Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Toyota bierze kurs na samochody z napędem elektrycznym. Trzy takie modele zadebiutowały na salonie samochodowym w Szanghaju – C-HR, Izoa BEV i studyjny Rhombus z nietypową aranżacją siedzeń.

Toyota od czasu premiery pierwszego Priusa (1997 rok) sprzedała prawie 13 milionów samochodów z napędem hybrydowym. Jednak Japończycy zdają sobie sprawę, że połączenie silnika spalinowego z silnikiem elektrycznym pod względem zużycia paliwa i emisji spalin stopniowo osiąga swoje granice. Teraz czas na elektromobilność. W pierwszej połowie roku 2020 Toyota chce wprowadzić na rynek światowy dziesięć elektrycznych modeli samochodów i sprzedać aż 5,5 miliona zelektryfikowanych aut do 2030 roku.

Elektryczne modele Toyoty C-HR póki przeznaczone są wyłącznie na rynek chiński.

Pierwsze dwa zadebiutowały na Shanghai Auto Show. To para bliźniaków: C-HR BEV pochodzi z joint venture z chińskim producentem GAC, a Izoa jest efektem współpracy z grupą FAW. Produkcja obydwu modeli zostanie uruchomiona w 2020 roku. Sprzedaż przewidziana jest tylko w Chinach. To jedyna konkretna informacja, jaką Toyota do tej pory ujawniła. Wszystkie dane techniczne są póki co owiane tajemnicą.

Komunikat prasowy marki opisuje tylko niektóre szczegóły C-HR/Izoa BEV. Auta będą miały w pełni cyfrowe zegary, układ napędowy z zamontowanym z przodu silnikiem elektrycznym ma napędzać przednie koła, a akumulator zabudowany jest pod podłogą samochodu.

Elektryczna Toyota Rhombus.

Równie mało szczegółów technicznych podano o studyjnym modelem Rhombus. Toyota mówi, że to elektryczny samochód skonstruowany dla kierowców, którzy urodzili się po 1990 roku. Czyli auto dla młodych, którym spodobają się niecodzienne proporcje i kształty. Rhombus został opracowany w całości w Chinach. Kierowca siedzi w nim samotnie z przodu, podczas gdy dwóch pasażerów umieszczono po skosie za nim. Z tyłu znajduje się jeszcze jeden pojedynczy fotel, który sprawia, że układ siedzeń wygląda jak romb.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Suzuki Swift Sport: Historia lekkości

Nigdy nie był najmocniejszy czy najszybszy, za to zawsze lekki i zwinny. Każda kolejna ...

Gdzie jeździć elektrycznymi hulajnogami? Podobny problem we Wrocławiu i Madrycie

Elektryczne hulajnogi pojawiły się we Wrocławiu i nikt nie wie gdzie można nimi jeździć. ...

Volvo XC40 T5 plug-in hybrid - popularność hybryd ładowanych z gniazdka nie rośnie w Europie tak szybko, jak spodziewali się producenci

Hybrydy czy elektryki? Nie, dziękuję. Polskim kierowcom trudno odejść od diesla

O połowę zwiększyła się w ubiegłym roku sprzedaż samochodów bateryjnych w krajach UE. Mimo ...

Hennessey Jeep Grand Cherokee Trackhawk: Najszybszy na świecie

Choć wygląda jak normalny Grand Cherokee, zmodyfikowany przez amerykańską firmę Hennessey Jeep jest najszybciej ...

Suzuki przedłuża sponsoring polskiej koszykówki

Suzuki Motor Poland i Polski Związek Koszykówki oraz Polska Liga Koszykówki podpisały nową, dwuletnią ...

BMW: Autonomia na dwóch kółkach

Pierwszy autonomiczny motocykl można było zobaczyć na zakończonej niedawno wystawie BMW Motorrad Techday 2018. ...