Skoda Octavia czwartej generacji jest większa i jeszcze bardziej przestronna od poprzedniej wersji. Już teraz można śmiało zaryzykować stwierdzenie, że to najlepsza Octavia jak kiedykolwiek powstała. Teraz poznaliśmy polski cennik czeskiego hitu.

Nowa Octavia jest większa, przestronniejsza, nowocześniejsza i ładniejsza od swojego poprzedniczki. Model został wyposażony w najnowsze rozwiązania z zakresu systemów bezpieczeństwa, dostępna będzie również z napędem hybrydowym typu plug-in (PHEV) oraz jako tzw. miękka hybryda (mHEV). Samochód otrzymał bogate wyposażenie standardowe a z okazji wprowadzenia na rynek polski dostępny jest w specjalnej ofercie premierowej. Światowa premiera odbyła się 11 listopada 2019 roku w Pradze. Nowa Skoda jest dłuższa i szersza. Zarówno w wersji Combi, jak i Liftback ma teraz 4689 mm długości oraz 1829 mm szerokości. Rozstaw osi dla obu wersji wynosi 2686 mm. Octavia IV ma dopracowaną aerodynamikę. Współczynnik oporu powietrza liftbacka wynosi od 0,24, a kombi od 0,26. To wartości lepsze niż w nowym Golfie (0,27). Takie dopracowanie opływu powietrza przełoży się nie tylko na mniejsze zużycie paliwa czy emisję CO2, ale także na komfort akustyczny. Nowa Octavia ma być lepiej wytłumiona od Superba.

Najtańsza Octavia (1,0 TSI, 110 KM) kosztować będzie od 82 200 zł. Będzie, bo póki co nie będzie jej w salonach, w roku modelowym 2021. Tak więc póki co cennik nowej Skody Octavii startuje od 94 750 zł za odmianę 1.5 TSI ACT (150 KM) w wersji wyposażenia Ambition. Do wyboru będą trzy wersje wyposażenia: Active (dostępna w późniejszym terminie), Ambition i Style.

Active:
1.0 TSI 110 KM, man. 6-biegowa – od 82 200 zł (od roku modelowego 2021)

Ambition:
1.5 TSI 150 KM, man. 6-biegowa – od 94 750 zł
2.0 TDI 115 KM, man. 6-biegowa – od 102 200 zł
2.0 TDI 150 KM, DSG – od 116 100 zł

Style:
1.5 TSI 150 KM, man. 6-biegowa – od 104 700 zł
2.0 TDI 150 KM, DSG – od 126 050 zł

Dopłata do wersji kombi – 4000 zł.

Nowa Skoda Octavia w każdej wersji oferuje wyposażenie seryjne obejmujące m.in: reflektory główne i tylne światła LED, system bezkluczykowego uruchamiania silnika Kessy Go, 2-ramienna skórzana kierownica, klimatyzacja Climatic, elektromechaniczny hamulec postojowy, systemy bezpieczeństwa Front Assist, Lane Assist oraz Driver Alert – system wykrywający zmęczenie kierowcy, Radio Swing (8,25”, 2 gniazda USB-C umożliwiające ładowanie i transfer danych), Hill Hold Control – wspomaganie ruszania pod wzniesienia, komputer pokładowy z kolorowym wyświetlaczem Maxi Dot 4,2”, system Smartlink oraz Bluetooth.

CZYTAJ TAKŻE: Ceny | Skoda Kamiq: Najtańszy SUV w gamie

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nowe przepisy zabiją biznes na hulajnogach

Segwaye, trójkołowce, tandemy i profesjonalne jednoślady nie spełnią wymogów nowej ustawy. Co więcej, część ...

Toyota, która będzie jeździć po księżycu

Toyota i Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) podpisały porozumienie o współpracy w międzynarodowej eksploracji ...

Azjatyckie baterie zaleją Europę

Chiński producent baterii, spółka wyodrębniona z koncernu Geat Wall Motor, ogłosił plany budowy pierwszej ...

Komisariat w Warszawie pod kwarantanną

Komisariat Policji został objęty kwarantanną. Mowa dokładniej o placówce w warszawskich Włochach. Zadania do ...

Ceny Tesli Model 3 w Europie

Tesla Model 3 wchodzi do sprzedaży na europejski rynek. Sprawdzamy ceny w kilku wybranych ...

Triggo: polski pomysł na miejski transport

Polska spółka Triggo, która opracowała projekt miejskiego, dwuosobowego elektryka, planuje jeszcze w tym roku ...