LF-30 integruje technologie związane z autonomiczną jazdą, napęd z czterema elektrycznymi silnikami, układ kierowniczy steering-by-wire oraz zaawansowana kontrola stabilizacji nadwozia i układu jezdnego. Wizja „Lexus Electrified” to odpowiedź na nowe preferencje klientów i technologie związane z autonomiczną jazdą oraz elektryfikacją. Lexus informuje w swoich materiałach prasowych, że „poszukuje nowej definicji luksusu w samochodach przyszłości, opierając się na doświadczeniach zdobytych przy tworzeniu najwyższej klasy aut hybrydowych”.
Pierwszy elektryczny samochód Lexusa pojawi się w tym roku. Będzie to baterie model UX 300e. Następnie Lexus planuje poszerzenie swojej gamy zelektryfikowanych aut o pierwszy model z napędem hybrydowym plug-in (PHEV) oraz wprowadzenie na rynek nowej platformy zaprojektowanej specjalnie na potrzeby samochodów elektrycznych (BEV). Do roku 2025 Lexus będzie oferować zelektryfikowane wersje wszystkich swoich modeli. Finalnie japończycy chcą uzyskać poziom sprzedaży zelektryfikowanych wersji przewyższający sprzedaż modeli z sinikami spalinowymi.
LF-30 Electrified prezentuje technologie, które będą stopniowo wprowadzane na rynek do 2030 roku. Należą do nich układ kierowniczy bez mechanicznego połączenia steer-by-wire czy też nowa koncepcja kokpitu bazująca na filozofii konstrukcyjnej skupionej na człowieku. Z uwagi na to, że karoseria nie ma maski, charakterystyczna dla Lexusa klepsydra, której kształt przyjmuje osłona chłodnicy we współczesnych modelach marki, wyewoluowała w formę obejmującą całą architekturę samochodu. Kolor przedniego pasa samochodu oraz wzór, w jaki układają się elementy luminescencyjne, pozwalają z zewnątrz dostrzec, czy samochód jest użytkowany w trybie normalnym czy autonomicznym. Kolor nadwozia Voltaic Sky powstał z wykorzystaniem nowatorskiej warstwy metalowej, dającej niebiesko-zielony odcień.