Mercedes zmniejsza swoje portfolio. Teraz BMW robi taki sam ruch. Oto modele, które już niedługo znikną z rynku.

BMW ma w swojej ofercie zbyt dużo modeli i wersji. Nie wszystkie mają sens czy są rentowne. Poza tym koszty opracowania wielu z nich okazały się zbyt duże. Dlatego firma z Monachium zdecydowała się na zmniejszenie swojej oferty. Na pierwszy ognień pójdą wersje z coraz mniej popularną ręczną skrzynią biegów czy napędem na jedną oś.

BMW serii 2 Gran Tourer.

Już dawno zdecydowano, że BMW serii 2 Gran Tourer nie będzie miał następcy. Taki sam los spotka BMW serii 6 GT. To bardzo dobre decyzje, bo akurat te modele pasują do wypracowanego przez lata wizerunku BMW jak pięść do oka. Zarówno seria 2 Gran Tourer, jak i 6 GT to samochody, które nigdy nie powinny powstać.

BMW serii 6 GT.

Niepewna jest przyszłość BMW serii 2 Cabrio. Potwierdzony jest póki co jedynie następca modelu 2 Gran Coupe. Szansy na przetrwanie nie ma również seria 3 GT, podobnie jak BMW serii 7 z normalnym, krótkim rozstawem osi. Następna generacja serii 7 powinna mieć tylko długi rozstaw osi i jako uzupełnienie ekskluzywną wersję na rynek chiński. To, czy cięcia przeżyje X2, jest póki co niepewne. Mimo szykownej karoserii BMW X2 oferuje technicznie to samo co model X1.

BMW serii 2 cabrio.
BMW X2.

ZOBACZ TAKŻE: Nowe BMW serii 1: Od teraz z przednim napędem

Nieco zaskakujące są doniesienia o obserwacji przez BMW serii 8 Coupé i 8 Cabrio. Może to wynika z faktu, że Mercedes rezygnuje klasy S w wersji cabrio, a Audi nie ma prawdziwego przeciwnika i w dłuższej perspektywie sensowne może być pozostawienie serii 8 tylko jako czterodrzwiowe Gran Coupe. Nie wiadomo też, co z BMW i3, które praktycznie nie uległo zmianie od swojej premiery. Jeśli projekt przetrwa, następca i3 może dzielić platformę z nadchodzącym BMW X1 i wizualnie stać się bardziej crossoverem. Za to następca BMW i8 prawdopodobnie uzyska napęd wyłącznie elektryczny.

BMW serii 8 Cabrio.
BMW i3.
BMW i8.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

W Wielkiej Brytanii sprzedaż aut spadła o 97 proc. Najniższy poziom od 1946 roku

Sprzedaż nowych samochodów w Wielkiej Brytanii spadła w kwietniu aż o 97 proc. w ...

Z Seata do Renault. Luca de Meo nowym szefem francuskiej marki

Wielkie oczekiwania w Paryżu, żal w Wolfsburgu smutek w Martorell pod Barceloną, gdzie swoją ...

fot. Lexus

Jacht od Lexusa, rower od Lamborghini

Koncerny samochodowe zarabiają nie tylko na produkcji aut. Coraz częściej wchodzą w inne branże, ...

Internet wciąż nie dla nowych aut

Rozkręcająca handel w sieci epidemia koronawirusa mogłaby ożywić sprzedaż samochodów przez internet. Koncerny motoryzacyjne ...

AMG Brand Center Gdańsk: Jesteśmy pierwsi

AMG Brand Center w Gdańsku to pierwszy dedykowany marce AMG obiekt w Europie i ...

Niejasne przepisy dotyczące noszenia maseczek w samochodach

W Dzienniku Ustaw opublikowano nowe rozporządzenie dotyczące ograniczeń wprowadzanych w związku z pandemią COVID-19. ...