Bugatti Centodieci: Ku czci EB 110

Jeśli nie mogłeś zdobyć wyjątkowej wersji Bugatti Chirona „Voiture Noire”, to pech cię nie opuszcza. Nowy, specjalny model Centodieci, który powstanie w liczbie 10 egzemplarzy, też już jest wyprzedany.

Publikacja: 17.08.2019 07:52

Bugatti Centodieci: Ku czci EB 110

Foto: moto.rp.pl

""

Bugatti Centodieci

moto.rp.pl

Technicznie Bugatti Centodieci opiera się na Chironie. Jenak jego 16-cylindrowy silnik osiąga 100 KM więcej mocy (1600 KM), a tył samochodu opracowano niemal całkowicie od nowa. Całość ma nawiązywać do Bugatti EB 110. – Przy opracowywaniu i projektowaniu Centodieci stanęliśmy przed kilkoma wyzwaniami technicznymi – mówi projektant Bugatti Achim Anscheidt. – Przeniesienie klasycznego wyglądu w nowe tysiąclecie bez kopiowania było nie tylko technicznie skomplikowane. Musieliśmy zdefiniować nowy sposób łączenia złożonych wymagań aerotermicznych leżących u podstaw technologii Chiron z całkowicie odmiennym wyglądem.

""

moto.rp.pl

Centodieci przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 2,4 sekundy, 200 km/h osiąga w czasie 6,1 s, a 300 km/h po 13,1 sekundach. Za to prędkość maksymalna została inaczej niż w Chironie elektronicznie ograniczona do 380 km/h. Centodieci (po włosku sto dziesięć) jest lżejszy o 20 kg dzięki zastosowaniu lżejszych wycieraczek czy stabilizatorów wykonanych z karbonu i mniejszych lusterek.

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Dziesięciu wybranych klientów otrzyma swoje Bugatti za niespełna dwa lata. Cena 8 milionów euro (niemal 35 mln zł). Wszystkie egzemplarze już znalazły swoich właścicieli.

""

moto.rp.pl

Bugatti EB 110 był produkowany przez trzy lata w Campagalliano, w północnych Włoszech, do 1995 roku. Powstało 126 egzemplarzy tego modelu i 16 prototypów. W latach 90. cena auta wynosiła 690 000 niemieckich marek. Auto napędzane było 12 cylindrowym silnikiem o pojemności 3500 cm3, który przy pomocy czterech turbosprężrek osiągał moc 560 KM (EB 110 SS – 611 KM). Przyspieszenie do 100 km/h zajmowało 3,49 sekundy (EB 110 SS – 3,36 s), a prędkość maksymalna wynosiła 342 km/h (EB 110 SS 351 km/h).

""

Bugatti EB 110 produkowane w latach 1992-1995.

moto.rp.pl

ZOBACZ TAKŻE: Bugatti Chiron La Voiture Noire: Kosztuje prawie 50 mln zł i już został sprzedany

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

""

moto.rp.pl

Technicznie Bugatti Centodieci opiera się na Chironie. Jenak jego 16-cylindrowy silnik osiąga 100 KM więcej mocy (1600 KM), a tył samochodu opracowano niemal całkowicie od nowa. Całość ma nawiązywać do Bugatti EB 110. – Przy opracowywaniu i projektowaniu Centodieci stanęliśmy przed kilkoma wyzwaniami technicznymi – mówi projektant Bugatti Achim Anscheidt. – Przeniesienie klasycznego wyglądu w nowe tysiąclecie bez kopiowania było nie tylko technicznie skomplikowane. Musieliśmy zdefiniować nowy sposób łączenia złożonych wymagań aerotermicznych leżących u podstaw technologii Chiron z całkowicie odmiennym wyglądem.

Parking
Naszpikowane technologiami Volkswageny na wyciągnięcie ręki w niezwykłym finansowaniu
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności