ID.4 to pierwszy elektryczny SUV marki. Został zbudowany na platformie MEB, która jest dedykowana do e-samochodów. Z tyłu zamontowany jest silnik elektryczny, który napędza tylną oś pojazdu. Jednostka zapewnia moc 204 KM oraz 310 Nm maksymalnego momentu obrotowego (tyle samo co w przypadku mniejszego ID.3). Według danych producenta auto może przyspieszyć do 100 km/h w 8,5 sekundy, a maksymalnie rozpędzić się do 160 km/h. Akumulatory zastosowane w ID.4 mają pojemność 77 kWh. Daje to możliwość przejechania do 520 km (zgodnie z procedurą WLTP) na jednym ładowaniu.
CZYTAJ TAKŻE: W Polsce ruszy produkcja nowego Volkswagena
Volkswagen ID.4.
Zgodnie z pierwszą ofertą handlową klienci mogą wybrać jedną z dwóch wersji wyposażenia: „1ST” oraz „1ST MAX”. Ich ceny wynoszą odpowiednio 202 390 zł oraz 243 990 zł. Co ważne są to odmiany, które są prekonfigurowane. Oznacza to, że nie można nic zmieniać ani nic dodawać. – ID.4 1st i ID.4 1st Max to bogato wyposażone egzemplarze – podobnie jak w przypadku wersji 1st w ID.3. W ofercie znajdują się samochody o ustalonej specyfikacji, co sprawia, że fabryka w Zwickau szybciej wyprodukuje i dostarczy klientowi wybrany egzemplarz – wyjaśnia Hubert Niedzielski, kierownik PR marki Volkswagen.