Volkswagen nie zwalnia tempa. Po rozpoczęciu sprzedaży elektrycznego ID.3, przyszedł czas na większego brata. Tym razem jest to SUV o nazwie ID.4. Choć auto miało dopiero statyczną premierę, to istnieje już możliwość jego zamówienia w limitowanej odmianie „1ST”.

ID.4 to pierwszy elektryczny SUV marki. Został zbudowany na platformie MEB, która jest dedykowana do e-samochodów. Z tyłu zamontowany jest silnik elektryczny, który napędza tylną oś pojazdu. Jednostka zapewnia moc 204 KM oraz 310 Nm maksymalnego momentu obrotowego (tyle samo co w przypadku mniejszego ID.3). Według danych producenta auto może przyspieszyć do 100 km/h w 8,5 sekundy, a maksymalnie rozpędzić się do 160 km/h. Akumulatory zastosowane w ID.4 mają pojemność 77 kWh. Daje to możliwość przejechania do 520 km (zgodnie z procedurą WLTP) na jednym ładowaniu.

CZYTAJ TAKŻE: W Polsce ruszy produkcja nowego Volkswagena

Volkswagen ID.4.

Zgodnie z pierwszą ofertą handlową klienci mogą wybrać jedną z dwóch wersji wyposażenia: „1ST” oraz „1ST MAX”. Ich ceny wynoszą odpowiednio 202 390 zł oraz 243 990 zł. Co ważne są to odmiany, które są prekonfigurowane. Oznacza to, że nie można nic zmieniać ani nic dodawać. – ID.4 1st i ID.4 1st Max to bogato wyposażone egzemplarze – podobnie jak w przypadku wersji 1st w ID.3. W ofercie znajdują się samochody o ustalonej specyfikacji, co sprawia, że fabryka w Zwickau szybciej wyprodukuje i dostarczy klientowi wybrany egzemplarz – wyjaśnia Hubert Niedzielski, kierownik PR marki Volkswagen.

Pierwsza z dostępnych opcji („1ST”) oferuje w standardzie m.in.: 20-calowe obręcze kół, pakiet Style, przyciemniane tylne szyby, przednie fotele oraz kierownica z funkcją podgrzewania, klimatyzacja dwustrefowa, zestaw nawigacyjny Discover Pro, cztery wejścia USB typu C oraz liczne systemy asystujące (antykolizyjny układ Front Assist, tempomat ACC, asystent utrzymania pasa ruchu).

Wyższy wariant – „1ST MAX”, jest dodatkowo doposażony m.in. w matrycowe reflektory LED, tylne diodowe lampy w technologii 3D, 21-calowe obręcze kół, jak też progresywny układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu i adaptacyjne zawieszenie DCC. We wnętrzu natomiast dostępna jest 3-strefowa klimatyzacja, wyświetlacz head-up z technologią rozszerzonej rzeczywistości, 12-calowy ekran systemu infotainment czy gniazdo CCS do szybkiego ładowania – umożliwia ładowanie prądem stałym i zmiennym. ID.4 ma długość 4584 mm, szerokość 1852 mm, wysokość 1631 mm oraz rozstaw kół 2771 mm. Objętość bagażnika wynosi od 543 do 1575 litra. Masa własna wynosi natomiast 2124 kg, a ładowność wynosi od 451-611 kg.

CZYTAJ TAKŻE: Elektryczny SUV ID.4. Przyszły bestseller Volkswagena

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Politycy w Hesji chcą powstrzymać zakaz wjazdu diesli do miasta

Z pomocą prawnych środków Kraj Związkowy Hesji chce powstrzymać zbliżający się zakaz poruszania się ...

Pojazdy w USA będą przypominać o dziecku w samochodzie

Najwięksi producenci samochodów postanowili instalować w niemal wszystkich pojazdach w Stanach od roku modelowego ...

BMW 430i Gran Coupe M-Performance: Czy czerwone samochody jeżdżą szybciej

Są samochody, do których serce się wyrywa, ale rozum mnoży dowody, że lepiej się ...

Hulajnogi i rowery bez OC. Ale warto o pomyśleć o ubezpieczeniu

Ochrona przed odpowiedzialnością za wypadki podczas jazdy na elektrycznych rowerach i hulajnogach nie jest ...

Czy powstanie nowe super Porsche?

Porsche zgłosiło w Europejskim Urzędzie Patentowym projekt nowego super sportowego samochodu. Czy będzie nowe ...

Zmarł Stirling Moss, legenda Formuły 1

Jak informuje "Daily Mail", sir Stirling Moss zmarł w niedzielę 12 kwietnia po długiej ...