Dacia Duster to samochód, który spowodował, że rumuńska marka zaczęła się liczyć na polskim rynku. Teraz do oferty tego modelu wprowadzana jest odmiana pick-up. Niestety nie jest tania, ani dostępna dla wszystkich.

Jeżeli ktoś poszukuje praktycznego samochodu z dużą paką, przeważnie rozejrzy się za Fordem Rangerem, Nissanem Navarą, Toyotą Hilux czy Mitsubishi L200. Jeszcze jakiś czas temu do tego grona można było zaliczyć nieco mniejsze pojazdy jak: Fiat Stade czy Dacia Logan Pickup. Niestety te dwa ostatnie szybko wycofano, gdyż w Europie miały zbyt słaby popyt. Teraz segment pickup’ów zasili nowa propozycja prosto z Rumunii. Dacia wspólnie z firmą Romturingia stworzyła Dustera pickup.

CZYTAJ TAKŻE: Dacia Lodgy 1.3 TCe: Kiedy liczy się cena

Dacia Duster Pickup.

Nowa propozycja ma duży potencjał. Rumuńska firma Romturingia zajmująca się m.in. budową zabudów do aut dostawczych wzięła na warsztat Dustera w odmianie Comfort, z dieslem pod maską i napędem na cztery koła. Auto zostało przecięte na wysokości słupka B, a tylną część zastąpiono pojemną paką. Dzięki temu zaoferowano 1000 litrów przestrzeni ładunkowej o długości 1,65 metra i ładowności wynoszącej 500 kg. Dostęp do paki jest poprzez klasyczną tylną burtę zbudowaną na bazie tylnej klapy, klasycznego Dustera.

Odmiana Pickup jest bogato wyposażona. W standardzie klienci otrzymują klimatyzację, radio z Bluetooth, Hill Holder, system kontroli zjazdu, systemy bezpieczeństwa i wspomniany napęd na cztery koła. W gamie kolorystycznej jak na razie jest tylko jeden wybór – klasyczna biel.

Auto póki co oferowane jest jedynie w Rumunii. Wyceniono je na 22 546 euro, co po przeliczeniu daje ponad 102 tys. zł. Jest jednak szansa, że Duster Pickup trafi również do innych krajów. Bez wątpienia jest to samochód, do zadań specjalnych i mogłoby sprawdzić się zarówno w budownictwie, jak też innych zawodach, gdzie warunki pracy nie należą do najłatwiejszych.

CZYTAJ TAKŻE: Dacia zdominuje rynek pojazdów elektrycznych?

Dacia Duster Pick-up truck

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Wojciech Drzewiecki, prezes firmy Samar

Wojciech Drzewiecki, prezes Samaru: Napędy alternatywne potrzebują wsparcia państwa

Ekologizacja transportu już postępuje, choć może nie tak szybko, jakbyśmy wszyscy sobie tego życzyli ...

Z kategorią B w przyszłości będziesz mógł więcej

W przyszłości kierowcy posiadający prawo jazdy kategorii B będą mogli prowadzić większe i cięższe ...

Fabryka PSA w Tychach uruchamia trzecią zmianę produkcyjną

Zakład Groupe PSA w Tychach uruchomił trzecią zmianę produkcyjną. Fabryka prowadzi, od stycznia 2019 ...

Używany samochód na niepewne czasy

W czasie epidemii własne cztery kółka to nie tylko wyższy komfort przemieszczania się, ale ...

Opóźniona budowa trasy S5 pod Poznaniem

Drogowy krach tuż za zakrętem

Budowa dróg i kolei przestaje się opłacać. Przez wzrost kosztów materiałów i robocizny firmy ...

Top 5: Tych rzeczy lepiej nie naprawiaj sam

Teoretycznie wystarczą dobre chęci, żyłka majsterkowicza i internetowe poradniki z serii „zrób to sam”. ...