Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image
Post Image

Kompaktowy SUV Mazda CX-30, który zadebiutował podczas tegorocznego salonu w Genewie, zamyka lukę między modelami CX-3 a CX-5. Nowy model, którego nikt się nie spodziewał.

To pierwszy kompaktowy SUV Mazdy oparty na nowej architekturze, na której bazuje również nowa Mazda 3. CX-30 konkuruje z VW Tiguan i wielkościowo mieści się pomiędzy CX-3 i CX-5. Nowy model jest większy o 12 centymetrów od CX-3, ale mniejszy o 15,5 cm od CX-5. To pierwsza Mazda z dwucyfrowym numerem modelu. CX-30 ma 4,40 metra długości, 1,80 metra szerokości – idealny crossover do miasta. Wysokość 1,53 metra jest bliższa kompaktowi niż modelom SUV. VW T-Cross jest o wyższy o 4 centymetry, a Tiguan nawet o 12 cm. Rozstaw osi, wynoszący 2,66 metra, jest prawie tak duży jak Tiguanie (2,68 m).

Mazda CX-30.

CX-30 przejeła większość elementów wnętrza od nowej Mazdy 3 oraz płytę podłogową Skyactiv-Vehicle. W ten sposób, oprócz silników benzynowych i wysokoprężnych, otrzymuje także nowy silnik benzynowy Skyactiv-X z zapłonem samoczynnym (SPCCI). Jednostka napędowa ma łączyć zalety silnika benzynowego (reakcja, kultura jazdy) z ekonomią silnika wysokoprężnego. CX-30 będzie dostępna z napędem na przednie i cztery koła oraz z manualną i automatyczną skrzynią biegów.

Nowy CX-30 czuwa nad bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów obserwując otoczenie za pomocą kamer i czujników radarowych. Asystent uwagi kierującego autem monitoruje powieki kierującego za pomocą podczerwieni i diod LED i wyciąga wnioski na temat sprawności z częstotliwości ich ruchu. Czujniki radarowe na przednim zderzaki monitorują przestrzeń po lewej i prawej stronie samochodu, a tym samym pomagają przy wyjeździe z miejsca parkingowego. CX-30 samoistnie hamuje i przyspiesza w korkach. Standardem jest radar, służący utrzymywaniu zadanej odległości od poprzedzającego auta, City Emergency Brake Assist z funkcją wykrywania pieszych, asystent zmiany pasa ruchu oraz system rozpoznawanie znaków drogowych.

Z taką stylizacją i wnętrzem Japończycy mogą śmiało myśleć o konkurowaniu z autami segmentu premium. Ceny nie są jeszcze znane. Powinniśmy je poznać przed wprowadzeniem nowego modelu na rynek w okolicy września 2019 roku.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Nowe znaki na polskich drogach

Na drogach pojawią się dwa nowe znaki drogowe. Będą informowały o odcinkowym pomiarze prędkości. ...

Skoda produkuje baterie do hybryd grupy Volkswagena

Skoda rozpoczyna produkcję baterii do hybryd typu plug-in marek Skoda, Audi, Seat i Volkswagen. ...

Skoda Octavia: komfort i bezpieczeństwo w standardzie

Jeszcze dekadę temu, zaawansowana elektronika i najnowsze systemy bezpieczeństwa trafiały jedynie do przedstawicieli gatunku ...

Volkswagen Atlas Cross Sport: Z Ameryki, dla Ameryki

W 2020 roku Volkswagen wprowadzi do sprzedaży nową wersję zupełnie nieznanego w Europie modelu ...

Mike Manley, nowy szef FCA, wcześnie zarządzający markami Jeep i Ram

Michael Manley, nowy dyr. generalny FCA: Charyzmatyczny przywódca

Tak jak jego były już szef, Sergio Marchionne, nie lubi garniturów. Najlepiej się czuje ...

Wracają opłaty w płatnych strefach pakowania

Niektóre miasta w Polsce w trosce o swoich mieszkańców zawiesiły opłaty w płatnych strefach ...