Najbardziej elegancki model Volkswagena został zmodernizowany. Od 2017 roku Arteon próbuje zaistnieć jako sportowa limuzyna coupe. Nowy model otrzyma zmieniony wygląd, mocną wersję z oznaczeniem R i odważne, eleganckie kombi.

Volkswagen Arteon Fastback.

Volkswagen robi samochody masowe. Auta, które muszą przypaść do gustu milionom. Nie ma tu miejsca na stylistyczne eksperymenty, ekskluzywność czy wyrafinowanie. Liczy się praktyczność i wygląd, który ma w dużej mierze większości przypaść do gustu. To niełatwe zadanie, które muszą rozwiązać wszyscy masowi producenci. Wywodzący się z Passata CC Arteon pokazuje od 2017 roku, że Volkswagen potrafi też podejść projektu auta również inaczej. Z pomysłem, stylem i elegancją. Zrobić limuzynę, która przyciąga wzrok, wyróżnia się z tłumu i współtworzy trend limuzyn w stylu coupe. W nowej odsłonie limuzyna coupe nosić będzie nazywę Fastback  (Arteon ma pokrywę bagażnika otwieraną wraz z tylną szybą), ale po modernizacji dodatkowo pojawiła się nieoczywista wersja kombi.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen ucieka z produkcją do Polski

Zmiany wyostrzyły wizualnie i technicznie Arteona. Nowe są pomysły na oświetlenie, digitalizację, wygląd i napęd. Nie kombi, nie Variant, a Shooting Brake to oznaczenie nowej wersji z praktycznym nadwoziem. Kombi, które wnosi elegancję połączoną z praktycznością. To model Atreona dla tych co potrzebują więcej miejsca w bagażniku, ale i na tylnej kanapie. Shooting Brake ma prawie o pięć centymetrów więcej miejsca nad głową niż limuzyna. Przy czym kombi jest zaledwie o milimetr większe od sedana. Bagażnik pomieści 565 litrów zakupów, a maksymalnie zmieszczą się tu 1632 litry (sedan 1557 litrów) bagażu. Długość bagażnika to prawie 2,1 metra po złożeniu tylnego siedzenia. Już dzisiaj Volkswagen prognozujje, że w niektórych krajach Shooting Brake będzie stanowił 70 procent sprzedaży Arteona.

Volkswagen Arteon Shooting Brake.

Wzorem dla wnętrza Arteona stał się Golf VIII i Touareg. Nowy model wyposażony będzie w znacznie większą liczbę paneli dotykowych oraz bezprzewodową funkcjonalność Apple CarPlay oraz Android Auto. Nowością w tym modelu jest też cyfrowy asystent Travel Assist, który jest częścią systemu IQ.Drive i umożliwia częściowo autonomiczną jazdę z prędkością do 210 km/h, a także adaptacyjne oświetlenie diodowe IQ.Light. W kwestii oświetlenia Arteon prezentuje jeszcze jedno ciekawe rozwiązanie – świecący pas przechodzący pomiędzy reflektorami. Volkswagen obiecuje we wnętrzu nowe materiały w tym np. prawdziwe drewno i prawdziwy metal.

Pod maską napędy znane z innych modeli Volkswagena. Nowością będzie wersja eHybrid z napędem hybrydowym typu plug-in. W jego skład wchodzi silnik benzynowy 1.4 TSI o mocy 156 KM oraz elektryczny, który osiąga 115 KM. Łączna moc została określona na 218 KM. Arteon eHybrid będzie dostępny w obu odmianach nadwoziowych. Kto chce mniej ekologicznie i bardziej sportowo może sięgnąć po Arteona R z 320-konnym benzynowym silnikiem 2.0 TSI i napędem 4Motion. W ofercie będą również bardziej przyziemne silniki – benzynowe (2.0 TSi 190 KM, 280 KM) i diesla (2.0 TDI 150 KM 200 KM).

Od października Arteon będzie oferowany w swojej odświeżonej, nowocześniejszej i bardziej zróżnicowanej odsłonie. To Volkswagen, który dobrze powinien sobie poradzić w awangardowej gałęzi klasy średniej. Auto, które może powalczyć o klientów BMW, Mercedesa czy Audi.

CZYTAJ TAKŻE: Volkswagen rezygnuje z produkcji kilku modeli

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Honda Civic: Modernizacja w nowym roku modelowym

Honda Civic otrzyma niewielką modernizację, w której skład wchodzi odświeżony wygląd zewnętrzny i aktualizacje ...

fot. iven.bambot

Audi A6 Avant 50 TDI quattro: Zjedź mi z drogi, bo cię pożrę

Duży, szybki i prestiżowy samochód, a do tego jeszcze z potężnym bagażnikiem? Przed nastaniem ...

Coraz bardziej opóźniona budowa obwodnicy Warszawy

Znowu rośnie opóźnienie na budowie Południowej Obwodnicy Warszawy (POW). Już nie połowa 2021 r., ...

Jeden ślad coraz krótszy

Niespełna 4,3 tys. nowych jednośladów zarejestrowano w Polsce w maju 2018 r. To o ...

Mercedes Klasy S – limuzyna stworzona na nowo

Nie można wymyślić koła na nowo. Nie można wymyślić samochodu inaczej. A jednak. Inżynierowie ...

fot. Mat.Pras.

OC na e-rowery? Pomysł na razie do zamrażarki

W tej kadencji Parlamentu Europejskiego nie uda się uchwalić takiej dyrektywy – wynika z ...