Doszło do tego, że Mercedes bije swoje własne rekordy. Tym razem AMG GT 63 S „wykręcił” jeszcze lepszy czas na legendarnej północnej pętli toru Nürburgring i ustanowił nowy rekord przejazdu.

Czterodrzwiowe coupé z Affalterbach jest na pierwszym miejscu oficjalnej listy najlepszych samochodów w kategorii „klasa luksusowa”. Tym samym ustanowiono o 2,3 sekundy lepszy czas przejazdu pobijając swój własny rekord okrążenia ustanowiony jesienią 2018 r. Oficjalnie zmierzone i poświadczone notarialnie wartości to: 7:23,009 min dla pętli o długości 20,6 km (bez pomiaru prostej w sekcji T13) oraz 7:27,800 min dla kompletnego toru o długości 20,832 km (z pomiarem prostej w sekcji T13). Dokładnie ten drugi wariant i czas okrążenia są oficjalnie wymienione na stronie internetowej Nürburgring GmbH. W ten sposób Mercedes-AMG już po trzech miesiącach w imponującym stylu odzyskał panowanie w swojej klasie.

CZYTAJ TAKŻE: Mercedes AMG GLE 63 / GLS 63: Zmasowany atak SUV-ów AMG

Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+, z silnikiem o mocy 470 kW (639 KM) uzyskał rekordowy czas przejazdu w całkowicie standardowej specyfikacji. Auto fabrycznie jest wyjątkowo dobrze przystosowany do takich wyczynów: jego wyposażenie obejmuje układy istotne z punktu widzenia dynamiki jazdy, takie jak w pełni zmienny napęd na obie osie AMG Performance 4MATIC+, aktywną skrętną tylną oś, elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy tylnej osi o ograniczonym poślizgu oraz program zwinności AMG DYNAMICS. Zamontowane podczas rekordowego przejazdu opony Michelin Pilot Sport Cup2 – na życzenie może je zamówić każdy klient – zapewniły finalną porcję przyczepności pod kątem uzyskania optymalnej trakcji i wyśmienitego przyspieszenia na wyjeździe z każdego z 73 zakrętów „Zielonego Piekła”. Pakiet aerodynamiczny, również opcjonalnie dostępny w sprzedaży i zamontowany w „rekordowym” egzemplarzu, pozwolił dodatkowo zwiększyć stabilność przy wyższych prędkościach, a jednocześnie ograniczyć wartość współczynnika powietrza.

– Mimo że od kilku lat biorę czynny udział w rozwoju naszego GT 63, niezmiennie imponuje mi szeroka rozpiętość (komfortu i sportowego charakteru), jaką udało nam się osiągnąć w tym ekskluzywnym wozie. Potwierdziła to zwłaszcza ostatnia, niewielka korekta. Z jednej strony czterodrzwiowe coupé jest wygodne na co dzień i wyposażono je w wiele inteligentnych funkcji bezpieczeństwa, z drugiej zaś oferuje ekstremalnie wysoki poziom dynamiki jazdy i precyzji – co mogliśmy po raz kolejny zademonstrować na wymagającej północnej pętli – powiedział o swoim przejeździe Demian Schaffert, kierowca wyścigowy.

Podczas pomiaru warunki na słynnym, niezwykle trudnym torze w górach Eifel nie były optymalne – w niektórych sekcjach na nawierzchni występowały nawet plamy wody. Przy temperaturze powietrza 7°C i temperaturze asfaltu 10°C Schaffert optymalnie wykorzystał jednak pełen potencjał topowego wariantu z rodziny czterodrzwiowych AMG GT. W programie jazdy RACE zawieszenie AMG RIDE CONTROL+ specjalnie „wyostrza” charakterystykę amortyzatorów, a charakterystyka układu kierowniczego staje się bardziej bezpośrednia. Z kolei program zwinności AMG DYNAMICS w pozycji Master wykorzystuje wszystkie możliwości całkowicie zmiennego napędu na wszystkie koła oraz błyskawiczną responsywność elektronicznie sterowanej „szpery”. Cel: zapewnić jak najbardziej dynamiczne reakcje. W ramach dodatkowego zabezpieczenia kierowcy samochód wyposażono w kubełkowy fotel oraz czteropunktowe pasy bezpieczeństwa.

CZYTAJ TAKŻE: W przyszłości modele AMG z silnikami elektrycznymi

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Która marka sprzedaje w Polsce najwięcej drogich aut?

IBRM Samar obliczył, że w okresie od stycznia do końca maja 2019 roku w ...

Starsze auta mogą mocno podrożeć

Nowy podatek antysmogowy, zmniejszenie ulg dla użytkowników samochodów spalinowych, zrównanie akcyzy na diesla i ...

Volkswagen Poznań zwolni 450 pracowników

Epidemia coraz mocniej uderza w fabryki samochodów w Polsce. Jak dowiedziała się „Rzeczpospolita”, Volkswagen ...

Niki Lauda po przeszczepie płuc

Dobre wiadomości z Wiednia: Niki Lauda po transplantacji płuc i wybudzeniu ze śpiączki farmakologicznej ...

Miliony złotych za wypadek po pijanemu

Konsekwencje finansowe jazdy pod wpływem alkoholu mogą sięgnąć milionów złotych. Nawet jeśli kierowca wykupił ...

Sergio Marchionne, legendarny szef Fiata Chryslera, nie żyje

Jeden z najwybitniejszych menadżerów na świecie, były szef Fiat Chrysler Automobiles, Sergio Marchionne, zmarł ...