Ceny | BMW serii 1 (F40): Pospolitość za niższą cenę

Nowa generacja BMW serii 1 (F40) trafiła do salonów. Bawarski kompakt zachowa proporcje poprzedniego modelu, ale poza tym zmieni się wszystko. Będzie przedni napęd i silniki montowane poprzecznie. Czy dzięki temu seria 1 będzie tańsza?

Publikacja: 23.09.2019 21:19

Ceny | BMW serii 1 (F40): Pospolitość za niższą cenę

Foto: moto.rp.pl

Niestety przez te zmiany kompaktowe BMW upodobni się do całej reszty aut tej klasy i straci swoje wyjątkowe cechy, jak chociażby tylny napęd. BMW serii 1 oferowane będzie wyłącznie z czterodrzwiową karoserią. Wymiary pozostają prawie niezmienione (4,32 x 1,80 x 1,43 metra). Czyli minus pięć milimetrów na długości, krótszy o dwa centymetry rozstaw osi, ale karoseria szersza o 3,4 cm i wyższa o 1,3 cm od poprzednika. BMW twierdzi, że w nowej generacji ma się znaleźć więcej miejsca dla pasażerów i bagażu. Bagażnik faktycznie urósł o 20 litrów i teraz ma pojemność 380 l. Po złożeniu tylnego siedzenia powstaje powierzchnia, która może pomieścić 1200 litrów. Czyli dokładnie tyle co wcześniej.

""

BMW serii 1 (F40).

moto.rp.pl

Klienci mogą wybierać między pięcioma jednostkami napędowymi. Będą instalowane poprzecznie, a nie wzdłużnie. W ofercie będą dwa benzynowce o mocy 140 (118i) i 306 KM (M135i) i trzy warianty silników wysokoprężnych o mocy od 116 KM (116d), poprzez 150 KM (118d) do 190 KM (120d). Podstawowy diesel spełnia normę emisji spalin przyszłą normę Euro 6d, wszystkie pozostałe silniki 6d-Temp. Dwie najmocniejsze wersje przenoszą napęd na wszystkie koła (xDrive). W przypadku topowego modelu M135i xDrive napęd na cztery koła współpracuje z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów i nowo opracowaną blokadą mechanizmu różnicowego. Wszystkie inne wersje silnikowe „Jedynki” będą miały napęd na przednie koła.

""

moto.rp.pl

Cena serii 1 rozpoczyna się od 105 900 zł. Tym samym nowy model kosztuje o 4700 zł mniej od poprzedniej wersji (118i, 136 KM – 110 600 zł). 306-konny model jest sporo słabszy od poprzednika, który miał 340 KM mocy, ale też zdecydowanie od niego tańszy. Różnica wynosi aż 15 200 zł. W dieslach różnice są również znaczne. Bazowa wersja 116d kosztowała do tej pory 124 453 zł. Teraz za ten sam model zapłacić musimy 113 500 zł czyli aż 10 953 zł mniej. Wraz z wzrostem mocy różnica cenowa topnieje. Nowy model 118d wyceniono niecałe 9000 zł mniej. Za to jako jedyny z gamy 120d kosztuje niecałe 6000 zł więcej.

ZOBACZ TAKŻE: BMW zrezygnuje z produkcji tych modeli

""

moto.rp.pl

Ceny BMW Serii 1 (F40)
118i (140 KM, man6) – od 105 900 zł
M135i (306 KM, xDrive, aut8) – od 192 900 zł
116d (116 KM, man6) – od 113 500 zł
118d (150 KM, man6) – od 123 400 zł
120d (190 KM, xDrive, aut8) – od 146 800 zł

""

moto.rp.pl

Ceny konkurencji:
Audi A3 (1,5 l 150 KM) – od 112 400 zł
Lexus CT (1,8 l 136 KM) – od 121 800 zł
Mercedes A (1,3 l 136 KM) – od 110 300 zł
Mini Cooper (1,5 l 136 KM) – od 94 800 zł
Volvo V40 (1,5 152 KM) – od 100 300 zł

BMW wraz ze zmianą koncepcji postawiło na atrakcyjną cenę. Model nie tylko jest tańszy od swojego poprzednika, ale również od głównych konkurentów. To na pewno mocny argument nowej serii 1.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Niestety przez te zmiany kompaktowe BMW upodobni się do całej reszty aut tej klasy i straci swoje wyjątkowe cechy, jak chociażby tylny napęd. BMW serii 1 oferowane będzie wyłącznie z czterodrzwiową karoserią. Wymiary pozostają prawie niezmienione (4,32 x 1,80 x 1,43 metra). Czyli minus pięć milimetrów na długości, krótszy o dwa centymetry rozstaw osi, ale karoseria szersza o 3,4 cm i wyższa o 1,3 cm od poprzednika. BMW twierdzi, że w nowej generacji ma się znaleźć więcej miejsca dla pasażerów i bagażu. Bagażnik faktycznie urósł o 20 litrów i teraz ma pojemność 380 l. Po złożeniu tylnego siedzenia powstaje powierzchnia, która może pomieścić 1200 litrów. Czyli dokładnie tyle co wcześniej.

Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności