Kompaktowy SUV Mazda CX-30, który zadebiutował podczas tegorocznego salonu w Genewie, zamyka lukę między modelami CX-3 a CX-5. Nowy model, którego nikt się nie spodziewał.

To pierwszy kompaktowy SUV Mazdy oparty na nowej architekturze, na której bazuje również nowa Mazda 3. CX-30 konkuruje z VW Tiguan i wielkościowo mieści się pomiędzy CX-3 i CX-5. Nowy model jest większy o 12 centymetrów od CX-3, ale mniejszy o 15,5 cm od CX-5. To pierwsza Mazda z dwucyfrowym numerem modelu. CX-30 ma 4,40 metra długości, 1,80 metra szerokości – idealny crossover do miasta. Wysokość 1,53 metra jest bliższa kompaktowi niż modelom SUV. VW T-Cross jest o wyższy o 4 centymetry, a Tiguan nawet o 12 cm. Rozstaw osi, wynoszący 2,66 metra, jest prawie tak duży jak Tiguanie (2,68 m).

Mazda CX-30.

CX-30 przejeła większość elementów wnętrza od nowej Mazdy 3 oraz płytę podłogową Skyactiv-Vehicle. W ten sposób, oprócz silników benzynowych i wysokoprężnych, otrzymuje także nowy silnik benzynowy Skyactiv-X z zapłonem samoczynnym (SPCCI). Jednostka napędowa ma łączyć zalety silnika benzynowego (reakcja, kultura jazdy) z ekonomią silnika wysokoprężnego. CX-30 będzie dostępna z napędem na przednie i cztery koła oraz z manualną i automatyczną skrzynią biegów.

Nowy CX-30 czuwa nad bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów obserwując otoczenie za pomocą kamer i czujników radarowych. Asystent uwagi kierującego autem monitoruje powieki kierującego za pomocą podczerwieni i diod LED i wyciąga wnioski na temat sprawności z częstotliwości ich ruchu. Czujniki radarowe na przednim zderzaki monitorują przestrzeń po lewej i prawej stronie samochodu, a tym samym pomagają przy wyjeździe z miejsca parkingowego. CX-30 samoistnie hamuje i przyspiesza w korkach. Standardem jest radar, służący utrzymywaniu zadanej odległości od poprzedzającego auta, City Emergency Brake Assist z funkcją wykrywania pieszych, asystent zmiany pasa ruchu oraz system rozpoznawanie znaków drogowych.

Z taką stylizacją i wnętrzem Japończycy mogą śmiało myśleć o konkurowaniu z autami segmentu premium. Ceny nie są jeszcze znane. Powinniśmy je poznać przed wprowadzeniem nowego modelu na rynek w okolicy września 2019 roku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nowy Volkswagen Golf VIII już w połowie tego roku

W sieci wypłynęły zdjęcia praktycznie niezamaskowanego Golfa ósmej generacji, którego premiera przewidziana jest w ...

Nowy rekord: 280 km/h na rowerze

Przez długi czas rekord prędkości jazdy na rowerze ustanowiony w 1995 roku był nie ...

Opel sprzedany od 31 lipca

Opel poinformował, że jego sprzedaż grupie PSA może nastąpić 31 lipca zależnie od decyzji ...

Nissan Leaf może już sprzedawać prąd do sieci

Model Leaf Nissana otrzymał jako pierwszy e-samochód w Niemczech zezwolenie na podłączanie się do ...

Tesla zapowiada modernizację modeli S i X

Modele Tesli S i X wymagają modernizacji. Sprawdzamy, co i jak się zmieni. Model ...

Suzuki GSX-S 1000F: Idealny do szosowych wojaży

Litr pojemności, 150 KM mocy i 100 km/h w niecałe trzy sekundy, do tego ...