Niemieckie Towarzystwo Nadzoru Technicznego GTÜ opublikowało raport najmniej i najbardziej usterkowych aut.

GTÜ to niemiecka organizacja rzeczoznawców. Jest obok Dekry i TÜV największą organizacją tego typu za naszą zachodnią granicą. Nowy raport na rok 2019 obejmuje 250 modeli. Samochody podzielone są na różne grupy wiekowe i segmenty rynkowe.

ZOBACZ TAKŻE: Ceny | Mazda 6: Po prostu naj…

Dane pochodzą z ponad 5 milionów badań technicznych pojazdów, które stawiły się na obowiązkowym przeglądzie. Opracowanie koncentruje się na częstotliwości występowania usterek, które mają wpływ na bezpieczeństwo jazdy i codzienną eksploatację. Liczy się stan techniczny karoserii, układu kierowniczego i hamulców, oświetlenia i elektryki, zawieszenia oraz układu wydechowego.

Samochody małe
Średni przebieg dla segmentu samochodów małych to dla aut do trzech lat – 30 000 km; do 4/5 lat – 50 000 km; do 6/7 lat – 70 000 km; do 8/9 lat – 90 000 km; do 9/11 lat – 110 000 km. Jak widać znakomicie wypada Mazda 2. Nieważne który rocznik zawsze jest w czołówce najmniej awaryjnych aut. Na pochwałę zasługuje również Audi A1. Czerwona kartka dla Dacii Logan MCV.

Mazda 2.

– do trzech lat
1. Mazda2 – 2,44 (wskaźnik barków)
2. Audi A1 – 2,66
3. Toyota Yaris – 3,95
37. Dacia Logan MCV – 15,24

– do 4/5 lat
1. Mazda2 – 7,30
2. Audi A1 – 8,00
3. Opel Adam – 8,27
40. Dacia Logan MCV – 41,23

– do 6/7 lat
1. Audi A1 – 14,92
2. Mazda2 – 17,84
3. Toyota Yaris – 19,16
39. Dacia Logan MCV – 76,39

do 8/9 lat
1. Mazda2 – 31,82
2. Toyota Yaris – 33,82
3. Honda Jazz – 34,68
32. Dacia Logan MCV – 103,21

– ponad 9 lat
1. Mazda2 – 48,81
2. Toyota Yaris – 51,54
3. Toyota Aygo – 55,91
28. Ford Ka – 133,26

Ford Ka.

Samochody kompaktowe
Średni przebieg dla segmentu samochodów małych to dla aut do trzech lat – 40 000 km; do 4/5 lat – 60 000 km; do 6/7 lat – 90 000 km; do 8/9 lat – 110 000 km; do 9/11 lat – 130 000 km. W nowszych rocznikach znakomity wynik dla Volvo V40. Często w top 3 pojawia się również Mercedes klasy A i inne niemieckie modele. Na końcowych miejscach listy niestety same francuskie aua. Renault Megane i Citroen C4.

Volvo V40.

– do trzech lat
1. Volvo V40 – 2,25
2. Audi A3 – 2,77
3. Mercedes Klasy A – 2,87
21. Renault Megane – 8,32

– do 4/5 lat
1. Volvo V40 – 6,01
2. Mazda3 – 7,34
3. Volkswagen Golf VII – 7,44
20. Renault Megane – 23,53

– do 6/7 lat
1. Mazda3 – 16,01
2. BMW Serii 1 – 19,06
3. Audi A3 – 19,54
17. Citroen C4 – 43,83

– do 8/9 lat
1. Toyota Prius – 21,64
2. Mercedes Klasy A – 30,63
3. BMW Serii 1 – 35,49
18. Renault Megane – 67,34

– ponad 9-letnie
1. Toyota Prius – 44,39
2. Mercedes Klasy A – 44,58
3. Honda Civic – 50,39
16. Renault Megane – 100,72

Renault Megane.

Samochody klasy średniej

Średni przebieg dla segmentu samochodów małych to dla aut do trzech lat – 50 000 km; do 4/5 lat – 60 000 km; do 6/7 lat – 100 000 km; do 8/9 lat – 130 000 km; do 9/11 lat – 150 000 km. Niemcy kontra Francuzi. Jedni brylują na topowych miejscach, drudzy na końcu listy.

Mercedes klasy C.

– do trzech lat
1. Mercedes Klasy C – 1,95
2. Audi A4 – 2,57
3. Volvo S60/V60 – 3,55
13. Peugeot 508 – 7,74

– do 4/5 lat
1. Audi A4 – 5,61
2. Mercedes Klasy C – 7,70
3. Volvo S60/V60 – 8,18
14. Ford Mondeo – 21,67

– do 6/7 lat
1. Audi A4 – 13,80
2. Mercedes Klasy C – 17,07
3. Skoda Superb – 17,30
14. Citroen C5 – 54,78

do 8/9 lat
1. Mercedes Klasy C – 30,21
2. BMW Serii 3 – 35,37
3. Honda Accord – 35,53
12. Citroen C5 – 70,21

– ponad 9 lat
1. Toyota Avensis – 51,36
2. Mercedes Klasy C – 56,69
3. BMW Serii 3 – 60,07
11. Citroen C5 – 91,78

Citroen C5.

Vany/Minivany

Średni przebieg dla segmentu samochodów małych to dla aut do trzech lat – 55 000 km; do 4/5 lat – 75 000 km; do 6/7 lat – 100 000 km; do 8/9 lat – 135 000 km; do 9/11 lat – 155 000 km. Znakomicie wypadł Mercedes klasy B. Fatalnie Renault Kangoo.

Mercedes klasy B.

– do trzech lat
1. Mercedes Klasy B – 2,27
2. BMW 2 Active Tourer – 3,04
3. Toyota Verso – 4,06
23. Renault Kangoo – 16,98

– do 4/5 lat
1. Mercedes Klasy B – 7,06
2. Ford B-Max – 10,72
3. Hyundai ix20 – 12,31
21. Renault Kangoo – 38,04

– do 6/7 lat
1. Mercedes Klasy B – 20,07
2. Ford C-Max – 23,60
3. Hyundai ix20 – 23,80
19. Renault Kangoo – 67,14

– do 8/9 lat
1. Mercedes Klasy B – 33,97
2. Toyota Verso – 35,63
3. Ford C-Max – 41,83
18. Renault Kangoo – 95,33

– ponad 9 lat
1. Mercedes Klasy B – 45,90
2. Toyota Verso – 48,50
3. Ford C-Max – 70,46
18. Renault Espace – 118,09

Renault Espace.

Samochody SUV i terenowe
Średni przebieg dla segmentu samochodów małych to dla aut do trzech lat – 50 000 km; do 4/5 lat – 75 000 km; do 6/7 lat – 100 000 km; do 8/9 lat – 125 000 km; do 9/11 lat – 145 000 km. SUVy Porsche i Audi z najlepszymi ocenami. Kia Sorento w modelach w wieku 4/5 lat i ponad 9 lat wypadła najgorzej.

Porsche Macan jest najmniej awaryjnym samochodem w kategorii do trzech lat.

– do trzech lat
1. Porsche Macan – 1,15
2. Mercedes GLC – 1,60
3. Mercedes GLA – 1,73
44. Peugeot 5008 – 12,82

– do 4/5 lat
1. Mercedes GLK – 5,68
2. Audi Q5 – 5,77
3. Audi Q3 – 7,06
36. Kia Sorento – 23,46

– do 6/7 lat
1. Audi Q5 – 11,13
2. Audi Q3 – 11,34
3. BMW X1 – 13,08
35. Hyundai Santa Fe – 50,65

– do 8/9 lat
1. BMW X1 – 20,09
2. Audi Q5 – 20,39
3. Porsche Cayenne – 28,98
29. Nissan X-Trail – 80,33

– ponad 9 lat
1. Porsche Cayenne – 33,01
2. Toyota RAV4 – 47,61
3. BMW X3 – 50,79
22. Kia Sorento – 114,37

Kia Sorento.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Amerykanie mają, a my nie. Auta z USA, za którymi tęsknimy

W Ameryce wszystkiego jest więcej. Również modeli aut. Wybraliśmy kilka ciekawych propozycji samochodów, które ...

Rozbijesz auto, sam powalczysz o odszkodowanie?

Projekt ustawy o tzw. kancelariach odszkodowawczych może wykluczyć bezgotówkową likwidację szkód komunikacyjnych. Tak przynajmniej ...

Polska kluczowa dla unijnych planów redukcji emisji CO2

Większość państw UE chce szybkiego zmniejszania emisji CO2 w transporcie. Z Polską miałyby potrzebną ...

Carsharing – a co to jest?

Tylko jedna trzecia dorosłych mieszkańców dużych miast w naszym kraju (34 proc.) wie, czym ...

Nissan Leaf: Tydzień pod prądem

Są coraz lepsze, mają coraz większy zasięg i pod prawie każdym względem już  dorównują ...

Volkswagen musi zapłacić miliard euro kary

Afera Volkswagena z zmanipulowanymi silnikami diesla zdaje się nie mieć końca. Teraz zapadł wyrok ...