Premiera nowej Skody Octavii odbędzie się 11 listopada w Pradze. Sprawdzamy, co już wiemy o nowej generacji czeskiego bestsellera.

Sukces sprzedaży Skody Octavii jest niezaprzeczalny. To model, który jest filarem czeskiej marki. Można przypuszczać, że to się nie zmienić także w przypadku następnej generacji. Co ważne, Octavia podobnie jak nowa, ósma generacja Volkswagena Golfa, zbudowana będzie na najnowszej platformie MQB. Wymiary auta pozostaną praktycznie identyczne, choć nieznacznie zwiększy się rozstaw osi, co będzie miało pozytywny wpływ na wymiary wnętrza. Można się spodziewać, że z tyłu będzie jeszcze więcej miejsca.

Pewne jest, że znikną podwójne dzielone klosze przednich świateł. Pojawi się także szersza osłona chłodnicy. Do środka zawitają digitalowe zegary i wielofunkcyjny ekran o przekątnej do dziesięciu cali. Pod ekranem znajdzie się mały pasek przycisków dla najważniejszych funkcji operacyjnych.

Jednostki napędowe i skrzynie biegów Octavia będzie dzielić z Golfem 8. Silniki wysokoprężne i benzynowe będą mieć moc od 110 do 250 KM. Do wyboru będzie napęd przedni lub na cztery koła, sześciobiegowa manualna skrzynia biegów lub siedmiobiegowa, dwusprzęgłowa automatyczna. Pojawi się również miękka hybryda z 48-woltowym układem elektrycznym i bardziej zaawansowana ekologicznie hybryda typu plug-in. Ten model technicznie w dużej mierze będzie identyczny z zaprezentowaną już Skodą Superb. Auto napędzane będzie 1,5 litrowym, czterocylindrowym silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem o mocy 150 KM i wsółpracującym z nim silnikiem elektrycznym o mocy 75 kW.

Skoda Octavia zostanie zaprezentowana 11 listopada w Pradze. Wprowadzenie na rynek nastąpi na przełomie roku 2019/2020. Prawdopodobnie jako pierwsze dostępne będzie kombi, a do pierwszego kwartału 2020 roku do oferty trafi sedan, jak i uterenowiony model Scout.

ZOBACZ TAKŻE: Ceny | Skoda Kamiq: Najtańszy SUV w gamie

 

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Toyota Hilux Dakar 2019: Kochaj to, czego (zwykle) nienawidzisz

Lubię klekot diesla Toyoty o poranku… Przyznaję, napawam się tym zdaniem wiedząc, jak bardzo ...

Rośnie popyt na nowe samochody

Polska znalazła się w ścisłym gronie europejskich liderów wzrostu sprzedaży samochodów. Wśród największych rynków ...

Tanie hulajnogi elektryczne mogą… wylecieć w powietrze

Niedawna eksplozja akumulatora elektrycznej hulajnogi na warszawskim Gocławiu – a także wcześniejszy podobny incydent ...

Producenci nie kwestionują grzywien za CO2, ale chcą pomocy

Europejscy producenci pojazdów nie będą podważać grzywien za niedotrzymywanie po 2020 r. unijnych norm ...

Europa szuka pomysłu na komunikację między pojazdami

Rozpowszechniona i poszukiwana przez każdego posiadacza smartfona sieć wi-fi nie jest rozwiązaniem dla samochodów ...

Dirk Arnold

Dirk Arnold, wiceprezes BMW: Zasięg e-auta nie jest problemem

Ceny pojazdów z silnikami tradycyjnymi i elektrycznymi zrównają się za sześć–siedem lat – mówi ...