BMW M3 Touring: Po raz pierwszy z nadwoziem kombi

Model BMW M3 Touring nigdy nie powstał. Do teraz. W szóstej generacji wreszcie nadszedł czas na nowy wariant nadwozia. Kombi M3 ma pojawić się w 2022 roku.

Publikacja: 19.08.2020 06:33

BMW M3 Touring: Po raz pierwszy z nadwoziem kombi

Foto: moto.rp.pl

Plotki o M3 Touring krążyły przy każdej generacji „emki. Jednak BMW nigdy nie zbudowało sportowego kombi. Teraz nareszcie będzie. We wrześniu 2020 r. zadebiutuje nowe M3 oparte o nową serię 3 (G80) wraz z dwudrzwiowym M4 (G82). M4 Cabrio bazujące na coupe pojawi się w przyszłym roku. BMW nareszcie też przekonało się do wersji kombi. Nic dziwnego skoro Audi (RS4 Avant) czy Mercedes (C63 AMG T) od dawna zarabiają na klientach, którzy chcą jeździć sportowo i mają potrzeby transportowe wykraczające poza sedana, coupe czy cabrio. – Po raz pierwszy w historii BMW M GmbH, gama modeli zostanie uzupełniona o BMW M3 Touring – brzmi oficjalny komunikat centrali BMW.

CZYTAJ TAKŻE: BMW Alpina XB7: Sportowa zuchwałość

Póki co BMW pokazało tylko jedno zdjęcie zapowiadające ten model. Kombi napędzane będzie trzylitrowym, sześciocylindrowym silnikiem rzędowym. Moc 480 KM i 510 KM w wersji Competition. Podobnie jak w przypadku sedana moc przekazywana będzie na cztery koła. W purystycznej, podstawowej wersji napęd przekazywany ma być na tylną oś, a zamiast automatu biegi będzie można zmieniać ręcznie. Wnętrze BMW M3 Touring bazuje na M3 i M4.

""

Pierwsze i póki co jedyne zdjęcie BMW M3 Touring.

moto.rp.pl

Do tej pory „nie” dla kombi wynikało ze słabych prognoz sprzedaży. Teraz BMW po raz pierwszy może pochwalić się sześciocyfrowymi wynikami sprzedaży obecnego M3/M4/M4 Cabrio. Największym rynkiem są Stany Zjednoczone (45 proc.), po 10 proc. produkcji trafia na rynek niemiecki i do Wielkiej Brytanii. Reszta rozkłada się dość równomiernie w innych krajach. Najwyraźniej tym razem obliczenia wyszły tak, że ​​nawet przy niewielkiej liczbie sprzedanych egzemplarzy M3 Touring przyniesie zysk.

CZYTAJ TAKŻE: BMW serii 2 Gran Coupe: Kompaktowy sedan z napędem na przednie koła

W USA kombi nie będzie miało łatwego życia. Tam liczą się modele dostawcze, potem SUV-y, a segment tradycyjnych kombi umarł. Volkswagen wycofał z tamtejszego rynku dwa ostatnie modele Variant w 2019 roku. Kombi to fenomen europejski, ale nawet tutaj traci udziały w rynku. Według Jato Dynamics w 2018 roku udział modeli z nadwoziem kombi wyniósł 11 procent, ale obserwatorzy rynku przewidują, że segment skurczy się o jedną czwartą do 2025 roku. Jednak sportowe kombi mają swoich fanów. Inaczej Audi dawno wycofałoby się z pomysłu na modele RS Avant. I jeszcze jedno. Decyzja BMW na pewno nie spodoba się szefom Alpiny. Ich model B3 (462 KM) od dawna jest częścią oferty z nadwoziem touring i napędem na wszystkie koła.

Plotki o M3 Touring krążyły przy każdej generacji „emki. Jednak BMW nigdy nie zbudowało sportowego kombi. Teraz nareszcie będzie. We wrześniu 2020 r. zadebiutuje nowe M3 oparte o nową serię 3 (G80) wraz z dwudrzwiowym M4 (G82). M4 Cabrio bazujące na coupe pojawi się w przyszłym roku. BMW nareszcie też przekonało się do wersji kombi. Nic dziwnego skoro Audi (RS4 Avant) czy Mercedes (C63 AMG T) od dawna zarabiają na klientach, którzy chcą jeździć sportowo i mają potrzeby transportowe wykraczające poza sedana, coupe czy cabrio. – Po raz pierwszy w historii BMW M GmbH, gama modeli zostanie uzupełniona o BMW M3 Touring – brzmi oficjalny komunikat centrali BMW.

Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności