BMW zrezygnuje z produkcji tych modeli

Mercedes zmniejsza swoje portfolio. Teraz BMW robi taki sam ruch. Oto modele, które już niedługo znikną z rynku.

Publikacja: 06.08.2019 12:43

BMW zrezygnuje z produkcji tych modeli

Foto: moto.rp.pl

BMW ma w swojej ofercie zbyt dużo modeli i wersji. Nie wszystkie mają sens czy są rentowne. Poza tym koszty opracowania wielu z nich okazały się zbyt duże. Dlatego firma z Monachium zdecydowała się na zmniejszenie swojej oferty. Na pierwszy ognień pójdą wersje z coraz mniej popularną ręczną skrzynią biegów czy napędem na jedną oś.

""

BMW serii 2 Gran Tourer.

Foto: moto.rp.pl

Już dawno zdecydowano, że BMW serii 2 Gran Tourer nie będzie miał następcy. Taki sam los spotka BMW serii 6 GT. To bardzo dobre decyzje, bo akurat te modele pasują do wypracowanego przez lata wizerunku BMW jak pięść do oka. Zarówno seria 2 Gran Tourer, jak i 6 GT to samochody, które nigdy nie powinny powstać.

""

BMW serii 6 GT.

Foto: moto.rp.pl

Niepewna jest przyszłość BMW serii 2 Cabrio. Potwierdzony jest póki co jedynie następca modelu 2 Gran Coupe. Szansy na przetrwanie nie ma również seria 3 GT, podobnie jak BMW serii 7 z normalnym, krótkim rozstawem osi. Następna generacja serii 7 powinna mieć tylko długi rozstaw osi i jako uzupełnienie ekskluzywną wersję na rynek chiński. To, czy cięcia przeżyje X2, jest póki co niepewne. Mimo szykownej karoserii BMW X2 oferuje technicznie to samo co model X1.

""

BMW serii 2 cabrio.

Foto: moto.rp.pl

""

BMW X2.

Foto: moto.rp.pl

ZOBACZ TAKŻE: Nowe BMW serii 1: Od teraz z przednim napędem

Nieco zaskakujące są doniesienia o obserwacji przez BMW serii 8 Coupé i 8 Cabrio. Może to wynika z faktu, że Mercedes rezygnuje klasy S w wersji cabrio, a Audi nie ma prawdziwego przeciwnika i w dłuższej perspektywie sensowne może być pozostawienie serii 8 tylko jako czterodrzwiowe Gran Coupe. Nie wiadomo też, co z BMW i3, które praktycznie nie uległo zmianie od swojej premiery. Jeśli projekt przetrwa, następca i3 może dzielić platformę z nadchodzącym BMW X1 i wizualnie stać się bardziej crossoverem. Za to następca BMW i8 prawdopodobnie uzyska napęd wyłącznie elektryczny.

""

BMW serii 8 Cabrio.

Foto: moto.rp.pl

""

BMW i3.

Foto: moto.rp.pl

BMW ma w swojej ofercie zbyt dużo modeli i wersji. Nie wszystkie mają sens czy są rentowne. Poza tym koszty opracowania wielu z nich okazały się zbyt duże. Dlatego firma z Monachium zdecydowała się na zmniejszenie swojej oferty. Na pierwszy ognień pójdą wersje z coraz mniej popularną ręczną skrzynią biegów czy napędem na jedną oś.

Już dawno zdecydowano, że BMW serii 2 Gran Tourer nie będzie miał następcy. Taki sam los spotka BMW serii 6 GT. To bardzo dobre decyzje, bo akurat te modele pasują do wypracowanego przez lata wizerunku BMW jak pięść do oka. Zarówno seria 2 Gran Tourer, jak i 6 GT to samochody, które nigdy nie powinny powstać.

Tu i Teraz
W tej branży nadal rządzą silniki spalinowe. Najnowszy ma 5-cyl. i 11 l pojemności
Tu i Teraz
Polska rośnie w motoryzacyjną siłę. Jedyny salon Pagani w tej części Europy
Tu i Teraz
Amerykanie mają zaskakujący pomysł. Koniec z systemem "start-stop" w samochodach
Tu i Teraz
Już nie tylko elektryki. Największy producent na świecie zmienia strategię na Europę
Tu i Teraz
Kradli przez lata części warte miliony dolarów. W fabryce Forda aresztowano 4 osoby