Audi A6 z hybrydą plug-in. Ponad 50 km na prądzie

Audi chce zmniejszyć swoją średnią emisję CO2, wprowadzając na rynek modele w wersji zelektryfikowanej. Nowa hybryda plug-in to kolejny krok w stronę elektromobilności.

Publikacja: 22.10.2019 05:21

Audi A6 z hybrydą plug-in. Ponad 50 km na prądzie

Foto: Audi A6 55 TFSI e quattro

""

Foto: moto.rp.pl

Audi A6 55 TFSI e quattro to pierwsze A6 z napędem hybrydowym typu plug-in. Jego napęd składa się z czterocylindrowego silnika benzynowego o mocy 185 kW (252 KM) i jednostki elektrycznej o mocy 105 kW (143 KM). Układ jest zintegrowany z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Połączenie obu jednostek napędowych daje moc systemową 270 kW (367 KM). Akumulator litowo-jonowy magazynuje 14,1 kWh. Po pełnym naładowaniu zasięg elektryczny ma wynieść około 53 km. Ładowanie jest możliwe na stacji o mocy do 7,4 kW w ciągu około 2,5 godziny. Jadąc wyłącznie na silniku elektrycznym A6 rozpędzi się maksymalnie do prędkości 135 km/h. Przy jeździe na silniku spalinowym prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi 5,6 sekundy. Średnie zużycie paliwa Audi deklaruje na 1,9 do 2,1 l/100 km.

""

Audi A6 55 TFSI e quattro

Foto: moto.rp.pl

Podobnie jak konkurenci, Audi stara się znaleźć drogę do elektromobilności, nie tracąc z oczu rentowności. Dzięki modelowi E-Tron marka ma w ofercie SUV-a zasilanego elektrycznie. W nadchodzących latach pojawi się kilka kolejnych modeli opartych na wspólnych platformach z Volkswagenem (MEB) i Porsche (PPE).

CZYTAJ TAKŻE: Nowe Audi A4: Duże zmiany

""

Audi A6 55 TFSI e quattro.

Foto: moto.rp.pl

P.S. To jedne z najdziwniejszych oficjalnych zdjęć jakie Audi chyba kiedykolwiek opublikowało. Zwróćcie uwagę na felgi, tarczę i zacisk na zdjęciu 3/4 z przodu (poniżej powiększenie). Są narysowane i to bardzo niedbale. Dziwne, że Audi prezentuje nowy model z tak nietrafionymi zdjęciami.

""

Foto: moto.rp.pl

Audi A6 55 TFSI e quattro to pierwsze A6 z napędem hybrydowym typu plug-in. Jego napęd składa się z czterocylindrowego silnika benzynowego o mocy 185 kW (252 KM) i jednostki elektrycznej o mocy 105 kW (143 KM). Układ jest zintegrowany z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów. Połączenie obu jednostek napędowych daje moc systemową 270 kW (367 KM). Akumulator litowo-jonowy magazynuje 14,1 kWh. Po pełnym naładowaniu zasięg elektryczny ma wynieść około 53 km. Ładowanie jest możliwe na stacji o mocy do 7,4 kW w ciągu około 2,5 godziny. Jadąc wyłącznie na silniku elektrycznym A6 rozpędzi się maksymalnie do prędkości 135 km/h. Przy jeździe na silniku spalinowym prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. Przyspieszenie do 100 km/h wynosi 5,6 sekundy. Średnie zużycie paliwa Audi deklaruje na 1,9 do 2,1 l/100 km.

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy