamiczny, również opcjonalnie dostępny w sprzedaży i zamontowany w „rekordowym” egzemplarzu, pozwolił dodatkowo zwiększyć stabilność przy wyższych prędkościach, a jednocześnie ograniczyć wartość współczynnika powietrza.

""

moto.rp.pl

– Mimo że od kilku lat biorę czynny udział w rozwoju naszego GT 63, niezmiennie imponuje mi szeroka rozpiętość (komfortu i sportowego charakteru), jaką udało nam się osiągnąć w tym ekskluzywnym wozie. Potwierdziła to zwłaszcza ostatnia, niewielka korekta. Z jednej strony czterodrzwiowe coupé jest wygodne na co dzień i wyposażono je w wiele inteligentnych funkcji bezpieczeństwa, z drugiej zaś oferuje ekstremalnie wysoki poziom dynamiki jazdy i precyzji – co mogliśmy po raz kolejny zademonstrować na wymagającej północnej pętli – powiedział o swoim przejeździe Demian Schaffert, kierowca wyścigowy.

""

moto.rp.pl

Podczas pomiaru warunki na słynnym, niezwykle trudnym torze w górach Eifel nie były optymalne – w niektórych sekcjach na nawierzchni występowały nawet plamy wody. Przy temperaturze powietrza 7°C i temperaturze asfaltu 10°C Schaffert optymalnie wykorzystał jednak pełen potencjał topowego wariantu z rodziny czterodrzwiowych AMG GT. W programie jazdy RACE zawieszenie AMG RIDE CONTROL+ specjalnie „wyostrza” charakterystykę amortyzatorów, a charakterystyka układu kierowniczego staje się bardziej bezpośrednia. Z kolei program zwinności AMG DYNAMICS w pozycji Master wykorzystuje wszystkie możliwości całkowicie zmiennego napędu na wszystkie koła oraz błyskawiczną responsywność elektronicznie sterowanej „szpery”. Cel: zapewnić jak najbardziej dynamiczne reakcje. W ramach dodatkowego zabezpieczenia kierowcy samochód wyposażono w kubełkowy fotel oraz czteropunktowe pasy bezpieczeństwa.

CZYTAJ TAKŻE: W przyszłości modele AMG z silnikami elektrycznymi

Czterodrzwiowe coupé z Affalterbach jest na pierwszym miejscu oficjalnej listy najlepszych samochodów w kategorii „klasa luksusowa”. Tym samym ustanowiono o 2,3 sekundy lepszy czas przejazdu pobijając swój własny rekord okrążenia ustanowiony jesienią 2018 r. Oficjalnie zmierzone i poświadczone notarialnie wartości to: 7:23,009 min dla pętli o długości 20,6 km (bez pomiaru prostej w sekcji T13) oraz 7:27,800 min dla kompletnego toru o długości 20,832 km (z pomiarem prostej w sekcji T13). Dokładnie ten drugi wariant i czas okrążenia są oficjalnie wymienione na stronie internetowej Nürburgring GmbH. W ten sposób Mercedes-AMG już po trzech miesiącach w imponującym stylu odzyskał panowanie w swojej klasie.

Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech