Reklama

Mazda CX-30: Między wierszami

Kompaktowy SUV Mazda CX-30, który zadebiutował podczas tegorocznego salonu w Genewie, zamyka lukę między modelami CX-3 a CX-5. Nowy model, którego nikt się nie spodziewał.

Publikacja: 20.03.2019 12:27

Mazda CX-30: Między wierszami

Foto: moto.rp.pl

To pierwszy kompaktowy SUV Mazdy oparty na nowej architekturze, na której bazuje również nowa Mazda 3. CX-30 konkuruje z VW Tiguan i wielkościowo mieści się pomiędzy CX-3 i CX-5. Nowy model jest większy o 12 centymetrów od CX-3, ale mniejszy o 15,5 cm od CX-5. To pierwsza Mazda z dwucyfrowym numerem modelu. CX-30 ma 4,40 metra długości, 1,80 metra szerokości – idealny crossover do miasta. Wysokość 1,53 metra jest bliższa kompaktowi niż modelom SUV. VW T-Cross jest o wyższy o 4 centymetry, a Tiguan nawet o 12 cm. Rozstaw osi, wynoszący 2,66 metra, jest prawie tak duży jak Tiguanie (2,68 m).

""

Mazda CX-30.

Foto: moto.rp.pl

CX-30 przejeła większość elementów wnętrza od nowej Mazdy 3 oraz płytę podłogową Skyactiv-Vehicle. W ten sposób, oprócz silników benzynowych i wysokoprężnych, otrzymuje także nowy silnik benzynowy Skyactiv-X z zapłonem samoczynnym (SPCCI). Jednostka napędowa ma łączyć zalety silnika benzynowego (reakcja, kultura jazdy) z ekonomią silnika wysokoprężnego. CX-30 będzie dostępna z napędem na przednie i cztery koła oraz z manualną i automatyczną skrzynią biegów.

""

Mazda CX30.

Foto: moto.rp.pl

""

Foto: moto.rp.pl

Reklama
Reklama

Nowy CX-30 czuwa nad bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów obserwując otoczenie za pomocą kamer i czujników radarowych. Asystent uwagi kierującego autem monitoruje powieki kierującego za pomocą podczerwieni i diod LED i wyciąga wnioski na temat sprawności z częstotliwości ich ruchu. Czujniki radarowe na przednim zderzaki monitorują przestrzeń po lewej i prawej stronie samochodu, a tym samym pomagają przy wyjeździe z miejsca parkingowego. CX-30 samoistnie hamuje i przyspiesza w korkach. Standardem jest radar, służący utrzymywaniu zadanej odległości od poprzedzającego auta, City Emergency Brake Assist z funkcją wykrywania pieszych, asystent zmiany pasa ruchu oraz system rozpoznawanie znaków drogowych.

""

Foto: moto.rp.pl

Z taką stylizacją i wnętrzem Japończycy mogą śmiało myśleć o konkurowaniu z autami segmentu premium. Ceny nie są jeszcze znane. Powinniśmy je poznać przed wprowadzeniem nowego modelu na rynek w okolicy września 2019 roku.

""

Foto: moto.rp.pl

To pierwszy kompaktowy SUV Mazdy oparty na nowej architekturze, na której bazuje również nowa Mazda 3. CX-30 konkuruje z VW Tiguan i wielkościowo mieści się pomiędzy CX-3 i CX-5. Nowy model jest większy o 12 centymetrów od CX-3, ale mniejszy o 15,5 cm od CX-5. To pierwsza Mazda z dwucyfrowym numerem modelu. CX-30 ma 4,40 metra długości, 1,80 metra szerokości – idealny crossover do miasta. Wysokość 1,53 metra jest bliższa kompaktowi niż modelom SUV. VW T-Cross jest o wyższy o 4 centymetry, a Tiguan nawet o 12 cm. Rozstaw osi, wynoszący 2,66 metra, jest prawie tak duży jak Tiguanie (2,68 m).

Reklama
Parking
Opel Roks-e: Tylko do miasta
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Parking
Nowa Kia Sportage zaprojektowana specjalnie dla Europy
Parking
Lexus RX 450h: Suma dobrych cech
Parking
Chińska droga do taniej elektromobilności
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Parking
McLaren razy dwa. Czyli co wybrać, gdyby…
Materiał Promocyjny
Nowy Ursus to wyjątkowy projekt mieszkaniowy w historii Ronsona
Reklama
Reklama