""

Prototyp z 2016 roku z napędem na ogniwa paliwowe – Audi H-Tron

moto.rp.pl

Audi rozpoczyna ponownie pracę nad ogniwami paliwowymi. Jak podaje brytyjski magazyn „Autocar” firma z Ingolstadt chce przyspieszyć rozwój technologii wodorowej. Audi zamierza stać się w grupie Volkswagena centrum kompetencyjnym dla tego rodzaju zasilania. Jeszcze w tym roku marka z Ingolstadt chce przedstawić model studyjny, a do roku 2021 ma być gotowa seryjna wersja, oferowana wyłącznie w leasingu. Ostatni taki prototyp Audi przedstawiło w 2016 roku.

""

Napęd wodorowy był również testowany na bazie modelu Audi A7.

moto.rp.pl

Dzięki ogniwom paliwowym Audi miałoby alternatywę dla napędu elektrycznego. To też sposób na ewentualne problemy z dostawami baterii i zależności od azjatyckich producentów. Technologia wodorowa oferuje korzyści w formie większego zasięgu czy szybkości tankowania. Zostawione nieco na boku prace nad ogniwami paliwowymi mogłoby dzięki temu nabrać nowego rozpędu. Niedawno Bosch ogłosił, że również rozpocznie pracę nad napędem wodorowym. Obecnie samochody wykorzystujące zasilanie wodorem oferuje tylko Toyota i Hyundai.

ZOBACZ TAKŻE: Audi e-tron | Pierwsza jazda: Cisza nowego świata