Współpraca Toyoty z Suzuki zaowocowała dwoma nowymi modelami: Swace i Across. Po ich prezentacji, przyszedł czas na wprowadzenie tych dwóch nowości do salonów oraz opublikowanie polskiego cennika.

Suzuki wprowadziło do oferty dwa zupełnie nowe modele aut. Swace oraz Across są owocami współpracy z Toyotą. Ich nadwozia nie odbiegają znacząco od tego co poznaliśmy już w przypadku pierwowzorów – Corolli oraz RAV4. Wśród różnic można dostrzec nieco inaczej zaprojektowane przody, zmienione emblematy, nowe wzory felg. Tego typu zabiegi nie są czymś wyjątkowym. Coraz częściej pojawiają się na rynku wspólne projekty. Wynika to nie tylko na ze względów ekonomicznych, ale w tym przypadku również ekologicznych.

CZYTAJ TAKŻE: Suzuki sponsorem tytularnym Korona Handball Kielce

Suzuki Swace.
Suzuki Across

Do napędu nowych modeli Suzuki posłużyły hybrydowe jednostki napędowe. W przypadku Swace jest to układ składający się z silnika elektrycznego oraz benzynowego o objętości 1,8-litra o łącznej mocy 122 KM, zsynchronizowanego z bezstopniową przekładnią E-CVT. Z kolei w przypadku Acrossa do dyspozycji jest topowy układ z możliwością podłączenia do zewnętrznego źródła zasilania 2.5 Plug-in Hybrid o mocy 306 KM. Te dwie hybrydy charakteryzują się niską emisją substancji szkodliwych spalin (w tym dwutlenku węgla), dzięki czemu marce będzie łatwiej osiągnąć coraz bardziej wyśrubowane, europejskie limity. Obydwa auta dostępne będą wyłącznie z tymi silnikami. Swace to przedstawiciel segmentu C, który oferowany jest wyłącznie w nadwoziu kombi.

Suzuki Swace.

Nowe modele stanowią uzupełnienie gamy Suzuki, która do tej pory składała się głównie z corssoverów, SUVów, samochodów miejskich oraz legendarnego Jimny. Ich ceny w Polsce rozpoczynają się od 103 500 zł – Swace oraz od 261 800 zł – Across.

Suzuki Swace
Model jest dostępny w dwóch wariantach wyposażenia. Podstawowa – Premium Plus – kosztuje od 103 500 zł. W standardzie do dyspozycji są m.in. światła LED, 2-srefowa klimatyzacja, podgrzewana kierownica i siedzenia, automatyczna klimatyzacja, 16-calowe alufelgi czy 8-calowy wyświetlacz centralny. Wśród systemów bezpieczeństwa oferowanych w cenie auta, można wymienić m.in.: Pre-Collision System (PCS) – układ reagowania przedkolizyjnego, Lane Tracing Assist (LTA) – asystent utrzymania pasa ruchu, Dynamic Radar Cruise Control (DRCC) – inteligentny tempomat adaptacyjny, Road Sign Assist (RSA) – układ rozpoznawania znaków drogowych.

Suzuki Swace.

Bogatsza odmiana – Elegance – to wydatek minimum 117 500 zł. Do wyposażenia standardowego dodano: system bezkluczykowego dostępu do samochodu, system Blind Spot Monitor (monitoring martwej strefy z sygnalizacją w lusterkach), czujniki parkowania z przodu i z tyłu, oświetlenie wnętrza ambient, kamerę cofania, Rear Cross Traffic Alert – ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu, ładowarkę indukcyjną oraz skórzaną tapicerkę.

Ceny konkurencji:

Hyundai Ioniq Hybrid (141 KM) – od 109 200 zł
Kia Ceed Kombi PHEV (141 KM) – od 127 990 zł
Renault Megane Grandtour E-Tech Plug-in Hybrid Intens (160 KM) – od 133 900 zł
Toyota Corolla Touring Sports Hybrid Comfort (122 KM) – od 96 400 zł

Tak naprawdę na rynku dla Suzuki Swace ma na rynku tylko jednego prawdziwego konkurenta i jest nim Toyota Corolla Kombi. Innych modeli kombi z hybrydowym silnikiem w tym segmencie nie ma. Dla szerszego porównania cenowego dobraliśmy hybrydy plug-in oraz Ioniqa wyposażonego w napęd hybrydowy.

Suzuki Across.

Suzuki Across
Topowy model w szeregach japońskiego producenta, w nadwoziu SUV, dostępny jest w jednej wersji wyposażenia – Elegance (od 261 800 zł). Seryjnie montowane są reflektory LED, 2-strefową klimatyzację z funkcją S-Flow, podgrzewaną kierownicę oraz fotele przednie, bezdotykowe otwieranie klapy bagażnika, 19-calowe koła, skórzaną tapicerkę, światła LED, adaptacyjny tempomat czy pakiet bezpieczeństwa Safety Sense.

Ceny konkurencji:

BMW X3 Hybrid Plug-in 30e  (292 KM) – od 230 000 zł
DS7 Crossback E-Tense 4×4 (300 KM) – od 229 900 zł
Ford Kuga PHEV
(225 KM) – od 173 400 zł
Jeep Compass 4xe Plug-in (240 KM) – od 199 500 zł
Range Rover Evoque P300e
(309 KM) – od 258 700 zł
Mercedes GLC 350e
(320 KM) – od 239 100 zł
Opel Grandlland X Hybrid4
(300 KM) – od 185 950 zł
Peugeot 3008 HYbrid4
(302 KM) – od 197 500 zł
Volvo XC60 Plug-in
(340 KM) – od 239 900 zł

CZYTAJ TAKŻE: Test | Suzuki Ignis: Nietuzinkowy maluch

Oferta w segmencie hybrydowych SUV ładowanych z gniazdka jest bardzo duża. Suzuki wyprzedziło Toyotę i wprowadziło do sprzedaży wcześniej topowy, 306 konny model hybrydowego PHEV-a. W takiej wersji RAV-4 póki co nie jest oferowana. Cena Acrossa wydaje się wysoka, ale trzeba pamiętać, że to model oferowany wyłącznie z najwyższym pakietem wyposażenia. Gdyby doliczyć u konkurentów dodatki które Suzuki posiada seryjnie ich finalne ceny byłby znacznie wyższe. Poza tym to pierwsze Suzuki, które w jednej tabeli można zestawić z modelem BMW, Range Rovera czy Volvo.

Mogą Ci się również spodobać

Hitem 12-letnia Astra z przebiegiem 180 tys. km za 19 tys. zł

Liczba sprowadzanych do Polski używanych samochodów przekroczy w sierpniu pół miliona. Wskazują na to ...

Marek Konieczny, prezes Związku Dilerów Samochodów: Jeszcze poczekamy na elektryki

Rynek będą ciągnąć firmy. Musiałby nastąpić swoisty przewrót kopernikański, żeby coś się zmieniło w ...

Pomysł na transport zbiorowy z Białorusi. Tańszy od planów Muska

Na Białorusi opracowano nową koncepcję zbiorowej mobilności - pojazdy szynowe przeniesion0 w powietrze. Białoruska ...

Warszawa walczy ze smogiem. Kierowcy za to słono zapłacą

Prezydent M. St. Warszawa, Rafał Trzaskowski ogłosił plan walki ze smogiem. Aby go zrealizować ...

Polska stała się szóstym rynkiem zmotoryzowanej Europy

Polska awansowała w rankingu największych rynków motoryzacyjnych Europy. Według opublikowanych w czwartek danych organizacji ...

Kto zapłaci za koniec motoryzacji, jaką znamy

Na nasze pieniądze czyhają producenci pojazdów, którzy otwarcie zapowiadają wzrost cen samochodów. Ta niepokojąca ...