Audi wprowadza system, który pomaga unikać czerwonych świateł

Audi wprowadza w USA system, który pomaga kierowcom unikać czerwonych świateł. „GLOSA” czyli „Green Light Optimization Speed Advisory”, daje kierowcy informację o prędkości, z jaką trzeba jechać żeby załapać się na „zieloną falę”.

Publikacja: 20.02.2019 19:09

Audi wprowadza system, który pomaga unikać czerwonych świateł

Foto: moto.rp.pl

GLOSA jest dostępna dla wybranych modeli z Ingolstad i jest częścią systemu „Audi Traffic Lights Information”. Z jego pomocą kierowca odbiera informacje jak długo trwa faza sygnalizacji świetlnej. W przypadku GLOSA producent samochodów rozszerza działanie tego systemu.

""

System GLOSA pomaga kierowcom unikać czerwonych świateł.

Foto: moto.rp.pl

Model Audi wyposażony w systemy GLOSA i TLI zbliżając się do sygnalizacji świetlnej, odbiera on informacje o sygnale w czasie rzeczywistym z systemu zarządzania ruchem, który monitoruje sygnalizację świetlną za pośrednictwem zintegrowanego łącza danych 4G LTE. Jeżeli światło na sygnalizatorze jest czerwone, kierowca otrzymuje informację o pozostałym czasie do fazy zielonej. Komunikat wyświetlany jest na ekranie komputera pokładowego lub wyświetlacza Head-up.

""

System informuje również o tym jak długo będzie czerwone światło.

Foto: moto.rp.pl

GLOSA wykorzystuje informacje o sygnalizacji świetlnej i łączy je z aktualną pozycją pojazdu. Automatycznie zaleca prędkość dzięki której można załapać się na „zieloną falę”. Do obliczeń są dodawane takie parametry jak odległość do zatrzymania się, ograniczenie prędkości cz rozłożenie sygnalizatorów. W przyszłości technologia V2I (komunikowanie się aut z infrastrukturą i pomiędzy sobą ) może również wpływać na funkcje start-stop lub zalecać nawigacji zoptymalizowaną trasę. W przyszłości ta technika będzie również ważna przy autonomicznych trybach jazdy.

ZOBACZ TAKŻE: Premiery 2019 | Audi: To będzie bardzo pracowity rok

Obecnie możliwości zastosowania tej technologii są bardzo ograniczone. V2I – czyli komunikacja między pojazdami a sygnalizacją świetlną lub znakami drogowymi – jest obecnie zamontowana na około 4700 skrzyżowaniach w USA. Działa m.in. w Dallas, Denver, Gainesville, Houston, Kansas City, Las Vegas, Los Angeles, Nowym Jorku, Orlando, Phoenix, Portland, San Francisco i Waszyngtonie, D.C. jak również w północnej Wirginii.

""

Foto: moto.rp.pl

GLOSA jest dostępna dla wybranych modeli z Ingolstad i jest częścią systemu „Audi Traffic Lights Information”. Z jego pomocą kierowca odbiera informacje jak długo trwa faza sygnalizacji świetlnej. W przypadku GLOSA producent samochodów rozszerza działanie tego systemu.

Model Audi wyposażony w systemy GLOSA i TLI zbliżając się do sygnalizacji świetlnej, odbiera on informacje o sygnale w czasie rzeczywistym z systemu zarządzania ruchem, który monitoruje sygnalizację świetlną za pośrednictwem zintegrowanego łącza danych 4G LTE. Jeżeli światło na sygnalizatorze jest czerwone, kierowca otrzymuje informację o pozostałym czasie do fazy zielonej. Komunikat wyświetlany jest na ekranie komputera pokładowego lub wyświetlacza Head-up.

Materiał Promocyjny
Seat i Cupra. Doświadczenie budowane latami
Na drodze
Grupa Volkswagen nie zwalnia. 30 nowości to dopiero początek.
Materiał Partnera
Kongres Nowej Mobilności jedzie do Katowic
Materiał Partnera
Elektromobilność dotyczy także samochodów ciężarowych
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Materiał Promocyjny
Historyczny sukces opon całorocznych: ADAC przyznaje pierwszą ocenę „dobrą”.