Skoda Citigo-e iV: Pierwszy elektryczny model czeskiej marki

Citigo-e iV – tak nazywa się pierwsza Skoda z napędem elektrycznym. Miejskie auto otrzymało identyczny napęd, jaki posiada Volkswagen E-Up. Czesi obiecują zasięg 265 kilometrów i godzinny czas ładowania.

Publikacja: 24.05.2019 12:06

Skoda Citigo-e iV: Pierwszy elektryczny model czeskiej marki

Foto: moto.rp.pl

""

Skoda Citigo-e iV.

Foto: moto.rp.pl

Nie ma dnia bez nowości ze świata elektrycznej motoryzacji. Taki zastrzyk nowych modeli powinien za niedługo sprawić, że powoli zwiększać się będzie udział aut elektrycznych w rejestracji nowych samochodów, który w ubiegłym roku nawet na dużych rynkach (np. Niemcy) wynosił raptem jeden procent. Skoda, która wkrótce zaoferuje Citigo-e iV, to pierwszy całkowicie elektryczny pojazd w portfolio marki.

""

Foto: moto.rp.pl

Produkcja czteromiejscowego elektrycznego modelu powinna rozpocząć się w drugiej połowie 2019 roku. Wprowadzenie na rynek ma nastąpić na początku 2020 roku. Dokładna data nie została póki co podana. Citigo-e iV technicznie podobny jest do Volkswagena Up i przejmie jego elektryczny napęd, który ma moc 61 kW (82 KM) i osiąga maksymalnie 210 Nm momentu obrotowego. Sprint od zera do 100 km/h trawa 12,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 130 km/h. Do tej pory najmocniejsza wersja benzynowa (75 KM) rozpędzała się do setki w czasie 13,5 sekundy i rozpędzała się maksymalnie do 173 km/h.

""

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Zabudowany w podłodze akumulator składa się z 168 ogniw i magazynuje 36,8 kWh energii. Citigo-e iV według cyklu WLTP ma mieć zasięg 265 km. Przy ładowarce o mocy 7,2 kW potrzebujemy nieco ponad czterech godzin do pełnego załadowania akumulatora. W szybkiej ładowarce (40 kW) bateria ładuje się do 80 procent w ciągu godziny. W podstawowym wyposażeniu Ambition złącze CCS potrzebne do szybkiego ładowania będzie dostępne w opcji. Elektryczną wersję Skody rozpoznamy po przeprojektowanej kratce wlotu powietrza i zmienionej desce rozdzielczej. Pojemność bagażnika jest względem wersji z silnikiem spalinowym bez zmian i wynosi 250 litrów. Niezmienione są również wymiary zewnętrzne (długość 3,597 mm, szerokości 1645 mm).

ZOBACZ TAKŻE: Test | Skoda Octavia Scout 2,0 TDI: Niestraszne jej dziury, niestraszne wyboje

""

Foto: moto.rp.pl

Parking
Mazda CX-5 – wszystko, co dobre, ma swój koniec
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Promocyjny
Ukryj auto, odzyskaj spokój i przestrzeń
Parking
Międzynarodowy dzień dbania o samochód
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy