Nowy model Audi będzie nosił nazwę Q3 Sportback. To kompaktowy SUV z nadwoziem typu coupe.

Audi Q3 Sportback.

Nowe Audi jednak będzie nosić nazwę Q3 Sportback, a nie Q4, jak niektórzy wcześniej podejrzewali. Model do słupka A jest identyczny jak w Q3. Dopiero w tylnej części nadwozia widać różnicę. Podobnie jak większe Q8 to styl karoserii w formie coupe. Sportback jest o 16 milimetrów dłuższy (4500 mm), węższy o sześć milimetrów (1443 mm) i niższy o 29 milimetrów (1,556 mm) od zwykłego Q3. Rozstaw osi pozostaje identyczny (2680 mm). Wpływ na nowy wygląd ma prawie trzy centymetry niżej położona linia dachu. Sylwetka nowego Q3 ma być bardziej dynamiczna i sportowa.

Wnętrze Audi Sportback nie różni się od tego z modelu Q3. Jest regulowane w 30 kolorach oświetlenie wnętrza, ekran klimatyzacji nachylony o dziesięć stopni w kierunku kierowcy, wyświetlacz systemu MMI plus ma 10,25 cala przekątnej, a za dodatkową opłatą dostępny jest również „Audi Virtual Cockpit plus” z trzema różnymi układami zegarów. W opcji dostępna jest również nawigacja i sterowanie głosowe Amazon Alexa. Interfejs smartfona łączy się z urządzeniami Apple i Android. Apple Car Play działa bez kabla. Jest też przedni port USB-A i nowoczesny port USB-C, a także dwa porty USB-C z tyłu.

ZOBACZ TAKŻE: Elektryczna przyszłość Audi R8

Tylną kanapę można w Sportbacku nadal przesuwać, ale w nieco mniejszym zakresie niż w tradycyjnym Q3 – o 13 zamiast 15 cm. Bagażnik za to ma identyczne wymiary i pomieści 530 litrów. Po złożeniu oparcia maksymalna objętość bagażnika wzrasta do 1400 litrów. O 100 litrów mniej niż w Q3.

Q3 Sportback można zamówić z silnikiem benzynowym lub jednym z dwóch diesli. Q3 Sportback 45 TFSI ma moc 230 KM, model 35 TDI i 40 TDI odpowiednia 150 i 190 KM. Niedługo powinna pojawić się wersja 35 TFSI z mocą 150 KM. Podstawowa jednostka benzynowa i najmniejszy diesel są dostępne z manualną skrzynią biegów, wszystkie pozostałe wersje są standardowo połączone z automatyczną przekładnią dwusprzęgłową.

Nowy Q3 Sportback budowany będzie w węgierskiej fabryce Audi w Györ, gdzie powstaje konwencjonalna odmiana Q3. Auto w salonach pojawi się jesienią. Ceny nie są jeszcze znane.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Prowokacyjna elegancja

Najnowszy Lexus ES wytycza jeszcze bardziej ambitną ścieżkę, kontynuując tradycję komfortu, wyrafinowania i luksusu ...

Na drogach setki tysięcy ton soli, armia pługów w gotowości

Posiadacze samochodów już wkrótce będą musieli dokładnie przyjrzeć się swoim pojazdom. Nienotowana od lat ...

Akcja przywoławcza elektrycznego Hyundaia. Póki co nie dotyczy Polski

Hyundai Motor zamierza rozszerzyć do ok 51 tys. pojazdów dobrowolną akcję przywoławczą dla elektrycznego ...

Tesla: Wyścig w tunelu

Boring Company nakręciła film o wyścigu dwóch Tesli Model 3. Czy jest się czym ...

Tesla zarabia, a Musk się wścieka

Tesla po raz pierwszy w historii zarabia. Przez ostatnie trzy kwartały Amerykanie są na ...

Bądź eko. Popularne elektryki do 150 tys. zł

Kupiłeś sztuczną choinkę, prezenty włożyłeś w ekologiczne opakowania, nie używasz plastikowych sztućców, interesuje cię ...