Inwazja samochodów elektrycznych rozpocznie się w przyszłym roku na całego. Przeglądamy jakie elektryki pojawią się w salonach w 2020 roku.

Rok 2020 będzie rokiem premier aut elektrycznych. Każdy z producentów musi nie tylko mieć w programie auto elektryczne, ale również znaleźć na niego jak najwięcej chętnych. Tylko w ten sposób koncerny samochodowe mogą wywinąć się od ogromnych kar za przekroczenie emisji CO2. Oto lista jedenastu najciekawszych elektrycznych nowości.

Honda E

Auto elektryczne dla wzrkowców. Świetnie wyglądająca, elektryczna mała Honda dosyć długo czekała na rynkową premierę. We wnętrzu fajny, ogromny wyświetlacz. Z akumulatorem o pojmności 35,5 kWh Honda obiecuje zasięg 220 km. Moc silnika elektrycznego wynosi 100 kW.
Cen na polski rynek jeszcze nie znamy. W Niemczech kosztować będzie 33.850 euro (około 146 000 zł).

Mini Cooper SE

Kiedy powstawał BMW i3 karoseria Mini służyła jako kamuflaż do testowania elektrycznych komponentów. Teraz Miniak otrzyma już na stałe napęd i akumulator od BMW. Większy niż o pojemności 32,6 kWh nie zmieści się pod siedzeniami. To powinno wystarczyć na przejechanie 270 kilometrów.
Cena od 139 200 zł, dostawy od kwietnia 2020 roku.

Mazda MX-30

Model MX-30 został oficjalnie zaprezentowany na targach w Tokio. Mazda ma około 200 km zasięgu i baterię 35,5 kWh. Oznaczanie MX w nazwie jest rozwinięciem skrótu Mazda Experimental – To szukanie nowych obszarów dla marki w tych miejscach, w których do tej pory nie była ona obecna. Co ciekawe, sposób otwierania drzwi jest taki, jak w BMW i3. Przednie drzwi otwierane są normalnie, natomiast tylne – „pod wiatr”, zapewniając szeroki dostęp do wnętrza auta.
Cena od 149 990 zł. W polskich salonach pojawi się w drugiej połowie przyszłego roku.

Opel Corsa-e

Opel odziedziczył napęd i rozwiązania techniczne od Francuzów. Corsa-e z akumulatorem 50 kWh oferuje zasięg około 300 kilometrów. Podstawowa wersja ma jednak na pokładzie tylko ładowarkę jednofazową.
Opel Corsa-e jest oferowany w cenie 124.490 zł.

Peugeot e-208

Wizualnie elektryczna wersja Peugeota 208 różni się tylko nieznacznie od swojego odpowiednika z silnikiem spalinowym. Elektryk zapewnia 100 kW mocy i akumulator o pojemności 50 kWh. To ma pozwolić na przejechanie około 300 km. W przeciwieństwie do Corsa-e, na pokładzie jest standardowo ładowarka trójfazowa.
Cena Peugeota e-208 wynosi 124.900 zł.

BMW iX3

BMW zrobiło sobie dużą przerwę pomiędzy swoim pierwszym elektrycznym modelem i3, a kolejnym, którym będzie X3 z napędem elektrycznym.SUV ma stać się konkurentem Mercedesa EQC, Audi e-trona i Jaguara I-Pace. Na spodzie podłogi znalazło się miejsce na akumulator o mocy 70 kWh, który powinien wystarczyć na prawie 400 km.
Cena nie jest jeszcze znana.

Porsche Taycan

Pierwsze elektryczne Porsche. Podstawowa wersja Taycana o oznaczeniu modelowym 4S ma 530 koni mocy i przyspiesza do 100 km/h w cztery sekundy (V-max: 250 km/h). Najmocniejsza - Turbo S - aż 761 KM, a 0-100 km/h pokonuje w 2,8 sekundy. Na świecie jest już ponad 30 000 zamówień. Zasięg Taycana ma wynieść w zależności od wersji około 450 do ponad 500 km.
Wejście w elektryczny świat Porsche to wydatek minimum 454 000zł.

Polestar 2

Polstar ma stać dla Volvo ekspertem elektromobilności. Kiedy Polestar 1 był hybrydą plug-in to drugi model nazwany Poestar 2 jest całkowicie elektryczny. Mimo sylwetki limuzyny to crossover. Auto powinno trafić do sprzedaży w czerwcu 2020 roku. Niestety póki co na polskim rynku nie będzie oferowany. Szwedzi ocenili nasz rynek na zbyt mały. Zasięg Polestara wynosi 500 km.
Cena na rynku niemieckim rozpoczyna się od 58 800 euro.

Audi e-tron GT

Audi idzie za ciocem i w przyszłym roku wprowadzi do sprzedaży drugiego elektrycznego e-trona. E-Tron GT będzie mniej więcej wielkości dzisiejszego Audi A7. Elektryczny e-tron GT ma pomiędzy osiami zabudowany akumulator o pojemności 90 kWh. Zasięg ma wynieść około 400 km. Moc silnika najmocniejszej ma 582 KM.
Cena póki co nie jest znana.

Skoda Citigoe iV

Mała Skoda może zostać bardzo ważnym samochodem dla całego rynku aut elektrycznych w Polsce. To po nim będzie widać czy klienci skuszą się na dopłaty do elektryków. Za najtańszą wersję zapłacimy 73 300 zł, a po uwzględnieniu dopłaty od państwa kwota zakupu wynosić będzie 51 310 zł. Elektryczne Citigo e iV można rozpędzić maksymalnie do 130 km/h (silnik o mocy 83 KM), a sprint do "setki" zajmie 12,3 s. Co ciekawe jedyny kolor lakieru dostępny bez dopłaty, to żółty niemetalizowany.

Volkswagen ID.3

VW ID.3 to z pewnością najważniejsza nowość na rynku aut elektrycznych. Volkswagen chciałby żeby ID.3 stał się w historii firmy legendą i przełomowym modelem jak Beetle czy Golf. Kompaktowe auto elektryczne jest preludium dla całej rodziny ID i ma sprawić, że elektromobilność będzie osiągalna dla każdego. Model dostępny będzie z trzema poziomami mocy (od 96 do 150 kW) i trzema akumulatory o różnej pojemności (45, 58 i 77 kWh). W najwyższej wersji zasięg ma wynieść 550 km. Volkswagen obiecuje cenę poniżej 130 tys. zł.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Seat e-Scooter: Kolejny elektryczny jednoślad Hiszpanów

Idea elektromobilności nie zawsze musi być powiązana z samochodami. Seat będzie sprzedawał również elektryczne ...

Milion nowych aut na prąd w UE w 2020 r.

Na europejskim rynku samochodów z napędem elektrycznym szykuje się przełom. Ale raczej nie w ...

Japońskie marki odbudują się szybko

Po głębokiej zapaści, która spowodowała spadek zysku operacyjnego o 38 proc. japońskie marki odbudują ...

Skoda zbuduje tanie auto

Nowy szef, nowe porządki. Herbert Diess szef grupy Volkswagena zapowiedział nowy podział struktury marek ...

Fabryka VW w poznańskim Antoninku

Potężna inwestycja Volkswagena w Poznaniu. Roboty będą budować nowy model auta

Volkswagen Poznań zainwestuje w tym i przyszłym roku łącznie 2 mld zł w rozbudowę ...

Planowana obwodnica Warszawy pod ostrzałem gmin i mieszkańców

Jak donosi portal tvn24.pl planowana autostradowa obwodnica wokół Warszawy mająca zapewnić połączenie z budowanym ...