Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Wystartowała największa impreza motoryzacyjna w Polsce. Od dzisiaj w Poznaniu można podziwiać ponad 1000 samochodów i 60 gorących premier. Motor Show potrwa do niedzieli.

Kilku godzin nie wystarczy, by odwiedzić wszystkie stoiska. Na Poznań Motor Show trzeba zarezerwować cały dzień. Kilkanaście hal wypełnionych nowościami i tysiące osób oglądających, robiących zdjęcia i przymierzających się do motoryzacyjnych premier. W 2018 targi motoryzacyjne przyciągnęły 150 tysięcy osób. W tym roku organizatorzy spodziewają się jeszcze lepszej frekwencji. Nic dziwnego, bowiem w kilku halach wystawiono ponad 1000 pojazdów. Są motocykle, kampery, samochody ciężarowe, auta koncepcyjne, autonomiczne….

Skoda Vision X / fot. moto.rp.pl

Motoryzacyjny świat zmierza w stronę elektryfikacji i napędów alternatywnych, co potwierdza większość koncernów na targach w Poznaniu. Gwiazdą Hyundaia jest Nexo. Crossover napędzany wodorem ma elektryczny silnik o mocy 163 koni mechanicznych i 395 Nm. Według normy WLTP jego zasięg przekracza 600 kilometrów. Mimo zastosowania ogniw paliwowych, auto zachowuje klasyczną dla innych modeli funkcjonalność. W bagażniku zmieści 461 litrów, a na pokładzie komplet rosłych podróżnych. Ciekawostką jest odcinający się od pozostałych modeli kokpit, który zdominowały dwa ciekłokrystaliczne wyświetlacze i poziomo usytuowana konsola z przełącznikami. Niezłe są też osiągi. Pierwsza setka pojawia się 9,2 sekundy, a wskazówka prędkościomierza kończy bieg na 179 km/h. Szkoda, że w Polsce nie ma żadnej stacji do tankowania wodoru.

Audi Q4 e-tron / fot. moto.rp.pl

W elektrycznym wyścigu startuje również Audi. Q4 e-tron ma napęd na cztery koła i 306 koni mechanicznych mocy systemowej. Do setki przyspiesza w 6,3 sekundy, a prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 180 km/h. Auto bazuje na modułowej platformie MEB, która pojawi się w większości „zielonych” modeli koncernu VAG. Audi zadebiutuje w drugiej połowie 2020 roku. Ofertę uzupełni czterodrzwiowe coupe e-tron GT. To oznacza, że za kilkanaście miesięcy gama elektryczna niemieckiego producenta aut z metką premium będzie niemal kompletna.

Elektryczny Leaf Nismo RC

– Już w tym roku w ofercie marki Volkswagen Samochody Użytkowe dostępne będą trzy nowe modele elektryczne: Crafter, Caddy, Transporter. Gama modelowa zapewni zasięg od 173 do 400 kilometrów, co w zupełności zabezpiecza zasięgi firm świadczących usługi logistyki miejskiej.  Na stoisku prezentowane są także modele, które dobrze sprawdzają się podczas realizowanych pasji. Gwiazdą jest Grand California. Pełnowymiarowy kamper powstał na bazie Craftera,  na wzór kultowej Californii. Zarówno największy w ofercie kamper, jak i Caddy oraz Crafter powstają w Fabryce VW Poznań we Wrześni – zachęca do wizyty na targach Magda Piekarczyk, kierownik komunikacji marketingowej i PR.

Volkswagen Transporter zyska wersję elektryczną

Oprócz rekreacyjnych samochodów na stoisku VW możemy zobaczyć poliftingowego Passata. Cenniki będą znane w maju, a pierwsze egzemplarze pojawią się w polskich salonach w wakacje. Volkswagen pokazał również koncept elektrycznego SUV-a ID Crozz. Futurystyczne studium zapowiada nową linię modelową o napędzie alternatywnym. Auto ma zasięg na poziomie 500 kilometrów. Na bazie odważnego projektu w przyszłym roku zadebiutuje kompaktowe auto w wycenione na niespełna 130 tysięcy złotych i dwa crossvery. Pierwszy z napędem na jedną oś i drugi dla bardziej wymagających klientów z 4×4.

Mitsubishi L200

Wiele nowości przedstawiło także Mitsubishi. W Poznaniu zadebiutowała nowa generacja L200 i kompaktowego ASX-a. Kompaktowe auto mocno nawiązuje stylizacyjnie do poprzednika, jednak skrywa zmodernizowaną mechanikę. Pod maską debiutuje nowy silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów. Ma system zmiennych faz rozrządu i może zostać sprzężony z manualną lub automatyczną, bezstopniową przekładnią. W ofercie wersja FWD i AWD.

L200 jest jednym z najpopularniejszych aut w swojej klasie. Wygląda nowocześnie i gwarantuje jednocześnie bardziej osobowy charakter przedziału pasażerskiego. Dla tego modelu zaprojektowano nową generację napędu na cztery koła. Elektroniczny moduł pozwoli wybrać jeden z czterech trybów jazdy – szuter, błoto/śnieg, piasek, kamienie. 2.2-litrowy diesel spełnia najbardziej rygorystyczne normy emisji spalin Euro 6d TEMP i występuje w połączeniu z automatyczną lub manualną 6-stopniową przekładnią.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

eM02 FS Powertube, górski e-rower spod znaku Lwa

BMW tańsze od Peugeota

Na początku dekady projektanci samochodów na potęgę zaczęli pracować nad prototypami elektrycznych rowerów. Zapał ...

Polski rynek opon mocno przyspiesza

Rośnie sprzedaż droższego ogumienia marek premium, ale wciąż spory odsetek kierowców szuka najtańszych używanych ...

Trwają prace nad nowym taryfikatorem mandatów

Po około 17 latach Ministerstwo Spraw Wewnętrznych pracuje nad taryfikatorem mandatów. Tak długa przerwa ...

Następca Audi TT to crossover z napędem elektrycznym

Na dorocznym walnym zgromadzeniu, 23 maja 2019 roku prezes Audi, Bram Schot ogłosił następcę ...

Cupra wyłącznym partnerem motoryzacyjnym FC Barcelona

Cupra, nowa submarka Seata zawarła globalny sojusz z klubem FC Barcelona i staje się ...

Jak wybieramy auta? Liczą się koszty, a nie znaczek na masce

Ani marka ani model nie decydują teraz o wyborze kupowanego samochodu. Ponad wyglądem zdecydowanie ...