Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Audi wprowadza do sprzedaży model Q5 w hybrydowej wersji plug-in. Wspomagany elektryczną baterią SUV może przejechać na prądzie do 40 km.

Audi Q5 55 TFSI e quattro napędzane jest dwulitrowym, czterocylindrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 252 KM i 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Ta jednostka wspomagana jest silnikiem elektrycznym o mocy 105 kW (350 Nm). Połączona moc tych agregatów to 367 KM i 500 Nm momentu obrotowego, który jest dostępny od 1250 obr./min. Standardowo napędzane są koła przednie, w razie potrzeby automatycznie dołączana jest tylna oś. Bateria o pojemności 14,1 kWh zabudowana jest pod podłogą bagażnika.

Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 5,3 sekundy, prędkość maksymalna wynosi 239 km/h. Audi podaje średnie spalanie na poziomie od 2,1 do 2,4 l/100 km. Hybrydowe Q5 może pokonać na prądzie dystans do 40 km poruszając się maksymalnie do prędkości 135 km/h.

Kierowca ma do wyboru trzy tryby pracy. Hybrydowy, w którym ładowanie akumulatora jest optymalnie rozłożone w celu zmniejszenia zużycia energii. Dostępny jest także tryb w pełni elektryczny i ładowania baterii. W trybie EV samochód będzie zasilany elektrycznie tylko wtedy, gdy kierowca nie będzie zbyt mocno dociskał pedału przyspieszenia. EV uruchamia się jako domyślny przy każdym starcie auta. Przy ładowarce o napięciu 400 V pełne ładowanie trwa dwie i pół godziny. W przypadku gniazdka domowego 220 V rozładowany akumulator można naładować w ciągu około sześciu godzin.

ZOBACZ TAKŻE: Elektryczna przyszłość Audi R8

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Hyundai wyprzedza Astona Martina i Mercedesa

Wyniki szeroko zakrojonego i trwającego ponad rok badania społecznego pod nazwą „Najwyższe zaufanie” nieco ...

Volvo: Od 2020 r. nie szybciej niż 180 km/h

Volvo Car od przyszłego roku wprowadzi we wszystkich nowych pojazdach ogranicznik prędkości do 180 ...

Hulajnogi i rowery bez OC. Ale warto o pomyśleć o ubezpieczeniu

Ochrona przed odpowiedzialnością za wypadki podczas jazdy na elektrycznych rowerach i hulajnogach nie jest ...

Drogowe plany rządu kolejny raz do zmiany

Podobnie jak rok i dwa lata temu nie uda się oddać do ruchu wcześniej ...

Volkswagen chce uniezależnić się od azjatyckich dostawców baterii

Do 2025 roku Volkswagen planuje wprowadzić 80 modeli elektrycznych i hybryd typu plug-in. Właśnie ...

Ring | Dacia Lodgy i Citroen Berlingo: Nie jesteśmy dostawczakami!

Naprzeciwko siebie stają dwa kombivany: francuski i francusko–rumuński. Oba napędzane są przez najmocniejsze z ...