Częścią „Strategy Number One Next“ jest ofensywa BMW w klasie luksusowej. Tu Bawarczycy trochę odstają z ofertą względem konkurencji. Mercedes sprzedaje klasę S w trzech odmianach (limuzyna, coupe, kabriolet) plus Maybach. BMW ma serię 7 wyłącznie w nadwoziu limuzyny. Teraz dojdą dwa nowe modele: Coupe i duży, luksusowy SUV X7.
Nowe BMW serii 8 pojawi się w sprzedaży pod koniec 2018 roku.
Seria 8 ma być czymś zupełnie nowym w tej klasie. Sportowym, dynamicznym coupe. Bardziej konkurentem Astona Martina DB11 czy Porsche 911 niż S klasy Coupe. „Ósemka” jest pięć centymetrów krótsza od BMW serii 6 i aż jedenaście od DB11 (ma 4,85 metra długości).
ZOBACZ TAKŻE: Test elektrycznego BMW i3S
Wersja 850i napędzana jest znanym z innych modeli BMW 4,4 litrowym V8, który został specjalnie dopasowany do coupe. Przerobiona została skrzynia korbowa, turbodoładowanie, wtrysk paliwa, system chłodzenia, zapłon, elektronika. Pozwoliło to na osiągnięcie dodatkowych 68 KM mocy. W sumie mamy do dyspozycji 550 KM i 750 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego pomiędzy 1800 a 4600 obr./min. W połączeniu z napędem na cztery koła zaczerpniętego z modelu M5 przyspieszenie do setki potrwa 3,7 sekundy.